سرمربی جالوروسی از عملکرد و نگرش مناسب بازیکنانش در بازی که منجر به پیروزی خارج از خانه آنها برابر امپولی شد تمجید کرد و دلیل میدان ندادن به کاپیتان کهنه‌کار تیمش را توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ششمین برد متوالی تیم فوتبال رم شب گذشته (شنبه) در هفته بیست‌وهفتم سری A ایتالیا با نتیجه ۳ بر یک و در خانه امپولی رقم خورد تا جالوروسی با ۵۳ امتیاز موقتاً جای فیورنتینا را در رده سوم جدول بگیرد.

لوچانو اسپالتی، سرمربی تیم فوتبال رم در پایان این بازی به شبکه مدیاست ایتالیا گفت: عملکرد رم فوق‌العاده بود و برابر تیمی بسیار قدرتمند که راه بازی با توپ را به خوبی بلد است، یک پیروزی باارزش به دست آوردیم. به امپولی اجازه ندادیم که موقعیت‌های زیاد به دست آورد و با سه گلی هم که به ثمر رساندیم، قدرت و نگرش مناسبی را که بازیکنان‌مان دارند، به همه نشان دادیم.

اسپالتی ادامه داد: ما تا الان با همین سیستم بازی کرده‌ایم، اما مثل همیشه هنوز یکسری نقاط ضعف هستند که لازم است برطرف شوند. این واقعیت که تعداد زیادی از بازیکنان نیمکت‌نشین ما به محض فراخوانده شدن آماده بازی بودند و نیمکت‌نشینی از آمادگی آنها نکاسته، نشان می‌دهد که رم چه تیم قدرتمندی است.

فرانچسکو توتی برخلاف هفته گذشته برای بازی برابر امپولی در فهرست بازیکنان جالوروسی قرار گرفت، اما او در این بازی هم نتوانست به میدان برود.

اسپالتی ادعا کرد که قصد داشت توتی را به میدان بفرستد، اما شرایط بازی به او اجازه این کار را نداد. وی عنوان کرد: من می‌خواستم فرانچسکو توتی را به عنوان آخرین بازیکن تعویضی‌مان به میدان بفرستم، اما بیش از اندازه در لاک دفاعی فرو رفته بودیم و نمی‌توانستیم از نیمه زمین خود خارج شویم. خودم من اولین کسی بودم که بابت این اتفاق ناراحت شدم.

از زمانی که اسپالتی جانشین روی گارسیا شده است، رم شش پیروزی متوالی کسب کرده است. سرمربی پیشین زنیت درباره دلیل موفقیت تیمش تأکید کرد: ذهنیت بازیکنان واقعاً عاملی اساسی است. اگر شما اوضاع را به آنها تفهیم کنید و به آنها انگیزه بدهید، فوراً می‌توانید نتیجه بگیرید.

در جریان بازی، دوربین‌های تلویزیونی صحنه‌ای را شکار کردند که در آن اسپالتی پس از شنیدن تذکری از سوی داور بازی، زبانش را بیرون آورد. او اما تأکید داشت که این حرکت را در واکنش به تذکر داور انجام نداده است.

اسپالتی گفت: آن حرکت را رو به یکی از دوستانم که پشت نیمکت رم نشسته بود، انجام دادم نه برای داور.

رئال مادرید، رقیب رم در لیگ قهرمانان اروپا روز گذشته (شنبه) در دربی مادرید و در خانه‌اش به اتلتیکومادرید باخت. آیا نتیجه دربی مادرید می‌‌تواند رم را برای شکست خانگی ۲ بر صفر بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان امیدوار کند.

اسپالتی در پاسخ به این سؤال هم اظهار داشت: با نتیجه‌ای که در دور رفت رقم خورده است، صعود ما عملاً غیرممکن است. آن بازی به ما فهماند که می‌توانیم برویم و رئالی‌‌ها را به چالش بکشیم، چون می‌توانستیم دو گل بزنیم. ما در دیدار برگشت هم با هدف انجام بازی همیشگی‌مان به میدان خواهیم رفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.