مهاجم پرتغالی کهکشانی‌ها با گل‌هایی که در پنجمین بازی این فصل تیمش در لالیگا به ثمر رساند یک پله در جدول برترین گلزنان تاریخ رئال مادرید صعود کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال رئال مادرید شب گذشته (سه شنبه) در هفته پنجم لالیگا موفق شد میهمان خود، الچه را با نتیجه قاطع ۵ بر یک شکست دهد که در این پیروزی کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی کهکشانی‌ها با چهار گلی که به ثمر رساند بیشترین سهم را داشت.

با این چهار گل رونالدو نه تنها شمار گل‌هایش در این فصل لالیگا را به ۹ گل (مجموعاً ۱۰ گل در تمامی رقابت‌های این فصل) افزایش داد بلکه جای سانتیانا، ستاره پیشین رئال مادرید را در رده سوم جدول برترین گلزنان تاریخ رئال مادرید گرفت.

گل‌های رونالدو به الچه، مجموع گل‌های لالیگایی او در رئال مادرید را به عدد ۱۸۷ رساند که یکی از گل‌های به ثمر رسیده توسط سانتیانا (مهاجم دهه‌های هفتاد و هشتاد رئال مادرید) بیشتر است. حالا تنها رائول گونزالس، کاپیتان پیشین کهکشانی‌ها و آلفردو دی‌استفانو اسطوره فقید رئال مادرید نسبت به رونالدو گل‌های بیشتری برای رئال مادرید در لالیگا به ثمر رسانده‌اند. رائول ۲۲۸ بار و دی استفانو ۲۱۶ بار برای کهکشانی‌ها در لالیگا گلزنی کرده‌اند.

رونالدو ۱۸۷گل لالیگایی خود را در ۱۶۹ بازی به ثمر رسانده در حالی که سانتیانا ۱۸۶ گلش را در ۴۶۱ بازی به ثبت رساند. همچنین رونالدو به اولین بازیکن تاریخ رئال مادرید تبدیل شد که در سیزده بازی خانگی متوالی این تیم گلزنی می‌کند. پیش از این پاهینیو (مهاجم اسپانیایی دهه چهل و پنجاه رئال مادرید) با گلزنی در ۱۲ بازی خانگی متوالی کهکشانی‌ها رکورددار بود.

گل‌های رونالدو در سیزده بازی خانگی اخیر رئال مادرید به ترتیب برابر تیم‌های مالاگا، سویا، رئال سوسیه‌داد، سلتاویگو، گرانادا، لوانته، بارسلونا، رایو وایکانو، اوساسونا، والنسیا، کوردوبا، اتلتیکومادرید و الچه به ثبت رسیده‌اند.

رونالدو در رئال مادرید بیش از تمام تیم‌هایی که برای آنها توپ زده، پیروز شده است. او در پیراهن کهکشانی‌ها از ۲۵۴ بازی که به میدان رفته، ۱۸۸ بار برنده میدان را ترک کرده است (۷۴ درصد). این آمار در حالی است که او در ۲۹۲ بازی‌اش برای منچستریونایتد ۱۸۶ پیروزی کسب کرد (۶۳ درصد) و در ۳۱ بازی‌ خود برای اسپورتینگ لیسبون هم ۱۳ پیروزی داشت (۴۲ درصد).

از ۱۸۸ پیروزی که رونالدو به همراه رئال مادرید کسب کرده، ۱۳۰ برد در لالیگا، ۳۷ پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا، ۱۹ پیروزی در جام حذفی اسپانیا، یک پیروزی در سوپرجام اروپا و یک پیروزی در سوپرجام اسپانیا بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.