سرمربی ژرمن‌ها معتقد است آلمان برای گرفتن انتقام شکست ۳۲ سال پیش خود برابر الجزایر به میدان نمی‌رود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال آلمان ۳۲ سال پیش در رقابت‌های جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا در مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب الجزایر شد، هرچند در نهایت ژرمن‌ها موفق شدند در بازی آخر خود با پیروزی یک بر صفر مقابل اتریش با ۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر به عنوان صدرنشین گروه‌شان به دور بعد صعود کنند. الجزایر هم که چهار امتیازی بود به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به اتریش نتوانست به دور بعد راه پیدا کند. آلمان در آن دوره تا فینال پیش رفت و با قبول شکست ۳ بر یک مقابل ایتالیا به عنوان نایب قهرمانی رسید.

یواخیم لو، سرمربی آلمان در آستانه رویارویی شاگردانش با الجزایر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: بازیکنان ما به فکر انتقام‌گیری از الجزایر نبوده و اهل این چیزها نیستند. این را می‌دانیم که آنها هم برای این بازی از انگیزه بالایی برخوردارند. الجزایر تیم متحد، سرعتی و هجومی است. تاکنون تیمی مثل الجزایر ندیده بودم که اینچنین دفاع کند و حملات سریعی را هم تدارک ببیند. آنها به طور حتم حریف خطرناکی برای آلمان خواهند بود. الجزایر بازیکنان خوبی دارد که در لیگ‌های اسپانیا، انگلیس و فرانسه بازی می‌کنند. آنها تمرینات خوبی را پیش از شروع جام جهانی داشته‌اند و به صورت گروهی و متعادل بازی می‌کنند.

وی افزود: جام جهانی یک ماراتن است و سریع دویدن در ۱۰۰ متر اولیه‌اش مهم نیست بلکه باید از همان شروع بهترین عملکرد را داشته باشی و با همین روند هم آن را به پایان برسانی. پیش از این در رقابت‌های جام جهانی زیاد دیده‌ایم که تیمی در سه بازی اول خود به پیروزی رسیده ولی در بازی چهارم شکست خورده است.

«هر اشتباهی ممکن است به قیمت حذف از جام جهانی تمام شود»، لو با تأکید بر این موضوع افزود: بازیکنانم برای رویارویی با الجزایر آماده هستند و به خوبی روی این دیدار تمرکز کرده‌اند.

سرمربی ۵۴ ساله ژرمن‌ها تصریح کرد: با وجود اینکه هوای شهر پورتوآلگره کمی سردتر از شهرهایی بوده که تا کنون در آنها بازی کرده‌ایم ولی با این وجود برای این بازی کاملاً آماده هستیم.

یواخیم لو در پایان با تمجید از مهاجم بایرن‌مونیخی تیمش گفت: توماس مولر شهرتی جهانی دارد و در سطح لیونل مسی و نیمار گلزنی می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.