کارشناس فوتبال کشورمان گفت: قبلا حرمت‌ها در جامعه بیشتر بود اما الان این مسئله در جامعه کم‌رنگ‌تر شده است و به تبع آن فوتبال هم بخشی از این جامعه است.
اکبر محمدی با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره اینکه چرا نزدیک به ۴ دهه است که فوتبال ایران در رده امید موفقیتی کسب نکرده گفت: دلایل در این باره زیاد است اما مهم‌ترین آن را می‌توان نبودن پیوستگی لازم در تیم امید دانست. بازیکنانی که از رده جوانان به امید می‌آیند به دلایل مختلفی مثل سرباز شدن و یا اتفاقات فوتبالی نیم‌توانند راهی که داشتند را درست ادامه دهند. البته بعضی از بازیکنان هم انتخاب‌های درستی نمی‌کنند و به جای آنکه بیشتر به فکر فوتبالشان باشند به فکر شهرت‌طلبی در تیم‌ها هستند و درگیر زرق و برق تیم‌های لیگ برتری می‌شوند.

وی ادامه داد: درکل می‌توانم سه موضوع سربازی، انتخاب غلط تیم و قدرت انتخاب برای آینده فوتبالیشان را دلیل این ناکامی‌ها عنوان کنند چراکه بازیکنان در رده سنی امید و جوانان قدرت انتخاب کمتری دارند چون شرایط سنی‌شان تغییر می‌کند. در بسیاری از کشورهای صاحب فوتبال چیزی به اسم تیم امید نداریم بلکه رده سنی زیر ۲۱ سال در این باره فعالیت می کند و می‌بینیم که بیشترین خروجی آنها از همین رده سنی است اما در فوتبال ایران در این زمینه ما مغفول مانده‌ایم.

سرمربی اسبق تیم ملی جوانان کشورمان در مورد اینکه چرا این روزها بازیکنان جوان فوتبال کشورمان حاشیه‌های زیادی به وجود می‌آورند اظهار داشت: بخشی از این موضوع به فرهنگ آموزشی برمی‌گردد چراکه بازیکنانی مثل علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا وقتی تعویض می‌شدند خیلی آرام روی نیمکت می‌نشستند چون آنها تربیت شده فوتبال اروپا بودند چراکه در فوتبال اروپا کسی جرات ندارد چنین رفتاری از خودش نشان دهد اما به طور کل یک بازیکن به سه گونه فرامین مربی‌اش را گوش می‌دهد؛ اول اینکه او را دوست داشته باشد دوم اینکه از نظر فنی او را قبول داشته باشد و سوم اینکه از مربی‌اش بترسد!وقتی بازیکنی افسار خودش را از دست می‌دهد قطعا به خاطر یکی از این دلایل است که آنها را قبول ندارد. وقتی مربی اقتدار لازم را نداشته باشد این مسائل پیش می‌آید هرچند که این مسائل به فقر فرهنگی کشور ما هم برمی‌گردد چراکه قبلا حرمت‌ها بین مردم بیشتر بود ولی الان اینطور نیست و فوتبال هم بخشی از این جامعه است. حتی در دانشگاه‌ها که محیط فرهنگی است می‌بینیم دانشجویان به اساتید خود بی‌احترامی می‌کنند و این مسائل باید آسیب‌شناسی شود.

وی در پایان تصریح کرد: خوشحالم که به نمایشگاه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها آمدم چراکه زحمات زیادی از سوی خبرنگاران برای بهبود ورزش و به خصوص فوتبال در کشور کشیده می‌شود و باید به آنها خسته نباشید گفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.