سرمربی تیم فوتبال سایپا با بیان اینکه آمار برنامه این هفته نود درباره تیمش مغرضانه و به دور از انصاف بوده است، گفت: من ۳۰ سال در فوتبال جوانگرایی کردم اما این برنامه فقط یکبار آن را نشان داد.

مجید جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آمار این هفته برنامه نود مبنی بر پیر بودن تیم سایپا در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر با بیان مطلب فوق اظهار کرد: تحلیل‌ها باید منصفانه و به دور از غرض ورزی باشد. من نزدیک به ۳۵ سال در کار مربیگری هستم و در این چند سال یک نفر از من برای جوانگرایی‌هایی که داشتم، حمایت نکرد. حالا با گذشت ۵ هفته درباره موضوعی صحبت می‌کنند که تحلیل آن کاملا نادرست است.

آیا پنج هفته برای تحلیل کافی است؟

وی افزود: آیا وقتی قرار است شما درباره یک موضوع اجتماعی نمونه گیری کنید، جامعه آماری شما پنج نفر است؟ آیا نتیجه نمونه گیری روی این پنج نفر را می‌توان به کل جامعه تعمیم داد؟ آیا اینکه بخواهید از آمار پنج هفته لیگ برتر استفاده کنید و بگویید که فلان تیم یا فلان مربی خوب هستند یا بد، درست است؟

۳۰ سال جوانگرایی کردم فقط یکبار نشان دادند

سرمربی سایپا تاکید کرد: من ۳۰ سال در فوتبال جوانگرایی کردم و به آنها میدان دادم. در این مدت فقط یکبار آنرا نشان دادند آنوقت با سایپا هنوز پنج هفته از لیگ نگذشته که ۱۵ آمار می‌دهند! هر چیزی باید منصفانه باشد.

داشتم منفجر می‌شدم

جلالی به اتفاقات سال گذشته و اعتراض شدیدش به اشتباهات داوری اشاره کرد و ادامه داد: من این همه سال سرم را پایین انداختم و حقم خورده شد. در بعضی از باشگاه‌ها، اعضای هیات مدیره می‌گفتند به درد تیم ما نمی‌خوری چون ساکت هستی و نمی‌توانی حق تیم را با اعتراض و داد و بیداد بگیری. من سرم را پایین می‌انداختم و چیزی نمی‌گفتم ولی آنقدر در خودم ریخته بودم که داشتم منفجر می‌شدم.

چرا وقتی ۳۰ سال سرم پایین بود هیچکس ندید؟

وی تصریح کرد: آن وقت بعد از آن اعتراض من، مدام آنرا نشان دادند و مقاله‌های زیادی درباره آن نوشتند. چرا وقتی ۳۰ سال سرم پایین بود و اعتراض نمی‌کردم هیچکس آنرا نمی‌دید؟

تعادل سنی تیم سایپا منطقی است

سرمربی سایپا در پاسخ به این سئوال که «آیا با این تفاسیر قبول دارید میانگین سنی تیم سایپا بالا است؟» گفت: کسانی که می‌خواهند تحلیل کنند، باید منصف باشند. تعادل در لیست تیم ما برقرار است. از ۲۶ بازیکن، ۱۲ بازیکن جوان داریم. تعادل سنی در تیم ما منطقی است. با این وضعیت، آیا می‌‌توان از لحاظ آماری به پنج مسابقه استناد کرد؟

آمار برنامه نود مغرضانه بود

جلالی خاطرنشان کرد: آمار برنامه نود واقعی نبود چون فقط پنج هفته از لیگ گذشته است. آنها باید مثل سال گذشته در پایان لیگ این کار را می‌کردند. آمار آخر فصل می‌تواند منطقی باشد. بگذارند آن وقت اگر موضوع و ایراد و انتقادی بود، بگویند. به نظرم آماری که از سایپا در پنج هفته دادند، مغرضانه و به دور از انصاف بود.

جوانگرایی یا عدم جوانگرایی، سیاست باشگاه است

وی در ادامه تصریح کرد: ضمن اینکه موضوع جوانگرایی یا عدم جوانگرایی در یک باشگاه در سطح کلان تصمیم گیری می‌شود و اینطور نیست که یک مربی بگوید امسال تیم من جوان باشد یا مُسن. این چیزی است که باشگاه هدفگذاری می‌کند. اگر از این موضوع هم بگذریم، باید ببینیم چه چیزی باعث شده که باشگاه‌ها دست از جوانگرایی برداشته و به سمت بازیکنان با تجربه و مُسن آمده‌اند. یا ببینیم چه اتفاقی افتاده که آدمی که همیشه ساکت بوده، به یکباره از کوره در می‌رود.

قوانین به تیم‌های سازنده ضربه می‌زند

جلالی درباره اینکه چرا جوانگرایی را در باشگاهی مثل سایپا که تیمهای پایه خوبی دارد دنبال نکرده است، گفت: این سیاست خود باشگاه بوده است. باشگاه ما سال گذشته یک سیاستی را دنبال می‌‌کرد و امسال سیاست دیگری را.  اگر من در فولاد جوانگرایی کردم به این خاطر بود که سیاست باشگاه همین بود و از آن حمایت می‌کرد. الان باشگاه ما از سازندگی دلسرد است چون قانون از تیم‌های سازنده حمایت نمی‌کند و قوانین به تیم‌های سازنده ضربه می‌زند.

به فردوسی‌پور انگ طرفداری از من زدند

سرمربی سایپا در پاسخ به این سئوال که «آیا از عادل فردوسی پور به خاطر آمار برنامه‌اش دلخور است؟» تصریح کرد: من دوست دارم همه چیز منصفانه پیش برود. با پنج هفته نمی‌توان تحلیل درستی از یک تیم داشت. همانطور که گفتم در این ۳۵ سال در تیم‌های مختلف مثل وحدت، سایپا، پاس و فولاد به بازیکنان جوان زیادی بازی دادم ولی هیچکس از من تقدیر نکرد و درباره‌اش حرف نزد. فقط سال گذشته بود که برنامه نود حدود یک دقیقه به این موضوع پرداخت ولی همان موقع به فردوسی‌پور انگ زدند که طرفدار من است. من با فردوسی پور درباره آمار این هفته برنامه‌اش حرف نزدم و دلیلی هم نداشت که این کار را بکنم ولی شاید او هم محدودیت‌هایی دارد و وقتی به وی انگ می‌زنند که طرفدار من است، باید کارهایی بکند تا جبران شود!

تعطیلات برای ما فرصت خوبی بود

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره شرایط تیم سایپا و تعطیلی لیگ گفت: ما در دو بازی آخر خوب نبودیم و این تعطیلات فرصت خوبی شد تا روی مشکلات متمرکز شویم. سعی می‌کنیم در این مدت روی نقاط ضعفمان کار کنیم.

زود است درباره پرسپولیس صحبت کنیم

سرمربی سایپا درباره دیدار با پرسپولیس در هفته ششم لیگ، اظهار کرد: ما قبل از آن باید در جام حذفی به میدان برویم و برای همین صحبت از بازی پرسپولیس، خیلی زود است.

تمرکزم روی کارم است

جلالی از پاسخ شفاف و روشن به این سئوال که به نظر می‌رسد از سوی باشگاه تحت فشار هستید، خودداری کرد و گفت: وقتی سیاست یک باشگاه نتیجه گیری است، اینها اتفاقاتی است که رخ خواهد داد. تلاشم این است تا تمرکزم روی کارم باشد.

حساسیتی روی تشکیل اتاق فکر ندارم

وی درباره تشکیل اتاق فکر در باشگاه سایپا و جلسه اعضای این اتاق، تاکید کرد: چند نفر از اعضای این اتاق فکر را می‌شناسم که آدمهای مثبتی هم هستند ولی باید بگویم من با آنها جلسه‌ای نداشته‌‌ام و اصلا حساسیتی هم روی این مسئله ندارم.

توضیح درباره جریمه بازیکنان مصدم

سرمربی سایپا در پایان درباره قانون عجیب جریمه بازیکنان مصدوم این تیم از سوی باشگاه، گفت: قرار شد در جلسه بعدی هیات مدیره در اینباره صحبت شود. در ماده چهار بند «ج» قراردادی که سازمان لیگ به باشگاه‌ها داده، پیشنهاد شده است که باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنان خود را در صورت مصدومیت و غیبت در تمرینات و مسابقات به هر میزانی که دوست دارند، جریمه کنند. باشگاه سایپا هم به این استناد کرده و متوجه نبوده که این بند، الزام آور نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.