ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران می‌گوید تیم جاده در بازی‌های آسیایی رقبایی دارد که در تور دو فرانس رکابز زده‌اند اما رکابزنان سعی می‌کنند مدال دوره قبل یا بهتر از آن را کسب کنند.

حسین عسگری در گفت و گو با ایسنا، درباره انتظاری که از او برای کسب مدال بازی‌های آسیایی اینچئون وجود دارد، اظهار کرد: در کل انتظار مدال آوری از جاده به جا است اما ورزشکارانی که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند با بهترین تمرینات، آمادگی و امکانات می‌آیند چرا که نتیجه‌ برای کشورها در بازی‌های آسیایی بسیار مهم است، ما در بازی‌های آسیایی رقبایی داریم که در تور دو فرانس رکاب زده‌اند و در کل شرایط با قهرمانی آسیا تفاوت دارد، با این حال می رویم که بهترین نتیجه‌ را بگیریم و خوش رنگ‌ترین مدال را برای ایران کسب کنیم.

وی ادامه داد: در رشته تایم تریل که من در آن پا می‌زنم از زمانی تپانچه شلیک می‌شود تا لحظه‌ آخر باید حداکثر فشار را وارد کرد، اما باز هم همه چیز به این بستگی دارد که روز مسابقه، روز خوب ورزشکار باشد. حتی قهرمان جهان نیز نمی‌تواند در روز بد خود نتیجه‌ بگیرد، امیدوارم در روز مسابقه تایم تریل بهترین شرایط را داشته باشم تا حداقل مدال برنز دوره قبل یا بهتر از آن را بگیرم.

عسگری در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کنید تیم جاده اگر زودتر برنامه‌های خود را آغاز می‌کرد شرایط بهتری داشت؟ گفت: بله. اگر مجیدناصری زودتر سرمربی می‌شد، حداقل در یکی دو مسابقه شرکت می‌کردیم، اما فدراسیون می‌خواست مربی خارجی بیاورد اما حضورش امکانپذیر نبود و به این نتیجه‌ رسیدند که از مربی داخلی استفاده کنند. البته ملی‌پوشان با حضور در تورهای آسیایی آمادگی نسبی داشتند اما حضور در مسابقات تک مرحله‌ای در آمادگی ملی‌پوشان تاثیر بهتری داشت. با این حال قرار شده مسابقه تک مرحله‌ای در چک داشته باشیم و حالا باید دید عملی می‌شود یا نه.

رکابزن جاده ایران درباره صحبت‌های خسروشاهی مبنی بر این که فیکس تیم ملی شدن را حق خود می دانست، تصریح کرد: در تایم تریل حدود ۲۰ سال قهرمان ایران شدم. در این میان سه – چهار مرتبه‌ای که علیرضا حقی توانست من را بگیرد یک بار هم چیزی نگفتم. در اردوی تیم ملی نیز یک مرتبه در جاده و سه مرتبه روی دستگاه تست گرفته شد که در جاده به دلیل اشتباه رفتن مسیر با اختلاف هفت ثانیه نسبت به آروین گودرزی دوم شدم اما روی دستگاه هر سه مرتبه اول شدم و روی دستگاه همه چیز مشخص است و کسی نمی‌تواند حرفی بزند. با این حال تیم اصلی هنوز فیکس نشده بود. احتمال داشت خسروشاهی انتخاب شود، اما خودش به اردو نیامد. البته در حرف‌هایی که او زده خودش هم تقصیری ندارد و یکسری مسائل به او گفته شده است. من نیز به او پیغام دادم اگر بخواهم حرف بزنم صحبت‌های زیادی با سند درباره خود خسروشاهی و کسانی که او را تحریک کرده‌اند دارم اما گفتنش زیاد جالب نیست.

عسگری با اشاره به این که گفته می‌شود مدت محرومیت او کم شده است، بیان کرد: به دلیل استفاده از مکملی که یکی از مواد آن از سال ۲۰۱۳ جزو مواد ممنوعه بود شش ماه تعلیق شدم. مکملی هم که استفاده کردم بر عکس رکابزنان سرعتی به رکابزنان استقامتی کمک نمی‌کند. حتی بعد از مدتی باعث افت می‌شود. من بعد از یکی از مسابقات بین‌المللی بدون ترس و بلافاصله رفتم تست دادم چون می دانستم مشکلی ندارم. بعد از این اتفاق هم مدارک مربوط به این مکمل را برای UCI فرستادیم و آن‌ها با تحقیقات از شرکت آمریکایی که سازنده‌ی این مکمل بودند متوجه شدند هیچ قصد و غرضی نداشتم بنابراین تنها ۶ ماه تعلیق شدم.

عسگری افزود: ‌در مورد شکایت از خسروشاهی نیز آقای قمری گفت فعلا در این شرایط کاری نکنم چرا که فقط قصد برخی این است وضعیت من را به هم بریزند. خود قمری به موضوع رسیدگی خواهد کرد و فکر نمی کنم کمیته انضباطی فدراسیون به سادگی از کنار این موضوع بگذرد.

ملی‌پوشان دوچرخه‌سواری ایران درباره تامین تجهیزات و دوچرخه‌ی مخصوص تایم تریل نیز گفت: در حال حاضر شرکت جاینت اسپانسر من است. ۴ ماه پیش دوچرخه‌ جاده و تایم تریل به من داده‌اند. البته فدراسیون نیز می‌خواهد دوچرخه‌ی تایم تریل تهیه کند اما از آنجا که برای سفارش دوچرخه به شرکت لوک فرانسه و واریز پول دیر اقدام کردند تهیه آن یک مقدار زمان‌بر است بنابراین فعلا با همان دوچرخه خودم تمرین می‌کنم.

او همچنین گفت: اما دغدغه تجهیزات از همان ۲۰ سال پیش وجود داشته و وقتی قرار است رکابزنی تمام ساعات را در اردو باشد باید از لحاظ امکانات نیز تامین شود. در واقع برای نتیجه‌گیری برای ۴ سال آینده باید ورزشکار را تامین کنند تا مشغله‌ی فکری نداشته باشد و فقط درگیر نتیجه‌گیر باشد. برای مثال خود من ۲۵ – ۲۶ سال ورزش کردم و بیمه ندارم. این موضوع هم جزو دغدغه‌ها حساب می‌شود. شرایط حال حاضر مثل گذشته نیست و توقعات و انتظارات بیشتر شده است. جوانی که وارد ورزش می‌شود می‌خواهد نگرانی بابت آینده نداشته باشد بنابراین نیاز است فدراسیون یا اسپانسر او را تامین کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.