نایب‌رئیس پیشین فیفا از تلاش رئیس پیشین این نهاد حاکم بر فوتبال دنیا برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه، ویچسلاو کولوسکوف معتقد است حتی با وجود بیانیه‌های سپ بلاتر مبنی بر عدم صداقت قطر در رسیدن به میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال این کشور از برگزاری این رقابت‌ها محروم نخواهد شد.

سپ بلاتر، رئیس معزول فیفا در بخشی از کتاب خود با عنوان «حقیقت من» نوشته بود که هیچ‌یک از اعضای کمیته اجرایی فیفا گزارش داخلی ناظران درباره کشورهای درخواست‌کننده میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ که یک‌ پیش‌نیاز تعریف شده است را مطالعه نکردند. اتفاقی که اگر رخ می‌داد، قطر نمی‌توانست میزبان این رقابت‌ها شود.

در این میان ویچسیواو کولوسکوف، نایب‌رئیس فیفا در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۶ میلادی و رئیس افتخاری فدراسیون فوتبال روسیه به روزنامه اسپورت اکسپرس می‌گوید: توجه به نوشته‌های بلاتر در کتابش برانگیخته خواهد شد اما اتفاقی رخ نمی‌دهد، زیرا تصمیم انتخاب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ توسط کمیته اجرایی فیفا صورت گرفته است و ارتباطی با بلاتر نداشت. خیلی‌ها به خاطر دارند که انگلیسی‌ها بارها سعی در تحریک اذهان عمومی علیه روسیه داشتند، زیرا معتقد بودند ما هم در کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ از صداقت لازم برخوردار نبودیم. این فعالیت‌ها در حدود ۷ سال علیه روسیه طول کشید و شاید الان هم حمله اطلاعاتی را متوجه قطر کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مساله تاریکی وجود دارد و هیچ‌کس قادر به درک آن نیست. بلاتر، پلاتینی و امیر قطر حقایق مربوط به خود را دارند. تنها چیزی که من می‌خواهم به این موضوع اضافه کنم این است اگر سپ بلاتر به خاطر داشته باشد می‌خواست تا پس از سازماندهی جام جهانی فوتبال در روسیه در مرحله بعدی در آمریکا برگزار شود. به نظرم میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ از قطر با وجود اظهارات جدید بلاتر سلب نخواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.