مدیرعامل باشگاه راه‌آهن گفت: ما هم‌اکنون شرایط سختی را سپری می‌کنیم اما می‌دانم که کادر فنی و بازیکنان از این دوران به خوبی گذر خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت باشگاه راه‌آهن سورینت، صادق رئیسی‌کیا، در خصوص بازی راه آهن سورینت و استقلال، اشتباهات فاحش داور این دیدار، صحبت های برخی مسئولان استقلال در خصوص وضعیت چمن ورزشگاه تختی، نتایج اخیر تیم راه آهن سورینت، تاثیر مسائل اخیری که برای مالک باشگاه سورینت پیش آمده، پرداخت های مالی به بازیکنان، وضعیت تیم های پایه و آکادمی باشگاه، اشتباهات تاثیر گذار داوری علیه سورینت بویژه در بازی با استقلال و حق میزبانی باشگاه راه آهن سورینت در ورزشگاه تختی، صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

رئیسی‌کیا در خصوص شرایط این تیم گفت: ابتدا جا دارد که از رئیس سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران، شورای تامین استان تهران، یگان ویژه نیروی انتظامی و تمامی سازمان ها و اشخاصی که در نهادینه شدن حق میزبانی باشگاه ما در ورزشگاه تختی همکاری و مساعدت لازم را داشتند تشکر کنم ضمن اینکه تلاش کلانترزاده مدیر مجموعه ورزشی تختی نیز در نگهداری زمین چمن ورزشگاه تختی نیز قابل تقدیر است و همه در دیدار ما با استقلال دیدند که ادعای برخی مسئولان باشگاه استقلال در خصوص وضعیت چمن این ورزشگاه درست نبود و با توجه به فصل زمستان حتی کیفیت این زمین از گذشته نیز بهتر شده است.

وی افزود: امیدوارم باقی مانده مشکلات این ورزشگاه که از جمله مهمترین آن اسکوبرد است بزودی حل شود چون ورزشگاه تختی از قابلیت های بالایی برخوردار است.

مدیرعامل باشگاه راه آهن سورینت در خصوص شکست تیمش مقابل استقلال در هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر تاکید کرد: به اذعان همه کارشناسان راه آهن سورینت به هیچ وجه مقابل استقلال مستحق شکست نبود چون استقلالی ها از دو موقعیت جدی که در جریان بازی داشتند، توانستند یکی از آنها را تبدیل به گل کنند. البته مطابق معمول باز هم از داوری ضربه خوردیم چون داور دو خطای مسلم هند ساموئل را درون محوطه جریمه استقلال در دقایق ۹ و ۹۲ نگرفت، ضمن اینکه در دقیقه ۱۷ بازی نیز پژمان نوری بر روی بهادر عبدی در درون محوطه جریمه استقلال مرتکب پنالتی دیگری شد، همین موارد برای ضربه زدن به تیمی مقابل استقلال کافی است.

وی ادامه داد: پیش از این دیدار نیز اشتباهات داوری در ۵ دیدار دیگر نیز ضربات تاثیر گذاری به ما زده است، اشتباهاتی که به تایید کارشناسان داوری و حتی برنامه۹۰ نیز رسیده است و امیدورم در بازی مقابل گسترش فولاد شاهد این موضوع نباشیم البته آنچه که در لیگ سیزدهم در این خصوص شاهد بوده ایم این است که تیم هایی که شلوغ کاری بیشتری می کنند از اشتباهات داوری منفعت بیشتری می برند.

رئیسی‌کیا تاکید کرد: البته بازی با استقلال یک نکته بسیار مثبت در راستای اهداف باشگاه راه‌آهن سورینت داشت و آنهم بها دادن و بازی دادن کادرفنی به بازیکنان جوانی همچون محمد علیزادهٰ، مهدی مهدی پور و علی علیپور بود. این موضوع جزء ارزش هایی در باشگاه راه‌آهن سورینت است که از بدو ورود به دنبال آن بوده ایم. در واقع اعتماد کادر فنی به جوانان در بازی بزرگی مثل بازی با استقلال جزء ارزش های ما است.

وی یادآور شد: در این راستا برنامه ای که در آکادمی باشگاه داشته ایم تا حدود زیادی تحقق پیدا کرده است و خروجی آن را می توان درحضور ۵ بازیکن تیم های پایه باشگاه سورینت در تیم های ملی پایه دید، اتفاقی که کمتر از دو سال رخ داده است این موضوع نتیجه اصل ثبات است که باعث شده کیفیت فوتبال ما ارتقا پیدا کند البته ارتقای این کیفیت و تغییر سبک بازی در تیم بزرگسالان ما نیز مشهود است به طوریکه همه کارشناسان فوتبال در بازی های اخیر ما به انسجام و نظم تیمی راه آهن سورینت اذعان داشته اند اما نباید از این نکته مهم نیز غافل شویم که امتیازات به نتیجه تعلق می گیرد نه کیفیت بازی.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن سورینت تصریح کرد: با وجودب مشکلات مختلفی که در حال حاضر داریم به این باور رسیده ایم که تیم ما در حال حاضر در حال سپری کردن یک دوران گذار است و به سطح عالی تری از فوتبال نزدیک می شویم که خروجی آن کسب نتیجه خواهد بود البته به نظر من تیم تا پشت محوطه جریمه حریفان خوب کار می کند اما در زدن ضربات نهایی مشکلاتی داریم که کادر فنی در حال برطرف کردن آنها هست که یکی از راه های که کادر فنی در نظر گرفته اعتماد بیشتر به بازیکنان جوان در این منطقه است.

وی اظهار داشت: جا دارد در اینجا از تفکر حرفه ای که مالکیت باشگاه در حوزه باشگاه داری داشته است تشکر کنم به دلیل حمایت قاطعی که در راستای اصل ثبات از مدیریت و کادر فنی انجام داد، ثباتی که تاکید بر بازیکن سازی و توجه به استعدادهای فوتبالی کشور و لزوم جذب آنها در باشگاه سورینت را موجب شده است. به طوریکه طی دو سال اخیر به سطح قابل قبولی از بازیکن سازی و تامین زیرساخت های لازم در این خصوص دست پیدا کرده ایم و توانستیم شرایط تیم های پایه و در مجموع آکادمی باشگاه را تا حدود زیادی بهبود بخشیم.

رئیسی‌کیا تاکید کرد: در همین راستا هدف ما این است که تیم بزرگسالان تا حدود زیادی نیازش به بازیکن و کادر فنی را در آینده از طریق آکادمی تامین کند و بدین ترتیب تا حدود زیادی هزینه های باشگاه پایین تر بیاید و اقبال و توجه به استعدادها افزایش یابد. بر این اساس طبق برنامه قصد داریم بر اساس اصل ثبات و اصول حرفه ای روز فوتبال که به آن توجه می شود، در فصل آینده امکان حضور مربیان برتر تیم های پایه را در کنار کادر فنی بزرگسالان فراهم کنیم چون این موضوع باعث می شود در آینده شاهد حضور مربیان موفق در کادر فنی بزرگسالان باشیم.

وی در خصوص میزان پرداختی که به بازیکنان صورت گرفته و همچنین تاثیری که مشکلات مالی پیش آمده بر روی تیم دارد, خاطر نشان کرد: ما تا امروز بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده ایم و طبق قرارداد آنها باید ۱۵ تا ۲۰ درصد دیگر از آن را در یک ماه آینده پرداخت کنیم. ضمن اینکه روز شنبه نیز بخشی از قرار داد۹ بازیکن جوان تیم را پرداخت کرده ایم و بزودی به بقیه بازیکنان نیز پرداخت خواهیم داشت و از ۵ بردی که در رقابت های لیگ برتر داشتیم پاداش ۴ برد و در جام حذفی نیز از دو بردی که داشتیم پاداش یک برد را داده ایم.

رئیسی کیا عنوان کرد: درحال حاضر شرایط سختی را تجربه می کنیم و برای رد شدن از این دوران گذار برنامه هایی را نیز مد نظر گرفته ایم ضمن اینکه مسئولان سازمان لیگ, بویژه مهدی تاج, رئیس سازمان لیگ نیز دراین خصوص قول مساعدت وهمکاری داده است البته این نکته مهم را نیز فراموش نکنید که هیچ بازیکن و مربی از سال های گذشته طلبی از ما ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این مسائل بر روی عملکرد تیم تاثیر خواهد گذاشت و راه آهن سورینت می تواند در لیگ برتر بماند, خاطرنشان کرد: با شناختی که من از بازیکنان تیم و بویژه از کادر فنی و بازیکنان با تجربه دارم مطمئنم که آنها در حال حاضر بیشترین تمرکز تیم را بر روی نتایج تیم, ارتقای جایگاه تیم در جدول رده بندی و برتری مقابل تراکتورسازی در جام حذفی قرار داده اند تا ثابت کنند راه آهن به دلیل برخی بدشانسی ها و اشتباهات داوری در چنین جایگاهی قرار گرفته و کیفیت تیم به مراتب بالاتر از این جایگاه است. در واقع موفقیت مقابل گسترش فولاد و سپاهان در لیگ و تراکتورسازی در جام حذفی ,در ۱۰ روز آینده, یک مسئله حیثیتی برای آنها شده است البته بازهم تاکید می کنم آنها حق دارند که در خصوص مسائل پیش آمده دغدغه فکری داشته باشند اما ایمان دارم, کادرفنی و بازیکنان باتجربه ای که داریم این دوران گذر را به خوبی و با سر‌افرازی پشت سر خواهند گذاشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.