تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی پیش از جام ملت‌های آسیا به مصاف عراق می‌رود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی پیش از جام ملت‌های آسیا فردا (یکشنبه) به وقت تهران در سیدنی استرالیا برگزار خواهد شد. دیداری که بعد از بازی ایران مقابل کره جنوبی، جدی‌ترین محک برای شاگردان کارلوس کی‌روش پیش از آغاز مسابقات جام ملت‌ها است.

مصاف ایران با عراق یادآور خاطراتی تلخ و شیرین است، در انتخابی جام جهانی ۱۹۹۴ فوتبال ایران مدت‌ها بعد از جنگ تحمیلی با عراق روبرو شد و ۲ بر یک شکست خورد تا عراق در ناکامی نرسیدن تیم ملی به جام جهانی نقش داشته باشد. در جام ملت‌های ۱۹۹۶ هم ایران در نخستین بازی مغلوب عراق شد اما در ادامه به مقام سوم این مسابقات رسید. در جام ملت‌های ۲۰۰۰ آسیا هم ایران با یک گل عراق را شکست داد و صعود کرد اما کره جنوبی در یک چهارم نهایی ایران را حذف کرد.

در مسیر رسیدن به جام جهانی ۲۰۰۲ عراق، رفت و برگشت مقابل ایران شکست خورد و به ویژه برتری در خاک عراق با گل علی کریمی، امیدهای ایران را افزایش داد هرچند بحرین این امیدها را از بین برد. مصاف در جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا، آخرین رویارویی دو تیم بود که ایران با ۲ گل غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی در برابر تنها گل یونس محمود به برتری رسید و البته باز هم سناریوی مرحله یک چهارم نهایی و حذف توسط کره جنوبی تکرار شد.

اکنون شاگردان کارلوس کی‌روش آخرین دیدار تدارکاتی خود را مقابل عراق انجام می‌دهند تا سرمربیان دو تیم عیار نفراتشان دستشان بیاید. در صورت صعود دو تیم احتمال تکرار این دیدار در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها نیز وجود دارد. عراق در سال ۲۰۰۷ شگفتی ساز جام ملت‌ها شد و به مقام قهرمانی رسید اما عراق فعلی تا شگفتی‌سازی راه زیادی دارد و این بار حریف تدارکاتی ایرانی است که دومین و آخرین بازی تدارکاتی خود را پیش از آغاز بازی‌هایش در جام ملت‌ها انجام می‌دهد.

تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا با بحرین، قطر و امارات همگروه است و ۲۱ دی در اولین بازی با بحرین دیدار خواهد کرد. بازی فردا می‌تواند تا حدود زیادی به شناخت کی‌روش از تیمش کمک کند آن هم در شرایطی که دیگر علی کریمی را کنار خود نمی‌بیند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.