کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

کارشناس فوتبال ایران گفت:‌ در مقطع فعلی تغییر نلو وینگادا درست نیست و اگر او را بر اساس برنامه انتخاب کردیم نباید چنین کاری کنیم.
رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت تیم ملی امید ایران و احتمال برکناری نلو وینگادا گفت: همیشه در مصاحبه‌هایم اعلام کردم آنقدر که فوتبال ما در این نتایج بد تقصیر دارد مربیان ما مقصر نیستند. هیچ تولیدی در بخش پایه نداریم و تیم‌های ما فقط مربی خراب‌کن شده‌اند.

وی افزود: اگر یک مربی را با مطالعه انتخاب کردیم باید به او فرصت بدهیم اگر هم انتخاب ما بر اساس سفارش بوده است مرتکب اشتباه بزرگی شدیم و تنها سرمایه کشور را هدر دادیم. به نظر می‌رسد تصمیمات ما بدون مطالعه است و با رفتارمان مربی را خراب می‌کنیم.

کربکندی در ادامه تصریح کرد:‌ متأسفانه در فوتبالمان جوان‌های با استعدادی که در رده پایه باشند حضور ندارند. تمام بدبختی فوتبال ما از پول است در همه جای دنیا پول با برنامه هزینه می‌شود اما متأسفانه در فوتبال ما تمام تفکرات مادی شده و وقتی با جوانی صحبت می‌کنیم او فقط طلب پول می‌کند. آن وقت حق و حقوق مربیان پایه به خوبی پرداخت نمی‌شود و آنها مجبور می‌شوند به سمت بازیکنانی بروند که پدران پولدار دارند.

وی افزود: همیشه اعتقاد داشتیم و ورزشکاران از خانواده‌های غیرمرفه بیرون می‌آیند چرا که آنها به خوبی می‌توانند با سختی‌ها و کمبودها بسازند اما اکنون بازیکنانی از زمین‌های خاکی و بدون پول بالا می‌آمدند جای خود را به بازیکنانی دادند که استعداد زیادی ندارند و به واسطه پول رشد کرده‌اند. پول فوتبال ما را نابود کرده است. این حرف را به خاطر اینکه مربی هستم بیان نمی‌کنم اما اگر ما در هر رده‌ای مربی بگذاریم فقط آن فرد را خراب کرده‌ایم.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: باید از نتیجه‌‌محور خارج شویم در راستای تولید بازیکن و مشکلاتی که در این راستا وجود دارد بیشترین تقصیر را باشگاه‌ها دارند چرا که آنها به دنبال استعدادیابی و افراد شایسته نمی‌روند و ارتباطات افراد را به فوتبال می‌آورد هرچقدر که دنبال مقام رفتیم نتوانستیم به موفقیت برسیم. شما ببینید قبل از دیدارهای آسیایی هفت بازیکن که با تیم تمرینی نداشتند انتخاب شده و در مسابقات عملاً‌نقشی ایفاء نمی‌کنند در همین تیم بازیکنی با قرارداد ۷۰۰-۸۰۰ میلیون تومانی داشتیم که اصلاً تیم ملی برای او ارزشی نداشته است. در این راستا فدراسیون هم مقصر است آنها به دنبال نتیجه هستند و برنامه‌ریزی نمی‌کنند. شما ببینید باشگاه فولاد از برنامه‌ریزی ۵ساله خود امروز بهترین نتیجه را می‌گیرد و تیم دوم این باشگاه ۱۱۶ دقیقه استقلال را متوقف می‌کند باید باشگاه‌ها ملزم به هزینه در بخش پایه شوند و برای کار در بخش پایه مجبور به استفاده از این افراد پولدار نشوند.

کربکندی در پایان در ارتباط با اینکه آیا در این مقطع تغییر نلو وینگادا تصمیم خوبی است،‌گفت:‌به نظر من این اتفاق فقط هزینه تازه‌ای روی دست فدراسیون می‌گذارد اگر او با مطالعه آمده چه دلیلی دارد که این مربی را تغییر دهیم و اگر انتخاب وینگادا به خاطر پرتغالی بودن او است فاجعه‌ای اتفاق افتاده است. تا شروع رقابت‌های مقدماتی المپیک زمان کمی داریم اعتقادم این است که در این شرایط نباید در کادر فنی تغییری به وجود بیاید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.