سه قهرمان دوومیدانی کار روسیه به دلیل دوپینگ محروم شدند.
به گزارش ایسنا، آژانس ضد دوپینگ روسیه ۵ ورزشکار رقابت‌های پیاده‌روی این کشور را محروم کرده است که در بین آن‌ها ۳ نفر قهرمان المپیک بوده‌اند. بدین شکل برنامه‌های روسیه برای رقابت‌های پیاده‌روی که یکی از ماده‌های دوومیدانی در المپیک است دچار اختلال شده است.

سرگئی کردیاپکین که در المپیک ۲۰۱۲ لندن قهرمان رقابت پیاده‌روی ۵۰ کیلومتر شده است، اولگا کانیسکینا مدال‌آور طلای رقابت پیاده‌روی ۲۰ کیلومتر المپیک پکن ۲۰۰۸ و مدال‌آور نقره در بازی‌های المپیک لندن و سرگئی باکولین قهرمان پیاده‌روی ۵۰ کیلومتر بازی‌های جهانی ۲۰۱۱ به مدت ۳ سال و دو ماه محروم شده‌اند.

والری بورچین قهرمان پیاده‌روی ۲۰ کیلومتر المپیک ۲۰۰۸ برای ۸ سال و والدیمیر کانایکین که رکورددار مسابقه‌های پیاده‌روی ۲۰ کیلومتر دنیاست برای همیشه محروم شدند.

کردیاپکین می‌تواند در المپیک ریو ۲۰۱۶ شرکت کند.

گزارش‌های رسیده از ورزش روسیه حاکی از آن است که ویکتور کولسنیکف مدیر مرکز رقابت‌های پیاده‌روی روسیه به دلیل دوپینگ سیستماتیک در بین ورزشکاران این کشور برای ۴ سال از کار کردن محروم شده است.

النا لاشمانووا قهرمان رقابت‌های پیاده‌روی ۲۰ کیلومتر المپیک نیز به مدت ۲ سال به دلیل دوپینگ محروم شده است. هفته گذشته IAAF اعلام کرد که تحقیقاتی درباره احتمال دوپینگ لاشمانووا انجام می‌دهد. این قهرمان المپیک نمی‌تواند در بازی‌های ریو ۲۰۱۶ شرکت کند.

در سال ۲۰۰۸ نیز ۵ ورزشکار پیاده‌روی روسیه به دلیل مصرف EPO محروم شدند که یکی از آن‌ها کانایکین بود این ورزشکار از سال ۲۰۱۱ دوباره به رقابت‌ها بازگشت.

ویتالی موتکا وزیر ورزش روسیه نیز اعلام کرده است: روسیه نقش فعالی در مقابله با دوپینگ ایفا می‌کند و از تمامی متدهای روز استفاده می‌کند تا به جامعه ورزش نشان دهد که دوپینگ را تحمل نخواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.