سرمربی پیشین تیم ملی انگلیس اعتراف کرد در حد و اندازه‌ای نبوده است که هدایت تیم بزرگی مانند سه‌شیر به او سپرده شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از تلخ‌ترین خاطرات هواداران تیم ملی انگلیس در سال ۲۰۰۷ رقم خورد؛ در شبی بارانی که این تیم با هدایت استیو مک‌کلارن در ورزشگاه ومبلی لندن جواز حضور یورو ۲۰۰۸ را با قبول شکست برابر کرواسی از دست داد تا رسانه‌های انگلیسی پس از آن از عبارت «The wally with the brolly» به معنای احمقی چتر به دست برای اشاره به مک‌کلارن استفاده کنند. (اشاره به چتری که مک‌کلارن در آخرین بازی تیمش در مرحله انتخابی یورو ۲۰۰۸ برابر کرواسی در دست داشت).

مک‌کلارن امشب دوباره به صحنه جرم یعنی ورزشگاه ومبلی برمی‌گردد در حالی که امیدوار است تیم تحت هدایتش، دربی کانتی در بازی پلی‌آف صعود به لیگ برتر انگلیس مقابل کوئینزپارک رنجرز پیروز شود. این اتفاق بهانه‌ای شد تا او از روزهای تلخ مربیگری خود برای سه‌شیر یادی کند.

سرمربی پیشین تیم ملی انگلیس اظهار داشت: در آن زمان فکر می‌کردم که برای هدایت تیم ملی انگلیس آماد‌ه‌ام اما حقیقت آن بود که آمادگی انجام چنین کاری را نداشتم. من تجربه کافی را برای هدایت تیم ملی انگلیس نداشتم و بدشانسی هم مزید برعلت شد تا آن اتفاق رخ دهد.

وی افزود: مهمترین مسئله‌ای که مرا در آن شب و پس از آن آزار داد صعود نکردن انگلیس بود. هیچ چیز دیگری مرا ناراحت نکرد. همانطور که آن شب هم گفتم شکست انگلیس سبب شد احساس کنم یک ملت را سرافکنده کرده‌ام. این همان تجربه تلخی بود که مجبورم یک عمر با آن زندگی کنم. آن اتفاق تلخ‌ترین اتفاق زندگی‌ام بود و هیچ چیزی دیگری حتی احمق چتر به دست خطاب شدنم هم مرا آزار نداد. تلخی آن اتفاق هرگز از یادم نخواهد رفت و هنوز هم وقتی به آن فکر می‌کنم قلبم درد می‌گیرد اما چاره‌ای نیست و باید با آن زندگی کرد.

مک‌کلارن در ماه جولای سال ۲۰۰۶ هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده گرفت و پس از ناکامی در رساندن این تیم به یورو ۲۰۰۸ اخراج شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.