مهر ماه امسال نخستین دوره مسابقات دوسالانه عکاسی ورزشی توسط موسسه فرهنگی هنری شید نگاران با مشارکت انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایسجا، فریبا اباذری، مدیر عامل موسسه شید نگاران و عضو شورای سیاست گذاری ضمن اعلام این خبر، از اتمام فاز نخست برنامه ریزی های اجرایی خبرداد و گفت: «آئین‌نامه دوسالانه عکاسی ورزشی پس از ۱۰ ماه مذاکره و همکاری با اعضای شورای سیاست گذاری، تدوین و به تایید مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.»
وی در ادامه گفت و گو با ایسجا افزود:« فراخوان دوسالانه عکاسی در نیمه اول خرداد ماه منتشر می شود و علاقه مندان تا پایان مردادماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال نمایند.»

تبیین جایگاه عکاسان ورزشی در جامعه ورزشی و هنری، بررسی چگونگی تاثیر عکس ورزشی بر ترویج اخلاق و روحیه جوانمردی در ورزشکاران و تماشاچیان، ایجاد تعامل بین هنرمندان جوان با پیشکسوتان، تبیین نقش عکاسی ورزشی در فرهنگ سازی و احیای ارزش ها، بررسی علمی و تبیین جایگاه عکاسی ورزشی در مطبوعات و سایر رسانه ها از طریق برگزاری کار گاه های تخصصی و ایجاد فرصت و فضایی مناسب برای معرفی فن آوری، تولیدات و نشریات مرتبط با ورزش و عکاسی به مخاطبان جشنواره از مهمترین اهداف برگزاری این دوسالانه است.
بر اساس اعلام برگزارکنندگان، برگزیدگان مسابقه علاوه بر تندیس و لوح افتخار، مدال هایی نیز بر روی سکوی قهرمانی دریافت می کنند.
انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی، خانه عکاسان ایران، کمیته و آکادمی ملی المپیک، وزارت ورزش و باشگاه فرهنگی و هنری پرسپولیس از جمله سازمان های حامی این دوسالانه هستند.
داوری دوسالانه را آقایان علی قلمسیاه، اسماعیل عباسی، سیف اله صمدیان و یک داور خارجی که متعاقباً اعلام می شود، بر عهده خواهند داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.