مسئول کمیته جوانان گفت: این کمیته برنامه‌ریزی‌هایی داشته تا تیم‌های پایه با آمادگی در میادین مختلف بین‌المللی رقابت کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رسول دانشجو، مسئول کمیته جوانان از اعزام تیم ملی زیر۱۶ سال به تورنمنت اندونزی - مالزی و تیم زیر ۱۵ سال به تورنمنت بلاروس خبر داد و گفت: کمیته جوانان فدراسیون فوتبال برای تیم های ملی رده سنی پایه برنامه ریزی کرده است تا این تیم ها با قدرت در رقابت های خارجی شرکت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۴ المپیک نوجوانان نانجینگ برگزار می شود و تیم ملی زیر۱۵ سال ایران به این مسابقات جهانی صعود کرده است، کمیته جوانان فدراسیون فوتبال برای هرچه آماده تر شدن تیم ملی زیر ۱۵ سال برنامه ریزی کرده و این تیم ۲۸ دی ماه به تورنمنت بلاروس خواهد رفت. در این تورنمنت که هنوز قرعه کشی نشده تیم های اوکراین، روسیه، فنلاند، لیتوانی، مولداوی، بلاروس، گرجستان و قرقیزستان حضور دارند که البته بازیکنان این تیم ها همه متولد ۱۹۹۷ هستند اما تیم ملی زیر۱۵ سال متولدین ۱۹۹۹ و دو سال از همه تیم ها کوچکتر هستند که می تواند محک مناسبی برای بازیکنان تیم ملی  زیر۱۵ سال باشد و تجربه بین المللی شان را بالا ببرد.

وی درباره حضور تیم ملی زیر ۱۶ سال ایران در تورنمنت اندونزی- مالزی گفت: تیم ملی زیر ۱۶ سال بامداد پنجشنبه به اندونزی پرواز می کند تا در این تورنمنت شرکت کند. رقابت ها در شهر یوگ که ۶۰۰ کیلومتر با جاکارتا فاصله دارد انجام می شود. اگر ایران در تیمش سرگروه شود با تیم دوم گروهی که در مالزی قرار دارد، در اندونزی بازی می کند و تیم دوم گروهی که در مالزی حضور دارد به اندونزی می آید. اگر ایران تیم دوم شود به مالزی می رود و با تیم دوم گروه اول بازی می کند. ضمن اینکه فینال در مالزی برگزار می شود.

دانشجو با اشاره به درخشش تیم ملی جوانان در تورنمنت سن پترزبورگ گفت: خوشبختانه تیم ملی جوانان در این رقابت ها نتایج بسیار خوبی گرفته و امیدواریم که در بازی فردا مقابل اسلواکی بتواند به عنوان تیم اول گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کند که در این مرحله با تیم ملی جوانان روسیه روبرو خواهد شد و مطمئنا بازی بسیار خوبی برای تیم ملی جوانان خواهد بود.

وی در پایان گفت: در حال تدارک یک تورنمنت خارجی هم برای تیم ملی زیر ۱۴ سال هستیم که قبل از رقابت های همدان، بتواند برای این رقابت ها به خوبی آماده شود. البته از یکی دو فستیوال خارجی هم دعوت نامه هایی داریم اما ترجیح می دهیم که این تیم در یک تورنمنت خارجی خوب شرکت کند تا یک فستیوال که جنبه تشریفاتی دارد، چرا که رقابت های رده سنی زیر ۱۴ سال به صورت قهرمانی برگزار می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.