معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید این وزارتخانه با پرداخت ۸میلیارد تومان، تمام تعهداتش به فدراسیون فوتبال را انجام داده است.

به گزارش ایسنا سید مناف هاشمی درباره حسابرسی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: فدراسیون فوتبال از نگاه وزارت ورزش فرقی با ۴۸ فدراسیون دیگر ندارد ما همان نگاهی که نسبت به سایر فدراسیون ها داریم برای فدراسیون فوتبال هم قائل هستیم البته سعی می کنیم یک نگاه قوی تر نسبت به فدراسیون فوتبال داشته باشیم چرا که فوتبال طرفداران بیشتری نسبت به سایر رشته ها دارد.

وی در ادامه درباره اینکه گفته می شود مسیرهای اقتصادی وزارت ورزش نسبت به فدراسیون فوتبال بسته است گفت: به هیچ عنوان چنین مسئله ای صحیح نیست. ما با وجود اینکه همه فدراسیون‌ها را تشویق می‌کنیم که مستقل عمل کنند و به سمت درآمدزایی پایدار بروند به آنها کمک مالی هم می کنیم. از بین ۴۸ فدراسیونی که زیر مجموعه وزارت ورزش هستند بالاترین رقم کمک را به فدراسیون فوتبال داشته ایم.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بودجه جاری وزارت ورزش محدود است اضافه کرد : بودجه جاری ما چیزی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۷۵ تا ۸۰ میلیارد تومان آن به فدراسیون‌ها میرسد و حدود ۲۵ میلیارد تومان هم به هیئت های ورزشی اختصاص می‌دهیم. از مبلغی که به فدراسیون ها پرداخت می کنیم ۸ میلیارد تومان تا به حال به فدراسیون فوتبال داده ایم. باید بگویم ما ۱۰۰درصد تعهدمان را در قبال فدراسیون فوتبال انجام داده‌ایم این در حالی است که به طور متوسط به فدراسیون های دیگر ۷۱درصد پرداختی داشته ایم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگر صحبت های خود با بیان اینکه درآمدهای فدراسیون فوتبال متعلق به وزارت ورزش است اظهار کرد: ما تمام درآمدهای فدراسیون فوتبال را به خودشان اختصاص داده ایم. به طور مثال سازمان لیگ یک قرارداد ۱۶۰ میلیارد تومانی برای تبلیغات دور زمین بسته است که ما اجازه دادیم این پول برای خودشان بماند.

وی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان ۸ میلیارد تومان نقدا به فدراسیون فوتبال داده است. در ابتدا فدراسیون فوتبال پیش بینی کرده بود که ۷۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت قرار بر این بود وزارت ورزش ۸ میلیارد تومان پرداخت کند و مابقی را فدراسیون از طریق درآمدزایی تامین کند.

مناف هاشمی درباره حسابرسی از فدراسیون‌ها هم گفت: خواسته یا نا خواسته حسابرسی‌های دقیقی در فدراسیون‌ها نداشته ایم این فدراسیون ها که نهاد های غیردولتی مردمی هستند از منابع دولتی بودجه می‌گیرند پس باید به دولت پاسخگو باشند. بنابراین شفافیت مالی برای ما یک اصل است. در گذشته متاسفانه حسابرسی های دقیقی انجام نشده است. حسابرسی‌ها باید از طریق حسابرس معتبر انجام شود بر همین اساس ما از ۲۶۰ شرکت حسابرسی دعوت کردیم تا رزومه هایشان را به وزارت ورزش بیاورند که در نهایت ازمیان آنها ۲۲ شرکت انتخاب شدند و قرار شد به دستور ما کار حسابرسی از فدراسیون ها را انجام دهند.

وی افزود : ما گزارش مالی ۴۸ فدراسیون را از جمله فدراسیون فوتبال را به دقت بررسی کردیم و در این گزارش نکاتی مانند میزان حقوق و دریافتی کارکنان، موجودی کالاها ،منابع مالی، هزینه های سفرهای خارجی و همین طور مصوبات و دستورات هیئت رییسه و در کل بودجه تصویب شده را مورد بررسی قرار دادیم. طبق گزارشی که در دست ماست به طور مثال در فدراسیون دوچرخه سواری ۱۰ بند وجود دارد که باید بررسی شود. البته در حسابرسی سال ۹۱ فدراسیون فوتبال ۴۰ نکته پیدا شده است. در حال حاضر حسابرسی سال ۹۲ انجام نشده است و تا پایان دی ماه انجام خواهد شد. البته اطلاعاتی که تا این لحظه بدست آوردیم نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال نزدیک ۵۰ میلیارد درآمد داشته است و فکر میکنم تا آخر سال این مبلغ به ۷۰ میلیارد خواهد رسید.

وی ادامه داد : وزارت ورزش قصد دخالت نداشته و ندارد اما وزارت ورزش یک نهاد دولتی است که فدراسیون فوتبال زیر مجموعه آن است ما نمی توانیم فدراسیون را به حال خودش رها کنیم تا ۱۰۰درصد با قوانین فیفا اداره شود. فدراسیون منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسیده است پس باید با قوانین ایران اداره شود. امروز ما یک ورزش پاک می‌خواهیم و به همین خاطر به دنبال شفافیت مالی هستیم.

وی در پایان درباره خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: مطمئنا عزم وزارت ورزش در این است که قانون را اجرا کند. وقتی صورت های مالی تایید شود سازمان خصوصی سازی وارد عمل می‌شود و کار قیمت گذاری را انجام می دهد و انشالله در پایان سال مزایده برای فروش دو باشگاه برگزار می‌شود .هواداران هم نگران این تیم ها نباشند. در حال حاضر که فصل نقل و انتقالات است هم حامی مالی پیدا شده و امور باشگاه ها به خوبی اداره می شود .آقای طاهری هم از مدیران شایسته هستند که باشگاه پرسپولیس را در نبود مدیر عامل به خوبی اداره می‌کند.



← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.