داور بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۴ از تصمیم سران فدراسیون فوتبال این کشور برای استفاده از از اسپری‌هایی محو شونده‌ فیفا برای بازی‌های لیگ این کشور حمایت کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، نیکلا ریتزولی، داور ایتالیایی که بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۴ را میان تیم‌های ملی آلمان و آرژانتین سوت زد، اعتراف کرد که استفاده از اسپری‌های محو شونده برای تعیین محل استقرار دیوار دفاعی به هنگام ضربات ایستگاهی به او در جام جهانی کمک فراوانی کرده است و از تصمیم فدراسیون فوتبال ایتالیا برای استفاده از این اسپری‌ها در کالچو استقبال کرد.

روز جمعه کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد که در لیگ‌های دسته اول تا سوم این کشور اسپری‌های محو شونده در اختیار داوران قرار داده خواهد شد.

ریتزولی در این خصوص به سایت اوتیدیانو اسپورتیووی ایتالیا گفت: در جام جهانی برزیل، ثابت شد که استفاده از اسپری‌های محو شونده می‌تواند بسیار مفید باشد. زمانی که با این اسپری‌ها خط محل استقرار دیوار‌های دفاعی را می‌کشید، دیگر هیچ بازیکنی جرأت عبور از آن را ندارد. به نظر من از این ابزار باید در لیگ‌های داخلی هم استفاده شود.

برخلاف استفاده از اسپری‌‌های محو شونده، ریتزولی اشتیاق چندانی نسبت به استفاده از سیستم تشخیص عبور توپ از خط دروازه که آن هم برای اولین بار در جام جهانی ۲۰۱۴ به کار گرفته شد، نشان نداد.

او گفت: موضوع استفاده از سیستم خط دروازه‌ با اسپری‌های محو شونده فرق دارد. این سیستم هم کاربردی و مفید است اما تعبیه آن در تمام ورزشگاه‌ها بسیار هزینه‌بر است.

استفاده از سیستم تشخیص عبور توپ از خط دروازه‌، در جام جهانی ۲۰۱۴ در چند مورد به کمک داوران آمد و نگذاشت اشتباهاتی که داوران در جام جهانی ۲۰۱۰ مرتکب شدند، تکرار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.