دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک تأکید کرد که اگر ایران می‌خواهد بار دیگر در بازی‌های آسیایی رتبه چهارم را به دست آورد باید کار را از همین امروز آغاز کند.
بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد کاروان ورزشی ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون عنوان کرد: خوشبختانه ورزشکاران ما عملکرد خوبی داشتند و کم‌کاری نکردند. البته برخی از ورزشکاران ما نتوانستند آن طور که باید مدال‌آوری کنند اما باید قبول کرد که توان ورزش ما در همین حد است. وی افزود: باید با برنامه‌ریزی، ارزیابی رقبا و رصد توان ورزشی کشور برنامه‌ریزی صحیحی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و المپیک ۲۰۱۶ برزیل داشته باشیم.

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: من این نتیجه را به ملت ایران، مسئولان ورزش کشور و خانواده این ورزشکاران تبریک می‌گویم و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌هایی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواهند داشت در المپیک ۲۰۱۶ بدرخشیم.

افشارزاده تاکید کرد: باید این موضوع را در نظر داشت که فرصت ۸ ماهه برای ارزیابی فدراسیون‌ها کافی نیست. کمیته ملی المپیک از بهمن‌ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد و این زمان برای ارزیابی و پیش‌بینی‌ها کافی نبود. همان طور که مسئولان کمیته ملی المپیک اعلام کردند باید از فردا برای بازی‌های آسیایی و المپیک آینده برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص جایگاه پنجمی ایران در این رقابت‌ها گفت: مقام چهارمی دوره گذشته خود را از دست دادیم و باید این موضوع را نیز مدنظر داشته باشیم، با این حال همبستگی و فضای خوبی که در ورزش ما وجود داشت کمک کرد تا بتوانیم عملکرد خوبی در این دوره از بازی‌های آسیایی داشته باشیم.

افشارزاده در خصوص عملکرد رشته‌های مختلف در این بازی‌ها اظهار داشت: از ۵ رشته فوتبال، وزنه‌برداری، جودو، هندبال و دوومیدانی توقع بیشتری داشتم و مطمئن باشید که وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها عملکرد این‌ ورزش‌ها را مدنظر قرار می‌دهند و نسبت به آنها آگاهی لازم را پیدا کرده‌اند.

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به رشدی که قزاقستان در این دوره از بازی‌های آسیایی داشته می‌توانیم در آینده به بازگشت به رده چهارم آسیا امیدوار باشیم، به تسنیم گفت: مطمئنا این مسئله دور از دسترس نیست اما باید از همین الان کار را شروع کنیم. باید روی مربی و نفراتی که در کنار تیم‌ها قرار می‌گیرند، دقت بیشتری شده و روی رشته‌های مدال‌آور سرمایه‌گذاری شود. تیراندازی، تیراندازی با کمان، دوچرخه‌سواری، وزنه‌برداری، شمشیربازی، دوومیدانی، هندبال و جودو از جمله رشته‌هایی است که باید توجه بیشتری به آنها شود و باید با دقت نظر و فراغ بال از افراد توانمند و ویژه درکنار این تیم‌ها استفاده شود.

افشارزاده یادآور شد: مدال طلای والیبال به من چسبید. مدال طلا در دوچرخه‌سواری، مدال طلای احسان حدادی و سایر مدال‌ها همه در نوع خود رنگ و بوی خاصی داشتند اما باید قبول کنیم که والیبال ما فاصله زیادی از تیم‌های آسیایی گرفته و یک تیم خوب و قابل احترام است.

وی خاطرنشان کرد: فینال بسکتبال را تا آخرین لحظه نگاه می‌کردم و از نتیجه‌ای که رقم خورد و مدال طلایی که به نقره تبدیل شد متاثر شدم.

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک در خصوص عملکرد بانوان در بازی‌های آسیایی گفت: جا دارد به بانوان تبریک ویژه بگویم. آنها فراتر از انتظار ظاهر شدند و من این موفقیت را به آنها، مربیان‌شان و خانواده‌هایی که برای این موفقیت زحمت کشیده‌اند تبریک می‌گویم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در خصوص وضعیت این باشگاه گفت: خوشبختانه در باشگاه هیچ مشکلی نداریم. برخی رسانه‌ها به برخی مطالب دامن می‌زنند اما مهم این است که باشگاه روند خوبی را طی می‌کند و امیدوارم بتوانیم در بازی‌های آینده نیز نتایج خوبی کسب کنیم. تعطیلی لیگ فرصتی را ایجاد کرده تا باشگاه به شرایط ایده‌آل خود بازگردد.

وی در خصوص پرداخت‌هایی اسپانسر گفت: در بحث اسپانسر مشکلی نداریم و هیچ یک از مسائلی که از بیرون مطرح می‌شود صحت ندارد. اسپانسر پول خود را پرداخت می‌کند و ما نیز با برنامه‌ریزی‌های صحیح پرداخت‌های خوبی خواهیم داشت.

افشارزاده در خصوص بدهی‌های استقلال و میزان پرداختی در این بخش گفت: تاکنون نزدیک ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در باشگاه هزینه شده که بخشی از آن را اسپانسر تامین کرده و بخشی از آنها را برای کمپ و ساختمان باشگاه هزینه کردیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان گفت: کمیته مالی ویژه‌ای را در باشگاه تشکیل دادیم تا در کنار اسپانسر درآمدزایی‌‌های دیگری را برای باشگاه داشته باشیم.
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.