مربی تیم فوتبال ذوب‌آهن می‌گوید احتمال ابتلای ورزشکاران به ویروس کرونا در محیط ورزش نسبت به مکان‌های دیگر کمتر است.

حسن استکی، مربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در گفت‌وگو با ایسنا درباره پیروزی تیمش برابر سپاهان اظهار کرد: بازی خوبی بود اما دو هر دو تیم ۶۰-۵۰ درصد آمادگی داشتند. بازیکنان مدت زیادی بود که بازی نکرده بودند و عطش بازی داشتند. هر دو تیم تمام تلاششان را کردند و مربیان هم استفاده لازم را از این دیدار کردند.

او درباره وضعیت بدنی بازیکنان هم توضیح داد: این یک هفته‌ که بازی‌ها به تاخیر افتاد خیلی به نفع تیم‌ها می‌شود. از روز اول هم کارشناسان گفتند ۵۰ روز طول می‌کشد تا بازیکنان به شرایط مسابقه برگردند. برخی هم از همان اول فصل دم از آمادگی نسبی می‌زنند، حالا که همه در خانه بودند، حداقل ۵۰ روز زمان لازم است تا بدن‌ها آماده شوند.

استکی درباره نگرانی تیم‌ها از مصدوم شدن بازیکنان هم بیان کرد: مصدومیت همیشه برای بازیکن است. این زمانی که برای آماده‌سازی در نظر گرفته شده به آمادگی بازیکنان کمک می‌کند. شرایط هم باید طوری باشد که در تمرینات به بازیکنان خیلی فشار نیاید. ان‌شاءالله آسیب‌ دیدگی هم رخ نمی‌دهد.

مربی ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برگزاری لیگ با وجود بیماری کرونا واقعا وجود دارد یا خیر، گفت: الان شما به جامعه نگاه کنید. همه مراکز باز شده‌اند. مترو و رستوران‌ها و فروشگاه‌ها هم باز شده و خیلی هم شلوغ هستند و خیلی‌ها هم آنچنان که باید رعایت نمی‌کنند ولی ورزشکاران الان رعایت می‌کنند. همیشه هم به آن‌ها گفتیم که در محیط ورزش کرونا نمی‌گیرند و بیرون از محیط ورزش باید مراقب باشند. ما در فوتبال به زمینی می‌رویم که قبل از ما کسی در آن نبوده و رفت و آمدی وجود نداشته است. رختکن‌ها هم مدام ضدعفونی می‌شوند. در محیط ورزش به نظر من کسی کرونا نمی‌گیرد. اگر کسی به سوپرمارکت می‌رود و کرونا می‌گیرد به ورزش ربطی ندارد. مسابقات هم که بدون تماشاگر است. چه مسابقه باشد و چه نباشد ما داریم در اجتماع زندگی می‌کنیم. نمی‌توانیم خودمان را حبس کنیم. ورزشکاران هم باید موارد بهداشتی را رعایت کنند و در محیطهای عمومی حتما ماسک بزنند و دست‌هایشان را بشویند. اگر اینطور باشد هیچ اتفاقی برایشان نمی‌افتد.

استکی درباره نیامدن رادولوویچ، سرمربی ذوب‌آهن به ایران بیان کرد:‌ ما با آقای رادولوویچ در تماسیم. اگر کشورش اجازه خروج بدهد او به ایران برمی‌گردد. او با شنیدن خبرهای افزایش بیماری در ایران می‌ترسد و شاید این هم باعث نیامدنش شده باشد. بلیت او آماده است. قرار بود برگردد اما پروازش به حد نصاب نرسید و لغو شد.

مربی ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولان باشگاه برای جانشینی رادولوویچ به او آماده باش داده‌اند یا خیر توضیح داد: آقای محمدی به تمرین تیم آمد و مسئولیت فنی تیم را به من سپرد تا آقای رادولوویچ برگردد. این را به من اعلام کردند که مسئولیت فنی تیم فعلا با من است اما اینکه آماده‌باشی برای سرمربی‌گری به من بدهند، خیر، چنین چیزی نبوده است. مسئولیت فنی تیم الان با من است.

استکی در پاسخ به این پرسش که آیا برای انجام تمرینات با رادولوویچ در تماس بوده یا خیر اظهار کرد: آقای رادولوویچ به لحاظ فنی با من در تماس نبوده است. اما من تماس گرفتم و او هم همیشه لطف داشته و برای ما پیغام می‌فرستد و عید فطر را هم تبریک گفت. به او گفتیم که تمرینات را شروع کرده‌ایم اما هیچ مربی‌ای تا خودش نباشد برنامه‌اش را در اختیار کسی نمی‌گذارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.