رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: حق پخش تلویزیونی و مشکل بازیکنان سرباز ۲ اتفاق بزرگ نیم فصل اول لیگ برتر بود.
غلامرضا بهروان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: مسابقات امسال در نیم فصل نخست ۲ اتفاق مهم داشت. بحث اول حق پخش تلویزیونی بود که با تلاش‌های انجام شده و کمک رسانه‌ها به سرانجام رسید و وارد لایحه بودجه شد تا جنبه دائمی و ماندگار پیدا کند.

وی افزود: مشکل کارت معافیت بازیکنان سرباز هم اتفاق دوم بود که در این مورد همانطور که کفاشیان و تاج بارها اعلام کردند، درخواست ما این است که سازمان نظام وظیفه تصمیمی بگیرد تا فوتبال این بازیکنان نابود نشود. ما منکر تخلف این بازیکنان نیستیم و باید هم با تخلف آنها برخورد شود اما اگر امکانش فراهم شود که فوتبال ملی ما از این بازیکنان بهره ببرد بسیار مفید است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با اشاره به برگزاری دیدارهای لیگ برتر و جام حذفی خاطرنشان کرد: نظر سازمان لیگ این بود که دیدارها از مرحله یک چهارم نهایی حذفی به صورت رفت و برگشت برگزار شود اما به دلیل فشردگی زمانی این اتفاق رخ نداد و به سال آینده موکول شد. با این حال فینال مسابقات امسال بعد از پایان لیگ برگزار خواهد شد تا اتفاقات سال‌های گذشته پیش نیاید.

بهروان در مورد فرصت یک ساله برای کسب مجوز حرفه‌ای توسط باشگاه‌های لیگ یک، تاکید کرد: این خواسته کنفدراسیون فوتبال آسیا از ما بوده است. در لیگ برتر با تمامی توان این موضوع را پیگیری کردیم و مشکلی وجود ندارد اما اکنون باید طی یک سال در لیگ یک هم باشگاه‌ها را آماده کسب مجوز حرفه‌ای کنیم. آئین نامه تجاری سازی، داشتن ورزشگاه با کمک بخش خصوصی، اینکه اعضای هیئت مدیره تنها در یک باشگاه فعال و آن اعضا سهامدار باشگاه هم باشند از جمله مواردی است که در ساختارسازی حرفه‌ای برای لیگ یک باید لحاظ شود.

وی در مورد وضعیت باشگاه راه آهن خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک دادستان بتوانیم به این باشگاه کمک کنیم. همه باید هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند تا این باشگاه قدیمی و ریشه‌دار به حیاتش ادامه دهد. خوشبختانه استیلی هم برای سرمربیگری این تیم بازگشته و امیدوارم در نهایت بتوانیم به راه آهن یاری برسانیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره احتمال آغاز زودتر از موعد ادامه دیدارهای لیگ برتر گفت: امیدواریم این اتفاق رخ ندهد اما اگر تیم ملی زودتر و قبل از مرحله نیمه نهایی کنار برود، دیدارهای نیم فصل دوم احتمالا یک هفته زودتر آغاز خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.