رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال معتقد است تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ بازی متفاوتی از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی گفت: در گروهی  قرار گرفتیم که تیم های مقابل ما ۱۸۰ درجه از نظر روش بازی با تیم ملی فوتبال ما متفاوت بودند. مراکش، پرتغال و اسپانیا هر سه  روش حفظ توپ و تحمیل بازی به حریف را انتخاب کرده و شیوه بازی آنها بسیار متغییر بود.

وی ادامه داد: با هوش بالای تاکتکیی کی روش و تلاش بازیکنان، خوشبختانه عملکرد خوبی به نمایش گذاشتیم. در واقع در نیمه خودی دفاع کردیم و چشم به ضد حمله هم  داشتیم و حتی در دقایقی از بازی در نیمه حریف ، تیم مقابل( اسپانیا و پرتغال) را تحت فشار قرار دادیم و از لحاظ فنی بهترین عملکرد را داشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: در بازی برابر پرتغال، شانس با ما نبود. اگر شانس با ما یار بود می توانستیم به مرحله بعدی راه یابیم. اما در مجموع، عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در این جام بسیار متفاوت تر از جام جهانی گذشته بود.

محصص در ادامه گفت: در گذشته با تیم های استرالیا، ژاپن ،کره جنوبی  و دیگر تیم های آسیایی بازی کرده  بودیم اما در این جام شاهد بودیم که این حریفان نسبت به گذشته بدون اینکه کار حریفان را دست کم بگیریم؛ نمایش متفاوتی نداشتند. اما بدون شک ایران یک نماینده سربلند در جام جهانی ۲۰۱۸ بود. با توجه به اینکه کره جنوبی خوب بود و ژاپن به مرحله بعدی صعود کرد اما با دقت و بررسی فنی متوجه می شویم که نحوه بازی کردن تیم ها در نوع عملکردشان بسیار تاثیر گذار بود. با دید و روحیه مثبتی که در تیم ملی ایجاد شده بود، اگر به مرحله بعدی صعود می کردیم حتی بهتر از ژاپن می توانسیتم در رقابت با حریفان خود به میدان برویم.

وی در پایان گفت: باید به کارلوس کی روش و همکاران فنی، کادر تیم و سرپرستی و تمام مجموعه فدراسیون تبریک گفت چرا که بازی مناسب و رضایت بخشی را از خود به نمایش گذاشتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.