پیشکسوت فوتبال ایران گفت: همیشه بین کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال در زمینه آماده‌سازی تیم ملی امید اختلافاتی وجود داشته است.
مهدی مناجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت تیم‌ملی امید ایران و حضور وینگادا در این تیم عنوان کرد: ما این همه مربی خوب ایرانی داریم با بازیکنان خوبی که در ایران حضور دارند و مربیان ایرانی خوبی که در کشور داریم می‌توانیم بهترین نتایج را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که در سال‌های گذشته هم مربیان ایرانی حضور داشتند اما تیم‌ملی امید نتیجه‌ای نگرفته است عنوان کرد: باز آنها توانستند بازیکنان خوبی مثل علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا را به فوتبال ایران معرفی کنند مربی ایرانی با خلق و خوی بازیکنان آشنایی بیشتری دارد دیگر مثل قدیم نیست که بگوییم مربیان ما دانششان به روز نیست به طور مرتب کلاس‌های مربیگری در ایران برگزار می‌شود و مربیان ما تحت آموزش قرار می‌گیرند. مربی ایرانی بسیار خوش‌فکر و باهوش است و با بازیکنان می‌تواند راحت‌تر ارتباط برقرار کند.

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فدراسیون قصد داشت با بازیکنانی که بتوانند در مقدماتی المپیک به میدان بروند وارد مسابقات شود اما در نهایت با درخواست کمیته المپیک ۷ بازیکن زیر ۲۳ سال به مسابقات آسیایی اینچئون اعزام می‌شود و فکر می‌کند این اتفاق برای تیم‌ملی مفید است اظهار داشت: همیشه چنین مشکلاتی بین فدراسیون و کمیته المپیک وجود داشته است با توجه به اینکه کمیته المپیک بودجه تیم امید را می‌دهد و به عنوان اسپانسر آن فعالیت می‌کند روی عملکرد این تیم نظارت دارد. اگر وضعیت این تیم یک کاسه شود و یا دست کمیته المپیک باشد یا به صورت کامل دست فدراسیون فوتبال چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آید و برای هر چیز نباید با کمیته المپیک هماهنگی کرد.

مناجاتی در مورد اینکه آیا حضور این بازیکنان در این مسابقات به ضرر تیم‌ملی امید در رقابت‌های مقدماتی المپیک تمام نمی‌شود خاطرنشان کرد: ما از تیم‌های بزرگ آسیا هستیم اما تیم‌هایی مثل کره و ژاپن آماده‌سازی بهتری از ما دارند ما ۶ ماه مانده به شروع مسابقات تازه یادمان می‌افتد که باید برنامه آماده‌سازی و تمرین داشته باشیم.

وقتی مسابقات ما امروز تمام می‌شود باید برای چند سال بعد برنامه داشته باشیم. همه تیم‌ها کار خود را با آماده‌سازی منظم و برنامه‌ریزی دقیق دنبال می‌کنند اما ما فاقد برنامه هستیم البته در سالیان دور و زمان حضور صفایی‌فراهانی برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفت که ما در رده‌های مختلف نتیجه گرفتیم امیدوارم باز هم این فعالیت دنبال شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.