سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان، گفت: به جای اینکه با متخلفان برخورد کنند، پسرم را در ورزشگاه زدند.
عبدالله ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت استقلال خوزستان گفت: تیم ما از لحاظ روحی، روانی شرایط خوبی ندارد، مثل چندین تیم دیگر در اول فصل نتیجه نگرفته اما ما بازی‌های خوبی انجام دادیم حق ما در چند مسابقه باخت نبوده است اما متأسفانه موقعیت‌هایمان را از دست دادیم. به کسب یک پیروزی برای بازگشت به وضعیت روحی روانی مناسب نیاز داریم. افراد کارشناس و فوتبالی بازی خوب تیم ما را تصدیق می‌کنند و ما می‌توانیم در طول هر مسابقه چندین‌بار دروازه‌ حریفان را با تهدید روبرو کنیم.

وی افزود: اگر بد بازی می‌کردیم و موقعیت زیادی به حریفان می‌دادیم برخی انتقادات درست بود اما ما شکست‌های بسیار خفیفی داشتیم و با اختلاف یک گل بازی را واگذار می‌کنیم از تیم نفت سال قبل چهار گل خوردیم اما امسال ۲ بر یک باختیم. مدیران باشگاه هم این مسائل را می‌بینند و به خاطر همین از تیم حمایت می‌کنند. متأسفانه برخی افراد دنبال عوض کردن مربی و بردن افراد از این تیم به یک تیم دیگر هستند. آنهایی که قبلاً امتحان خود را در جاهای دیگر پس داده‌اند می‌خواهند باز هم مربی عوض کنند به این افراد کسی تیم نمی‌دهد اما آنها باز هم دنبال لابی کردن هستند. شما دیدید باشگاه‌هایی که سال قبل مربی عوض کردند در نهایت سقوط کردند اما ما و راه‌آهن با اینکه در پائین جدول بودیم بالاخره توانستیم بالا بیاییم اکنون هم ما بزرگتر از پرسپولیس نیستیم. هر تیمی دچار بحران و مشکل می‌شود و مهم این است که شما این مقطع را با موفقیت پشت سر بگذارید.

سرمربی استقلال خوزستان در پاسخ به این سؤال که سال قبل هم علیه این تیم فحاشی می‌شد و امسال هم این مشکلات در ورزشگاه دیده می‌شود اظهار داشت: بارها گفته‌ام سه چهار نفر که منافعشان در خطر است و استقلال خوزستان به آنها سودی نمی‌رساند این رفتار را انجام می‌دهند. تا دیروز می‌گفتند تیمش پیر است و حالا می‌گویند چرا تیم او غیر بومی است. این کارها بسیار ناپسند است و من واقعاً متأسفم کارشناسی که می‌گوید اکثر بازیکنان غیربومی هستند آیا اگر به تو از نوشهر  پیشنهاد شود به آنجا نمی‌روید. آیا این مسائل دیگر در دنیا وجود دارد. کارشناس استان خودمان این حرف را زده کارشناسی که لابی‌ کرده تا دستیار من شود. بنده مگر چند دستیار یا آنالیزور می‌توانم داشته باشم، همه می‌خواهند دستیار من باشند یا در باشگاه فعالیت می‌کنند. قبول نکنیم اتفاق دیگه‌ای می‌افتد.  خوشبختانه مردم همه چیز را می‌فهمند. آدم فوتبالی و کارشناس واقعی وقتی بازی ما را می‌بیند می‌گوید عملکرد تیم خوب بوده است. بازیکن خوزستانی ۱۰ سال از استان بیرون بوده آنوقت می‌گوید تیم غیربومی شده است چرا آن زمان که خودشان در بیرون از استان بازی می‌کنند این حرف‌ها را نمی‌زنند، خوشبختانه مدیران باشگاه، مدیران استان و کارشناسان در تماس با من اعلام می‌کنند که وضعیت تیم خوب است و از عملکرد فنی ما رضایت دارند. من به شما قول می‌دهم با این شرایط تیم در نیمه اول جدول قرار خواهد گرفت.

ویسی در مورد اینکه در بازی مقابل فولاد خوزستان فرزند او در ورزشگاه حضور داشته است و فحاشی‌ها در این شرایط انجام می‌شد خاطرنشان کرد: من به پلیس اعلام کردم که من را تهدید کردند افرادی به کانون هواداران ما زنگ زدند و گفتند پول می‌دهیم تا به ویسی فحاشی کنید. روز بازی فرزندم، پسر خواهر و برادرم و چند تن از بستگانم در ورزشگاه حضور داشتند. در این شرایط به من بدترین فحاشی‌ها انجام می‌شد. به نیروی انتظامی گفتم این چند نفر چنین کاری را می‌کنند و آنها را بگیرید و بپرسید چه کسی خط داده است اما آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه پسر من را کتک زدند. اگر ما بد بازی می‌کردیم و پنج گل دریافت می‌کردیم و کل استادیوم بدون خط گرفتن «حیاکن، رهاکن» سر می‌داد انتقادی نبود اما همه می‌گویند حق ما برد است ولی چنین مشکلی به وجود می‌اید.

وی افزود: این اتفاقات در شرایطی می‌افتد که تمامی خطاهای ۵۰-۵۰ به سود حریف گرفته شده و داور پنالتی ما را نگرفته و گل را مردود کرده است. این رفتارها زشت است. وقتی قانون جلوی این فحاشی‌ها را نمی‌گیرد چه باید کرد. شما نمی‌دانید چه الفاظی علیه من به کار برده می‌شد و بدترین فحاشی‌ها را به من می‌کردند.

ویسی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال در آزادی فحاشی ندیدم برخی اوقات در انزلی شعارهایی سر داده می‌شود اما هیچ جا مثل اهواز نیست. اکنون خیلی از مردم اهواز که بسیار فوتبالی‌ هم هستند به ورزشگاه نمی‌آیند.

ویسی در مورد صحبت‌های اخیر حسین کعبی و انتقاداتی که از او انجام شده است، گفت: متأسفانه فوتبال ما به این شرایط افتاده یک بازیکن جوان با باشگاه قرارداد سه ساله دارد اما وقتی سال بعد استقلال و پرسپولیس او را با ۲۰ میلیون بیشتر بخواهند چند وقت به باشگاه می‌آید و اصرار می‌کند به خاطر مشکلاتی که دارد به او رضایتنامه داده شود از بیماری پدر و مادر و خواهر و برادر می‌گوید تا ... حال باید با این شرایط به باشگاه هم حق دارد اگر بازیکنی بهتر پیدا کرد بتواند او را جایگزین کند. سال قبل تیمی کعبی را نمی‌خواست و او پیش من آمد و با تماس‌هایی که گرفت درخواست کرد به استقلال خوزستان بیاید. او می‌گفت همانطور که به فلانی و فلانی کمک کردی به من هم کمک کن. ما او را به استقلال خوزستان آوردیم آیا کار بدی کردیم؟ با دستیارانم مشورت کردم و گفتیم شاید او بتواند به ما کمک کند اما کعبی نتوانست خود را احیاء کند آیا این تقصیر من است؟ آیا قرارداد او به طور کامل پرداخت نشده است؟ اصلاً مگر من صحبتی علیه او انجام دادم که این رفتارها می‌شود؟ سه روز قبل از بازی با فولاد در برنامه فوتبال تا فوتبال خوزستان از همه بازیکنان سال قبل به خاطر اینکه تیم را در لیگ حفظ کردند تشکر کردم. حالا ویسی، مدیرعامل، قائم‌مقام و سرپرست تیم بد شده‌اند مردم همه چیز را به خوبی می‌فهمند.

وی افزود: مردم دوست ندارند که این صحبت‌ها انجام شود و خوششان نمی‌آید یک بازیکن علیه باشگاه، سرمربی و مدیرعامل صحبت کند، آرشیو صحبت‌های کعبی دست شما هست چطور پارسال من بهترین انسان و بهترین مربی بودم اما حالا در ۱۰ روز چنین وضعیتی به وجود آمده است. سهراب بختیاری‌زاده با آن عظمت، ایمان مبعلی، عادل کلاه‌کج و ... از تیم رفتند اما چنین صحبت‌هایی به وجود نیامد‌ آیا واقعاً این صحبت‌هایی که انجام شده درست است؟ مدیرعامل ما یکی از بهترین مدیران است و حتی اگر از باشگاه هم برود باز هم همین حرف را زده‌ام. آیا این صحبت‌هایی که مطرح شد،‌درست بود آقای کعبی انتظارم از تو خیلی بالاتر بود فکر می‌کردم خیلی با معرفت‌تر از این حرف‌ها باشی. یک بازیکن جوان جای تو آمده است. زمانی که من ۳۰ سال داشتم به خاطر حسین کعبی جوان از فولاد خوزستان کنار رفتم خیلی‌ها گفتند در تیم بمان اما دوست داشتم جا برای جوان‌ها و نفراتی مثل میثم سلیمانی و ... باز باشد، آیا اگر من نمی‌رفتم برای بازی کردن جا داشتیم؟ الآن هم فرصت در اختیار جوان‌ترها قرار گرفته است. این مسئله می‌تواند به فوتبال کمک کند و نباید این حرف‌ها مطرح شود.

سرمربی استقلال خوزستان در مورد اینکه در بازی مقابل فولاد خوزستان هم داوری به ضرر این تیم بود، تصریح کرد: ما نه تنها در این مسابقه بلکه در سه بازی قبل از آن هم در داوری بد آوردیم. تمامی صحنه‌های ۵۰-۵۰ به حریفان ما داده می‌شود و کلاً در این مورد بدشانس بودیم.

وی در پایان در مورد دیدار حساس تیمش مقابل ذوب‌آهن یادآور شد: چهار بازی ذوب‌آهن را در لیگ برتر نگاه کردم آنها تیم خوبی هستندکه فوتبال را بسیار با برنامه بازی می‌کنند. این تیم بازیکنان قوی‌ای دارد و به هیچ‌وجه حقش حضور در این مکان از جدول نیست. متأسفانه در این شرایط به یکدیگر برخورد کرده‌ایم، امیدوارم بازی خوبی از آب در آید و برای کسب سه امتیاز به میدان می‌رویم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )