دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: دلایل لغو بازی با زیمبابوه مشخص است و ارتباطی با ابولا ندارد.
مهدی محمدنبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد لغو بازی ایران و زیمبابوه و شایعه ارتباط آن به بیماری ابولا اظهار داشت: این بازی به ۲ دلیل لغو شد، اول بحث فاصله زمانی بازی بود که فیفا اجازه برگزاری بازی به فاصله ۳ روز میان تیم ملی ۲ کشور از قاره‌های مختلف را نمی‌دهد و موضوع دوم هم فرصت کم برای صدور ویزا بود، بنابراین لغو بازی ایران و زیمبابوه ارتباطی به بیماری ابولا ندارد.

وی افزود: جایگزینی برای بازی لغو شده مقابل زیمبابوه نداریم و تیم ملی ایران در جریان اردوی تهران ۲۷ آبان مقابل کره جنوبی قرار خواهد گرفت. کره‌ای‌ها با قدرت و انگیزه زیادی به ایران خواهند آمد و به همین دلیل تیم ملی کشورمان باید با قدرت برای این بازی آماده شود. موفقیت ایران مقابل کره جنوبی در انتخابی جام جهانی سبب شده بازی برای آنها اهمیت داشته باشد و قطعا برای ما هم همین وضعیت حکمفرماست و برابر این تیم با تمام قدرت به میدان خواهیم رفت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: اردوی تیم ملی فوتبال در تهران از ۸ تا ۱۸ نوامبر (۱۷ تا ۲۷ آبان) برگزار خواهد شد و کره جنوبی کاروان بزرگی شامل ۱۶۰ نفر که ۶۰ نفر ان اعضای تیم و همراهان، ۶۰ نفر نمایندگان رسانه‌های گروهی این کشور و ۳۰ حامی مالی تیم ملی کره جنوبی هستند را به ایران می‌فرستد.

نبی در مورد حضور بازیکنان لژیونر گفت: با باشگاه‌های بازیکنان لژیونر مکاتبه کرده‌ایم و تمامی کارها برای حضور لژیونرهای دعوت شده به اردوی تیم ملی، برای حضور در تهران انجام شده است و آنها به تدریج به اردو اضافه می‌شوند.

وی در واکنش به پیشنهاد مدیر ارتباطات فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی برای برگزاری دیدار تدارکاتی تیم ملی این کشور مقابل ایران در تاریخ ۳۰ نوامبر (۹ آذر) به تسنیم گفت: این زمان قبل از تاریخی است که تیم ملی عازم اردوی آفریقای جنوبی خواهد شد و بدین ترتیب امکان بازی با آفریقای جنوبی در تاریخ ۹ آذر را نداریم.

نبی ادامه داد: تیم ملی فوتبال روز ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) عازم آفریقای جنوبی می‌شود. برای این اردو ۲ دیدار تدارکاتی پیش بینی شده که البته هنوز حریفان ایران در این ۲ بازی مشخص نشدند. با این حال زمان برگزاری این ۲ دیدار ۱۹ و ۲۳ دسامبر ( ۲۸ آذر و ۲ دی) است. کارلوس کی‌روش در این هفته به فدراسیون فوتبال خواهد آمد تا درباره دیدارهای تدارکاتی و برنامه‌های اردویی تیم ملی در آفریقای جنوبی جمع بندی کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه دیدار تیم ایران مقابل کنیا در اردوی آفریقا هم منتفی شده، در مورد نگرانی از بیماری ابولا همزمان با برگزاری اردوی تیم ایران در آفریقای جنوبی تصریح کرد: نگرانی در این باره وجود ندارد چرا که خط مرزی بیماری ابولا را بررسی کردیم و طبق اطلاعات کسب شده هیچ نمونه‌ای از ابولا در آفریقای جنوبی و شهر ژوهانسبورگ که محل برگزاری اردوی تیم ملی است دیده نشده و وجود ندارد. بنابراین مشکلی برای برگزاری این اردو در آفریقای جنوبی نخواهیم داشت.

نبی در بخش دیگری از گفت‌وگو با  تسنیم، درباره جوسازی سیاسی برخی رسانه‌های سوئدی در مورد دیدار تدارکاتی ایران و سوئد که قرار است ۱۱ فروردین ۹۴ در استکهلم برگزار شود، تاکید کرد: توافقنامه برگزاری این بازی به امضای من و دبیرکل فدراسیون فوتبال سوئد رسیده و امیدوارم این حاشیه‌سازی‌ها تاثیری در برگزاری بازی ایران و سوئد نداشته باشد.

وی در مورد بحث حضور زلاتکو کرانچار در تیم امید خاطرنشان کرد: در این مورد کمیته فنی فدراسیون که زیر نظر آیت اللهی قرار دارد، تصمیم گیری خواهد کرد و من اطلاعی ندارم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد استفاده از توپ ویژه جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: این توپ‌ها هفته گذشته به ایران رسید و در اردوی تهران بازیکنان تیم ملی در تمرینات از این توپ استفاده خواهند کرد.

نبی با تایید افزایش سهمیه نفرات اعزامی تیم ایران به جام ملت‌ها گفت: پیش از این استرالیایی‌ها تنها برای اعزام ۳۴ نفر سرویس ارائه می‌کردند که توانستیم مجوز اضافه شدن ۱۰ نفر دیگر را هم بگیریم که این ۴۴ نفر گروهی هستند که در هتل تیم ملی در استرالیا اقامت خواهند داشت. 

وی با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال تمام رایزنی‌ها و اقدامات را برای حضور قدرتمندانه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا انجام داده، یادآور شد: نشست خوبی با دبیر اول سفارت استرالیا داشتیم و مقرر شد سفارت این کشور در تهران مساعدت‌ها و همکاری لازم را برای اعزام تیم ملی ایران به استرالیا انجام دهد.

نبی درباره افزایش تعاملات بین المللی فدراسیون فوتبال ایران گفت: با روسای فدراسیون و  مقامات ۳ کشور ژاپن، ایتالیا و کره جنوبی دیدار داشتیم و رئیس فدراسیون کره باز هم به تهران سفر خواهد کرد. با توجه به جایگاه فوتبال ایران نیاز به برقراری ارتباط در آسیا داریم و دیپلماسی را در دستور کار خود داریم. فدراسیون فوتبال ایران همچنین با همتای روسی خود پروتکل همکاری امضا کرده و تا پایان سال اقدام مشابهی را با فدراسیون فوتبال بلاروس انجام می‌دهیم.

وی افزود: این تفاهمات در رشته‌هایی چون فوتسال و فوتبال ساحلی به سود ما خواهد بود و در آسیا به ارتقای جایگاه ایران کمک خواهد کرد. ضمن اینکه در زمینه تکنولوژی، برنامه‌ریزی، اردوها و ساختار هم می‌توانیم از تجربیات کشورهایی چون ایتالیا بهره ببریم.

نبی در مورد بحث بازی تدارکاتی تیم ملی ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: این بازی در دستور کار قرار دارد و برای سال ۲۰۱۵ پیش بینی شده اما زمان قطعی برگزاری آن هنوز مشخص نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.