سومین مرحله آماده سازی داوران پشت دروازه (کمک داوران اضافی) از امروز با حضور ۵۳ داور در مالزی آغاز شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال و به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، سومین مرحله آماده سازی داوران پشت دروازه (کمک داوران اضافی) از امروز با حضور ۵۳ داور در مقرر کنفدراسیون فوتبال آسیا دور هم آمدند.

در ادامه این گزارش آمده است: 

پیش از این داوران در دو دوره به ترتیب در دوحه و کوالالامپور در ماه مارچ و آگوست سال گذشته  شرکت کردند. کمیته داوران آسیا ۵۳  داور نخبه را طی چهار روز آموزش خواهد داد با تمرکز بر تقویت تعریف، پروتکل و تکنیک سیستم   AAR  (کمک داور اضافی) است.

دیوید الری، مسئول فنی بورد بین المللی فوتبال، شرکت کنندگان را از تجربیات سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) از جام جهانی اخیر در روسیه ارائه خواهد کرد. همچنین در این کلاس آخرین اصلاحات قوانین بازی به داوران آموزش داده خواهد شد.

قالب دوره تمرکز بر جلسات عملی، شبیه سازی صحنه های واقعی بازی با هدف تقویت کار گروهی در میان داوران، کمک  داوران و کمک داوران اضافی از نظر اولویت در تصمیم گیری و ارتباطات خواهد بود.

سیستم AAR برای اولین بار در آسیا در مرحله حذفی لیگ قهرمانان ۲۰۱۷- آسیا معرفی شد، که این سیستم اثربخشی خود را در بهبود فرایند تصمیم گیری، دستیابی به بهبود ۱۳ درصدی ارزیابی اتفاقات در اطراف و یا داخل محوطه جریمه اثبات کرد. 

در دی ماه سال گذشته در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در چین، از این فرآوری استفاده شد. کمک داوران اضافی با میزان دقت ۹۶ درصدی همکاری موفقیت آمیزی به منظور تصمیم گیری با داوران داشتند. در این رقابت ها، تصمیم گیری در مورد تغییر نتیجه بازی در مسابقه نیمه نهایی که بین قطر و ویتنام بود، به وقوع پیوست .کمک داور اضافی به درستی تشخیص داد که توپ به طور کامل از خط دروازه برای تیم قطر عبور کرده است و بازی به تساوی رسید.

لازم به توضیح است، دوره آموزش داوران پشت دروازه (کمک داوران اضافی) از امروز در حالی در کوالالامپور آغاز شد که تیم داوری ایران (علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان) در این دوره حضور دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.