ورزشکاران قطری و بلژیکی به‌ عنوان بهترین دوومیدانی‌کاران مرد و زن جهان در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم معرفی برترین‌های دوومیدانی جهان در سال ۲۰۱۷ شب گذشته برگزار شد و «موتاز عیسی برشیم» از قطر و «نفیساتو تیام» از بلژیک به عنوان بهترین ورزشکاران مرد و زن معرفی شدند.

«موتاز عیسی برشیم» ورزشکار ۲۶ ساله ماده پرش ارتفاع با ۱۱ مقام قهرمانی و بدون باج دادن به حریفان خود در سال ۲۰۱۷ یکی از ورزشکاران برتر و با ثبات بود که از ارتفاع ۲.۳۵ متری در جده کار خود را شروع کرد و به ارتفاع ۲.۴۰ متر در ابرشتات آلمان رسید. او مقام قهرمانی جهان را به طرز چشمگیری و بعد از پرش از تمامی ارتفاع‌های مورد نظرش تا ارتفاع۲.۳۵ متر و بدون هیچ‌گونه خطایی به دست آورد.

یک هفته بعد ازاین پیروزی مهم در لندن، او این بار در بیرمنگام از مانع ۲.۴۰ متری عبور کرد و ۴ روز بعد با رکورد ۲.۳۶ متر در زوریخ، عنوان قهرمانی خود در لیگ الماس دوومیدانی جهان را مستحکم ‌تر کرد. ۹ پرش برشیم در سال ۲۰۱۷، جزو ۱۱ پرش برتر جهان بود که در این ۹ پرش، دو رکورد ۲.۴۰ متری وجود دارد. او اولین پرنده تاریخ است که توانسته است به رکورد ۲.۴۰ متری یا بالاتر در ۵ سال متوالی دست پیدا کند.

«نفیساتو تیام» دارنده عنوان ستاره آینده دار زن سال گذشته بعد از عنوان قهرمانی هفتگانه المپیک، سال ۲۰۱۷ را با قهرمانی مسابقات پنجگانه داخل سالن اروپا با ۴۸۷۰ امتیاز شروع کرد. دو ماه بعد، این ورزشکار ۲۳ ساله به ‌عنوان سوم برترین ورزشکار تاریخ هفتگانه جهان در مسابقات ترکیبی فدراسیون جهانی دوومیدانی در شهر گوتسیز اتریش با ۷۰۱۳ امتیاز دست پیدا کرد. رکورد او در ماده پرش ارتفاع ۱.۹۸ متر و در پرتاب نیزه ۵۹.۳۲ متر بود. در مسابقات قهرمانی جهان در لندن، تیام در هر هفت ماده در حد انتظار ظاهر شد و عنوان قهرمانی را با ۶۷۸۴ امتیاز به دست آورد.

در این مراسم جوایز دیگری نیز اهدا شد که به شرح زیر است:

جایزه ستاره آینده‌دار مرد: کارستن وارهولم

جایزه ستاره آینده دار زن: یولیمار روجاس

جایزه ویژه رئیس فدارسیون جهانی دوومیدانی: یوسِین بولت

جایزه مربی برتر: آنا بوتا

جایزه عکس برتر: پاول سَنوِل

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.