رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال نظرش را در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدارهای پرسپولیس و استقلال در هفته بیست‌وهشتم اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مسعود عنایت در خصوص قضاوت‌های دیدارهای هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر گفت: بازی‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر بسیار حساس و تعیین کننده بودند و مانند هفته‌های پیشین، به بازبینی فیلم‌ها و بررسی گزارش ناظران داوری بازی‌ها پرداختیم. پس از بازبینی فیلم بازی‌ها مشخص شد که در بازی حساس پرسپولیس و نفت تهران گل اول تیم نفت کاملاً سالم بوده و آفساید نبود. کارشناسان داوری به اشتباه گل اول نفت را آفساید تشخیص دادند. با بازبینی فیلم این دیدار و در حرکت آهسته مشخص شد که گل به ثمر رسیده کاملاً صحیح بود و تیم داوری به درستی وظیفه خود را انجام داد.

رئیس دپارتمان داوری درخصوص قضاوت دیدار حساس تیم‌های سایپا و استقلال و شبهه‌ای که در صحنه خطا روی بازیکن استقلال رخ داد و منجر به پنالتی این تیم شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تصمیم داور در مورد اعلام پنالتی کاملاً صحیح و برابر قانون بود. هیچگونه جای بحث و آنالیزی نداریم، مدافعان تیم سایپا مرتکب خطا شدند که داور با جاگیری مناسب و بسیار نزدیک توانست این خطا را تشخیص بدهد و اعلام پنالتی به سود استقلال کند.

وی ادامه داد: به هفته‌های پایانی لیگ برتر نزدیک می‌شویم و با توجه به حساسیت‌های موجود در جدول، داوران نیاز به آرامش دارند و جامعه داوری کشور باید این فضا را برای آنها مهیا کند و با نظرات نادرست و اشتباه روحیه داوران را تضعیف نکند. معتقدم کارشناسان داوری ابتدا بازی‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و پس از آن نظرات‌شان را بدهند. هفته پایانی لیگ برتر از حساسیت بالایی برخوردار است و تیم قهرمان و تیم‌هایی که سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت می‌کنند، مشخص می‌شوند. برهمین اساس نباید داوران را تحت فشار قرار دهیم.

عنایت در خصوص قضاوت دیدار سپاهان و گسترش فولاد تبریز گفت: به نظرم بخشی‌زاده در این دیدار باید خطای هند خلعتبری را می‌گرفت که متأسفانه به دلیل جایگیری نامناسب این خطا را نگرفت. در مجموع اما بقیه بازی‌ها مشکل خاصی نداشتند و در نتیجه‌گیری تیم‌ها قضاوت داوران تأثیری نداشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.