شب گذشته چلسی در دیداری دیدنی و جذاب توانست آرسنال را با اقتدار شکست داده تا یک بار دیگر قدرت خود را به اروپا نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، همه چیز برای قهرمانی کامل است. از گل زیبای انفرادی آزارد گرفته تا خوشحالی عجیب و غریب مرد ایتالیایی، همه بر سزاوار بودن صدرنشینی چلسی گواهی می‌دهند.

خوشحالی کونته با هواداران استمفوردبریج

آبی‌های لندن شب گذشته با نمایشی بی‌نقص، بار دیگر مفهوم زیبای فوتبال را به رخ همگان کشیدند. معنی زندگی و تقابل شادی و غم بی اندازه، آن هم در ۲ سوی میدان. در یک طرف هواداران استمفورد که به اوج خوشحالی رسیده بودند قهرمانی را در هفته بیست و چهارم از آن خود دانسته و از طرف دیگر توپچی‌ها دلشان را به سال بعد خوش کردند.

روزنامه دیلی‌استار در تیتر اصلی صفحه ابتدایی خود نوشت: «رویای قهرمانی آرسنال در بریج به باد رفت». واقعا هم همین است، آخر چه تیمی می‌تواند اختلاف ۱۲ امتیازی را جبران کند!

آرسنالی که از سال ۲۰۰۴ رنگ جام جزیره را ندیده اکنون باید چشم به سال بعد اندازد. ولی آیا سال بعد این رویا به تحقق می‌رسد؟

بدون شک آن فردی که در ورزشگاه، بنر «ونگر باید اخراج شود، زمان کافی به تو داده شده» مقابل صدها دوربین قرار داد چنین نظری ندارد و می‌توان گفت بسیاری از هواداران با این طرفدار هم عقیده هستند. هشتگ اخراج ونگر در اوایل فصل، فضای مجازی را تکان داد و به نظر می‌رسد این روزها نیز باید منتظر چنین واکنشی از سوی هواداران باشیم.

شاید ونگر این صحنه‌ها را دیده که بلافاصله مصاحبه کرده که باشگاه در نظر دارد با من تمدید کند. حتما می‌خواسته فشارها را کمی از روی دوش خود بردارد.

شب تلخ پیتر چک مقابل تیم سابق خود - سنگربان چکی گل سوم را به چلسی تقدیم کرد

با تمام این اتفاق‌ها آرسنال پس از باخت تلخ به واتفورد در دربی لندن نیز شکست خورد ولی بسیاری از روحیه جنگجوی آنها حمایت کردند. می‌توان گفت درخشش کورتوا در دروازه، ۲ گل حتمی را از «مصطفی» و «ولبک» خرید تا ۳ امتیاز، به شیرین‌تر شکل بدست آید.

واکنش فوق‌العاده کورتوا در نیمه اول

برخی معتقد بوده که آرسنال ضعیف نبود، این چلسی است که با نظم خارق‌العاده خود یک شاهکار به تمام معنا شده است. در این لحظه است که می‌توان فهمید چرا گل اول چلسی که به نظر بسیاری خطا بود زیاد مورد بحث قرار نگرفت. اگر مارکوس آلونسو آن گل را به درون دروازه نمی‌فرستاد چند دقیقه بعد یک ستاره دیگر به این امتیاز می‌رسید.

در شب گذشته ۱۱ مرد اصلی کونته، بهترین بازی خود را ارائه دادند. هیچ ضعفی از آنها دیده نشد و به یقین نمایششی بی نقص بود. از پدرو گرفته تا سزار آزپیلیکوئتا که کمتر مورد بررسی قرار می‌گیرد، همه با نظمی شگرف و تاکتیکی بی‌نظیر در ساخت این چلسی سهم دارند. ولی در کنار تک تک آنها باید به ۲ نابغه آبی‌ها اشاره کرد. انگولو کانته و ادن آزارد !

هر چه زمان می‌گذرد، بیشتر توانایی‌ها و استعداد ناب «انگولو کانته» بر همگان عیان می‌شود. این هافبک ریزجثه چلسی که به حق عنوان «ماکلله دوران» را از آن خود کرده نعمتی برای کونته است. وی با ۵۴ توپگیری، ۵۲ تکل و ۱۲۱۴ پاس موفق یکی از بهترین بازیکنان آبی‌ها بود. هافبک فرانسوی خستگی‌ناپذیر، مانع پیشروی توپچی‌ها شد و کاملا اوزیل، سانچس، چمبرلین و آیوبی را با دوندگی بسیار خود محو کرد.

گرچه آزارد بهترین بازیکن لقب گرفت ولی کانته سهم بسیار بزرگی در این پیروزی قدرتمندانه داشت. به راستی می‌توان راز قهرمانی لسترسیتی در فصل پیش را فهمید.

در کنار او، باید از دقیقه ۵۳ سخن گفت. زمانی که نبوغ ذاتی و استعداد خدادادی یک ابرستاره بروز پیدا می‌کند. به راستی می‌توان گل «ادن آزارد» را بارها و بارها مشاهده کرد و لذت برد. ونگر پس از مسابقه اظهار داشت که گل دوم چلسی آرسنال را کشت. ستاره بلژیکی با حقیر کردن کوکلین، کوشیلنی و مصطفی روحیه‌ای مضاعف به آبی‌ها بخشید و باید هم به کونته حق داد که این گونه خوشحالی کند.

نکته جالب این است که چلسی تاکنون در ۹ بازی‌ای که آزارد گل زده پیروز میدان شده و از آمار می‌توان فهمید که گل‌زنی ستاره چقدر در روحیه بازیکنان تاثیرگذار است.

مارکوس آلونسو، پدیده این فصل چلسی که گل اول را به ثمر رساند

در شبی که آرسنال باخت، لیورپول نیز به ناکامی‌های خودش در سال ۲۰۱۷ ادامه داد تا چلسی با خیالی راحت در صدر خودنمایی کند. آنها تنها یک رقیب دارند، تاتنهام!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.