فرانسه دومین دیدار خود را در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ مقتدرانه آغاز کرد و تقریباً از کسب پیروزی در این بازی و صعود به مرحله حذفی مطمئن شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سومین دیدار از گروه E جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، امشب (جمعه) از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، تیم‌های ملی فرانسه و سوئیس در ورزشگاه فونته‌نوای شهر سالوادور به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در پایان نیمه نخست با گل‌های ژیرو در دقیقه ۱۷، متیودی در دقیقه ۱۸ و والبوئنا در دقیقه ۴۰، با نتیجه ۳ بر صفر به سود فرانسه به پایان رسید.

نیمه نخست بازی با حملات خروس‌ها آغاز شد. فرانسوی‌ها بازی را هجومی شروع کردند و در سمت مقابل سوئیس بازی دفاعی محتاطانه با نیم‌نگاهی به ضدحملات را در دستور کار قرار داد.  زور بازی هجومی خروس‌ها اما به تاکتیک‌های دفاعی شاگردان اوتمار هیتسفلد چربید و در دقیقه ۱۷ بود که فرانسه مزد بازی بهترش را با فرو ریختن دروازه سوئیس گرفت.

یکی از حملات شاگردان دیدیه دشان به یک کرنر منجر شد، کرنری که متیو والبونا آن را روی سر اولیویه ژیرو فرستاد تا مهاجم تیم آرسنال با یک ضربه سر زیبا گل اول بازی را به ثمر برساند. این گل یکصدمین گل فرانسه در تاریخ جام‌‌ جهانی بود.

لحظاتی از شادی گل ژیرو و کاشته شدن توپ در میانه میدان نگذشته بود که خروس‌ها شوک دیگری را به اوتمار هیتسفلد و شاگردانش وارد و دومین گل را به نام خود ثبت کردند.

این بار بلای متیودی، هافبک تیم پاری‌سن‌ژرمن بود که در دقیقه ۱۸ گلزنی کرد. اشتباه والون بهرامی، هافبک سوئیس در ارسال پاس به هم‌تیمی‌اش، کریم بنزما مهاجم رئال مادرید را صاحب توپ کرد و او با یک پاس عمقی برای متیودی او را با دروازه‌بان حریف که جای‌گیری اشتباهی داشت تک به تک کرد تا گل دوم را به ثمر برساند.

با وجود به ثمر رساندن دو گل متوالی در عرض دو دقیقه، عطش فرانسه برای به ثمر رساندن گل سوم فروکش نکرد و این تیم چند بار دیگر حملاتی را روی دروازه سوئیس ترتیب داد که در یکی از آنها بنزما موقعیتی ایده‌آل برای گلزنی را از دست داد.

در سمت مقابل سوئیسی که شوکه شده بود کمی طول کشید تا به خود بیاید و در دقیقه ۲۷ بازی هم توانست دروازه فرانسه را باز کند اما کمک داور این گل را آفساید و مردود اعلام کرد.

پس از این موقعیت کنترل بازی دوباره به دست فرانسوی‌ها افتاد و در دقیقه ۳۳ بود که طی یکی از حملات این تیم، بنزما توپ را به محوطه جریمه سوئیس رساند، جایی که خطای یوهان ژورو، مدافع حریف او را سرنگون کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. بنزما خود پشت این ضربه پنالتی ایستاد و توپ را درست به همان جایی فرستاد که بناگلیو، سنگربان سوئیس شیرجه زده بود. در ریباند این ضربه یوهان کابایه فرصتی استثنایی برای گلزنی داشت اما او مقابل دروازه خالی حریف توپ را به تیرک افقی کوبید تا اختلاف دو تیم بیش از دو گل نشود.

این اتفاق اما در دقیقه ۴۰ بازی رخ داد زمانی که در یک ضدحمله برق‌آسا از سوی فرانسوی‌ها والبوئنا توپ ارسالی اولیویه ژیرو را از سمت چپ میدان به تور دروازه سوئیس چسباند تا خروس‌ها با یک پیروزی قاطعانه راهی رختکن شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.