سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: نسل مربیان فعلی و جوان می‌تواند در ۴-۳ سال آینده تیم‌های ملی را در اختیار بگیرند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان با حضور در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: زمانی که به تیم نفت رفتم این تیم سال گذشته سوم لیگ شده و نتایج خوبی گرفته بود. وقتی وارد این تیم شدم خیلی از اصول حرفه‌ای را که یاد گرفته بودم خواستم در این تیم پیاده کنم و تغییر و تحول بدهم. مسئولان این باشگاه امکانات و نگاه خیلی خوبی نسبت به فوتبال حرفه‌ای دارند. تمام امکانات برای ما فراهم است. مهمترین مسئله هم دیدگاه مدیریتی ۱۰ ساله است. مانند تیم‌های بزرگ دنیا مانند بایرن مونیخ که فقط سرمربی و مدیر باشگاه در مطبوعات سخن می‌گویند در اینجا هم به همین شکل است. سال گذشته بودجه این تیم ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و امسال نزدیک به ۱۰ تا ۱۲ میلیارد شده است.

وی ادامه داد: جالب است بدانید ما اجازه نداریم این موضوع که بازیکنان ما تا چند هفته گذشته تنها ۱۰ درصد از قرارداد خود را گرفته بودند رسانه‌ای شود تا اینکه هفته گذشته مزد صبوری خود را گرفتند و وزیر نفت و مدیر شرکت ملی نفت مصوبه‌ای را تصویب کردند که به داد ما رسید. خوشبختانه هر خواسته‌ای داشته‌ایم عملی شده است.

سرمربی نفت تهران عنوان کرد: ما در کنار بازیکنان جوان افراد باتجربه هم مانند ایمان مبعلی داریم که رابطه بسیار خوبی چه در داخل زمین چه در بیرون از زمین با بازیکنان دارد. کاپیتان ما هم یک بازیکن ۲۶ ساله است.

منصوریان عنوان کرد: ‌۱۴ بازیکن تیم امید که با آنها کار کرده بودم در تیم ما هستند و همین موضوع ما را در تیم نفت دو سه ماه پیش انداخت. آنها می‌دانستند که من چه چیزی می‌خواهم و چطور باید بازی کنند.

وی در مورد صعود نفت به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی عنوان کرد: صنعت ساری در مراحل قبلی پیکان را دو بر صفر حذف کرده بود و تیم قدرتمندی بود. فکر می‌کنم اگر در ساری بازی می‌کردیم بسیار سخت‌تر از تهران می‌شد. ما در ورزشگاه تختی تهران سپاهان، تراکتورسازی و استقلال را بردیم اما در دیدار با صنعت ساری به دردسر افتادیم. من پس از بازی به بازیکنانم گفتم که باید برای این پیروزی سجده شکر به جای آورید. به نظر من صنعت ساری همین الان می‌تواند در لیگ برتر بازی کند. شاید ما با غرور مقابل آنها بازی کردیم و این تلنگر بسیار خوبی بود.

پیشکسوت استقلال در مورد دیدار این تیم با ذوب آهن در جام حذفی گفت: میزبانی در این بازی کمک زیادی به گل‌محمدی و ذوب آهن کرد. آنها وقتی ۲ بر صفر عقب بودند بازی را مساوی کردند و این موضوع برای آنها فرصت زیادی را ایجاد کرد.

وی در مورد میانگین سنی نفت عنوان کرد: میانگین سنی ما ۲۳ یا ۲۴ سال است. سه بازیکن مان مرز ۳۰ سال را رد کرده‌اند. ۷ بازیکن زیر ۲۳ سال هم داریم.

سرمربی نفت در خصوص پرتاب‌‌های بلند بیرانوند دروازه‌بان این تیم گفت: می‌خواهیم او را بفرستیم تا با احسان حدادی در پرتاب دیسک مسابقه دهد! به نظر من او می‌تواند یکی از سه دروازه‌بانی باشد که با تیم ملی به جام ملت‌ها می‌رود. من معتقدم او در ده سال آینده دروازه تیم ملی ما را گارانتی خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر شانس قهرمانی دارید، گفت: در حال حاضر هیچ شانسی نداریم. چون هنوز زمان زیادی باقی مانده است. ما بازی به بازی پیش می‌رویم و به جدول و جایگاه‌مان زیاد توجه نمی‌کنیم.

منصوریان در مورد حضور مربیان جوان در لیگ برتر عنوان کرد: نسلی که در حال حاضر در تیم‌های باشگاهی مربیگری می‌کنند بین ۴۰ و ۴۵ سال است. اعتمادی که مدیران باشگاه‌ها به نسل ما کردند بسیار خوب بود. به نظرم در این بین فرشاد پیوس به حقش نرسید. او زمانی که در تراکتورسازی بود می‌توانست پله‌ها را سریعتر طی کند. پیوس بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس بوده و از افتادگی اوست که هدایت خونه به خونه را در لیگ دسته دوم بر عهده گرفته است. فکر می‌کنم نسل ما در ۴-۳ سال آینده به جایگاه خوبی می رسد و می‌تواند تیم‌های ملی را در اختیار بگیرد.

وی در مورد اینکه آیا ادینهو می‌تواند در تیم ملی بازی کند یا خیر، گفت: او بازیکن خوب و کیفیت فوتبالش بالاست اما تصمیم نهایی را کادر فنی تیم ملی می‌گیرد. شاید حضور مهاجمان لژیونر این شانس را به او ندهد.

سرمربی سابق تیم ملی امید در پاسخ به این سوال که چقدر به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها امیدوار هستید، گفت: مهمترین مرحله‌ای که ما نتوانستیم از آن عبور کنیم پلی‌آف مرحله اول است. ما در ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ نتوانستیم به جمع ۴ تیم بپیوندیم. به نظر من اگر از این مرحله رد شویم می‌توانیم اول تا سوم شویم هر چند استرالیا، کره جنوبی و ژاپن مدعی هستند.

منصوریان در مورد حضور علی کریمی در تیم ملی گفت: به طور حتم وقتی کاپیتان تیم ملی خداحافظی می‌کند باید از او مراقبت کنیم. کریمی مرد سال فوتبال آسیا بوده و در تیم‌های بزرگی مانند بایرن مونیخ و شالکه بازی کرده است. به نظر من فدراسیون و کی‌روش بهترین انتخاب را انجام دادند. زمانی که به باشگاه ما آمد با او صحبت کردم و فکر نمی‌کردم تا این حد علاقمند باشد. به نظرم حضور چنین بازیکنانی در تیم ملی می‌تواند بسیاری از مشکلات تیم ملی را حل کند قبل از اینکه سرمربی بخواهد به آن ورود کند. نباید مسائلی مانند اینکه او کارت مربیگری ندارد را مطرح کنیم. کریمی هوش بسیار بالایی در فوتبال دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.