سخنگوی فراکسیون ورزش با انتقاد از اینکه مسئولان ورزش درگیر جریانات طایفه‌‌ای شده‌اند، گفت: اگر وزارت ورزش نمی‌تواند برابر زیاده‌خواهی‌ عربستان دفاع کند، وزارت امور خارجه چنین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدهادی حسینی با یادآوری عملکرد منفعلانه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در قبال اقدام عربستان برای عدم حضور در ایران برای برگزاری رقابت‌های لیگ آسیایی و انتقاد از این رویکرد، گفت: در هنگام تصمیم گیری برای محل برگزاری بازی‌های آسیایی، ضریب نفوذ عرب‌ها بیش از مسئولان ورزشی ما بود که آنها با استفاده از رانت توانستند خواسته خود را تحمیل کنند و مسئولان ورزشی کشور هم کاری نکردند.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: حال امروز سعودی‌ها پا را فراتر گذاشته و قصد دارند در محل برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نیز دخالت کرده و کارشکنی‌های خود را اعمال کنند و این در حالی است که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای کرده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه قرار گرفتن در آستانه برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هر دو نهاد فدارسیون و وزارت ورزش را درگیر کرده که البته مسائل مختلفی که در پس پرده قرار دارد و جریانات طایفه‌‌ای که شکل گرفته است به طور کل مسئولان ورزشی کشور را از رسیدگی به مهم‌ترین مسأله کشور که وضعیت تیم ملی و حضور در جام جهانی است غافل کرده است.

حسینی در ادامه با تأکید بر اینکه حساسیت ها روی تیم ملی بیشتر است، بیان داشت: بازی‌های باشگاهی با تیم ملی بسیار تفاوت داشته و حساسیت بالایی برخوردار است لذا مسئولان ورزشی و امنیتی کشور نباید این موضوع را که عربستان قصد ناامن جلوه دادن ایران را دارد برتابند و با سکوت خود اجازه دهند سعودی‌ها اقدامات خود را عملی کنند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: اگر بخش بین‌المللی و حقوقی وزارت ورزش نمی تواند از حق خود دفاع کند باید از ظرفیت وزارت امور خارجه و تمامی دستگاه‌های مرتبط استفاده کند تا در جریان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی مغلوب خواسته‌های عربستان نشویم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.