سرمربی تیم ملی هلند اعتراف کرد به هیچ وجه تصور نمی‌کرده که شاگردانش بتوانند مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی را تحقیر کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، لوئیز فن‌خال پس از پیروزی ۵ بر یک شاگردانش برابر اسپانیا که آنها را به صدر جدول گروه B جام جهانی فرستاد و صعودشان را به مرحله حذفی محتمل کرد، ‌گفت: بهترین اتفاق ممکن در زمین بازی رخ داد. تمام کسانی که در میدان بودند بسیار خوشحال بودند. هیچکس جرات نمی‌‌کرد که چنین رؤیایی را به ذهن خود راه بدهد.

فن‌خال افزود: در رختکن تیم پس از بازی، کاپیتان (فن‌پرسی) و اسنایدر با بازیکنان حرف زدند. من هرگز تصور نمی‌کردم که چنین نتیجه‌ای برای این بازی رقم بخورد. بعد از پنالتی که اسپانیا آن را به گل تبدیل کرد، از خود پرسیدم که آیا امشب قرار است اینگونه به پایان برسد؟ آیا قهرمان جهان اینگونه می‌خواهد بازی را ببرد؟

سرمربی جدید منچستریونایتد تصریح کرد: وقتی اسپانیا گل زد من داشتم به این فکر می‌کردم که بین دو نیمه به بازیکنان چه بگویم و چه تغییری در ترکیب تیم به وجود آورم. اگر نیمه اول با یک گل اسپانیا به پایان می‌رسید من در نیمه دوم شیوه بازی تیم را به ۳-۳-۴ تغییر می‌دادم تا فشارمان بر اسپانیا حفظ شود اما روبین گل زد. او توپ را با یک ضربه سر که پر از احساس بود زد. او از قبل متوجه موقعیتی که داشت شده بود. او دید که دروازه‌بان حریف بیش از حد از دروازه‌‌اش فاصله گرفته است. روبین گل زیبایی به ثمر رساند.

فن‌خال در ادامه به تمجید از فن‌پرسی پرداخت و گفت: فن‌پرسی بازیکن فوق‌العاده‌ای است. خوشحالی که با او در کنار نیمکت انجام دادم نشانه قدرشناسی و یک حس دوجانبه بود.

سرمربی لاله‌ها به شاگردانش هشدار داد که پیروزی برابر اسپانیا را به معنای تمام شده بودن کارشان ندانند و عنوان کرد: ما هنوز هیچ چیز نداریم. شروع‌مان خوب بوده است اما اگر نتوانیم استرالیا را در بازی بعدی‌مان شکست دهیم هیچ چیز نداریم. با این حال اگر این تیم را شکست دهیم آن وقت شروع‌مان بهتر می‌شود. علاوه بر این بازی، ما باید برابر شیلی هم قرار بگیریم.

فن‌خال قبلاً‌ در پایان گفت: گفته بودم که می‌توانیم اسپانیا را شکست دهیم، چون این تیم همیشه به دنبال بازی هجومی است و می‌‌خواهد بر بازی مسلط باشد. من هم ۲۰ سال به دنبال چنین بازی‌های بودم اما اینکه در تمام بازی‌های فقط آرایش هجومی بگیرید امکانپذیر نیست. باید به مهره‌هایی که در اختیار دارید نگاه و براساس آنها ترکیب تیم خود را انتخاب کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.