مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: بین دو نیمه یک بازی اروپایی کلی تبلیغ می‌گیریم در صورتی که می‌توانیم از داخل درآمدزایی کنیم و آن را به فدراسیون فوتبال دهیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسام‌الدین آشنا در حاشیه برنامه نشست مشترک معاونان ورزش و مدیران کل ستادی و مدیران استان‌ها با وزیر ورزش اظهار داشت: امروز ورزشکاران تیم‌ها همانند سربازان جنگ صلیبی عمل می‌کنند و هویت‌‌دار هستند. استقلالی، پرسپولیسی‌، تراکتورسازی و سپاهانی بودن به هویت آن شهر و قومیت معنا می‌دهد. سیاست قومیتی در ورزش یعنی به ورزش اجازه داده نشود که به جای هویت‌های اصلی باشد بلکه ورزش باید جایگاه خودش را بشناسد و در خدمت هویت‌های بنیادی باشد.

وی افزود: دومین موضوع در سیاست فرهنگی ورزش حیات فرهنگی است، یعنی اینکه بدانیم این عنصر چقدر در زندگی ما حضور دارد. در ورزش بحث رونق و عدالت وجود دارد. در رونق ورزشی بحث اختصاصی وجود دارد و اینکه آیا ورزش از پایه کاملا سوبسید دارد و باید برای آن هزینه کنیم یا اینکه نگاه اعتدالی دارد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با طرح سوالاتی تصریح کرد: آیا می‌توان بین هزینه و درآمد در ورزش اعتدال بوجود آورد؟ نقش دولت چیست؟ آیا کار دولت ایجاد تعادل است؟ دولت موظف کرده که باشگاه نسبت به ورزش‌های همگانی تعصب داشته باشند. آیا درست است که دولت پول دو باشگاه زیا‌ن‌ده را بپردازد؟ این نگاه به ورزش عادلانه نیست. باید سوال بپرسیم که صدها کلنگ زده شده در ورزش توانسته فرصت‌هایی برای نوجوانان و جوانان خلق کند؟ این شبه ورزشگاه‌هایی که فاقد بودجه و برنامه هستند، امروز تبدیل به چه مکان‌هایی شده‌اند؟

آشنا ادامه داد: اینکه وزارت ورزش و جوانان را به به وزارت مسکن و شهرسازی تبدیل کنیم، درست خواهد بود؟ باید دنبال تجهیز منابع و تربیت نیروهای انسانی و همچنین  اشتغال برای افراد فارغ‌التحصیل باشیم تا این افراد هم از تحصیل‌شان لذت ببرند و هم اشتغال‌شان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: ورزش عامل نفوذ فرهنگی یک کشور است. اگر در حوزه ورزش بانوان یا به فعالیت‌های ورزش در بخش معلولان و جانبازان توجه می‌کنیم، جزو سیاست‌های ملی مربوط به وجهه بین‌المللی ایران است. وقتی جهان فعالیت ورزشکاران بانوان ایران را می‌بیند، می‌تواند با رفتار داعش مقایسه کند و تصمیم بگیرد که کدام اسلام را ترجیح می‌دهند؛ اسلام شیعه ایرانی یا متهجران دیگران؟

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره به پخش برنامه‌های فوتبال از صداوسیما گفت: ایران به واسطه سیاست‌های صدا‌وسیما یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای دنیا در برنامه‌های ورزش به خصوص فوتبال است. شبکه سه سیما به علت پخش مستقیم بازی‌های اروپایی، حتی در بخش ماهواره دچار مشکل و مجبور به کدگذاری شد تا کشورهای منطقه نتوانند استفاده کنند. چطور جلوی خارجی‌‌ها سرمان را خم می‌کنیم ولی در قبال تولیدات داخلی حق پخش نمی‌دهیم؟

آشنا افزود: بین دو نیمه یک بازی اروپایی کلی تبلیغ می‌گیریم، در صورتی که می‌توانیم از داخل درآمدزایی کنیم و آن را به فدراسیون فوتبال دهیم.

وی در ادامه اظهارات خود در مورد حضور بانوان ورزشکار در میادین جهانی تصریح کرد: بانوان ایرانی باید با شئونات اسلامی شرکت کنند و البته مراجع ذی‌صلاح نظر بدهند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور درباره بودجه ورزش عنوان کرد: اگر بین بودجه و هزینه تعادل نباشد شاهد ارتقای هزینه نباشیم. با تعاملی که وزیر ورزش با مجلس دارد، می‌توانند از راه‌های مختلف پول بگیرند.

آشنا درباره حق پخش مسابقات فوتبال گفت: تیم سازمان قبلی تعهداتی برای پرداخت حق پخش داده بود که تیم فعلی سازمان اعلام کرده که با مشکل بودجه روبرو هستند. سازمان باید به تعهداتش عمل کند ولی با مشکل بودجه روبرو هستند.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.