رئیس سازمان لیگ برتر گفت: رقم قرارداد برخی بازیکنان به گونه‌ای اعلام شده که باید به آنها رسیدگی بیشتری شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج در پایان تورنمنت چهار جانبه شهدا گفت: این نخستین دوره مسابقات جام شهدا بود و قصد داریم این رقابت‌ها را در سال‌های آینده با حضور دو تیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی و حتی تیم‌های خارجی برگزار کنیم.

وی در مورد شفاف سازی قراردادهای لیگ برتر خاطرنشان کرد: جامعه ورزش متهم بود که خیلی هزینه کرده و پنهان کاری می‌کند. به همین دلیل خواستیم حد و مرز دخل و خرج تیم‌ها مشخص شود. ضمن اینکه اعلام قرارداد امکان بازرسی بعدی را هم می‌دهد.

رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: گروهی می‌گفتند در فوتبال تا هزار میلیارد هزینه شده اما اکنون رقم قراردادها مشخص شده است. این اعلام اولیه باشگاه‌هاست و همین که در سایت آنها آمده اتفاق خوبی است.

تاج ادامه داد: ارقام فعلی نشان می‌دهد که بیشتر از ۲۵۰ - ۲۶۰ میلیارد برای این فصل لیگ برتر هزینه نشده و در نهایت هزینه‌ها از ۳۰۰ میلیون بالاتر نمی‌رود و ۲ هزار میلیارد نیست. ما به باشگاه‌ها گفتیم قرارداد بازیکنان و کادرفنی را شفاف کنید. البته رقم قرارداد برخی بازیکنان به گونه‌ای اعلام شده که باید به آنها رسیدگی بیشتری شود که تعداد این افراد ۱۰ - ۱۵ نفر است.

وی درباره برنامه ریزی لیگ گفت: امسال برای نخستین بار برنامه یک ساله لیگ را اعلام کردیم. کی‌روش هم گفته بود اگر برنامه یک ساله را بدهید، خوب است. اکنون هر باشگاهی می‌داند تا پایان فصل برنامه‌اش چگونه است. تمامی بازی‌ها سر ساعت برگزار می شود و برگزاری به موقع بازی‌ها بر عهده سازمان لیگ است.

تاج هشدار داد که اگر تیمی به موقع در زمین مسابقه حاضر نشود و بازی با تاخیر آغاز شود جریمه و محرومیت در انتظارش خواهد بود.

وی افزود: امسال تلاش کردیم راه آهن و نفت در زمین خودشان میزبان باشند. پیکان هم در شهر قدس میزبان است که اگر تایید نشود بازی‌هایش در ورزشگاه دستگردی برگزار می‌شود و قاطعانه پای این موضوع ایستاده‌ایم.

رئیس سازمان لیگ تاکید کرد: امسال محدودیت ماه رمضان و ورزشگاه آزادی را نداشتیم و به همین دلیل لیگ را قرعه کشی کردیم. این به معنی نیست که دوره‌های گذشته قرعه کشی، غیر واقعی بوده بلکه دوره‌های قبلی این دو محدودیت را داشتیم اما امسال نداریم.

تاج ادامه داد: با صدا و سیما تفاهم کردیم بازی ها را زیر نور و از ساعت ۷ به بعد برگزار کنیم. امسال نه تنها بلیت بازی‌ها را گران نکردیم بلکه آن را ارزان کردیم. ضمن اینکه باشگاه‌ها خودشان بلیت را می‌فروشند و تماشاگران تنها با بلیت الکترونیک اجازه ورود به ورزشگاه را دارند.

وی درباره مبارزه با فحاشی در ورزشگاه گفت: این کار باید نهادینه شود و همین جام شهدا خودش یک کار فرهنگی است. دادن جام قهرمانی سال گذشته توسط یک جانباز ۷۰ درصد کار فرهنگی بود. باید شعارهای حاشیه‌ای به حداقل برسد کانون هواداران و خود باشگاه‌ها هم در این موضوع نقش دارند. ضمن اینکه قانون، کسر امتیاز و محرومیت از تماشاگر و حتی بازی خانگی را دارد که باید اعمال شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.