مدیر تیم‌های ملی گفت: کی روش معتقد است باید در چینش داوران دقت شود و ما هم امیدواریم که ویلیامز قوانین را درست اجرا کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ محمدرضا ساکت در مراسم بدرقه تیم زیر ۱۶ سال به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این تیم راهی مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی است، تیمی که بیش از ۲۰ ماه تمرین داشته‌اند و ۳۳ بازی تدارکاتی برای آنها در نظر گرفته شده، به قهرمانی آسیا می‌رود، برای این تیم تلاش گسترده‌ای هم از سوی کادر قبلی و هم کادر جدید صورت گرفته است تا این تیم شرایط خوبی داشته باشد.

وی افزود: همه تدارکاتی که لازم بوده، برای این تیم پیش‌بینی شده است، آنها با تیم‌هایی مثل امارات، عربستان و هند هم‌گروه هستند، مسابقات هم بسیار سخت است، اما ما امیدواریم بازیکنان ما با قدرت ظاهر شوند.

مدیر تیم‌های ملی با اشاره به اینکه تیم پایه موردتوجه فدراسیون فوتبال است، عنوان کرد: مراسم امشب با حضور خانواده‌های شهدای منا برگزار شد تا انگیزه‌های ملی و فرهنگی بازیکنان افزایش یابد. مجموعه کاملی از جمله پزشک، بدنساز و آنالیزور همراه تیم است، فیلم حریفان در اختیار کادر قرار گرفته، امیدواریم بازیکنان ما با کیفیت مناسب به مقامی که شایسته آن هستند، دست یابند.

ساکت درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: حساس‌ترین مسابقات برای تیم بزرگسالان ما، برای رسیدن به جام جهانی دیدار با ازبکستان و کره است، همه ظرفیت‌ها باید دست به دست هم دهد تا این تیم با آمادگی کامل کارش را انجام دهد. بعد از بازی با چین، کی‌روش و کادر فنی متمرکز شده‌اند، جلسات متعددی صورت گرفته و بازی‌های لیگ نیز زیرنظر کادر فنی قرار دارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود قبل از بازی با ازبکستان، اردویی را داشته باشیم که زمینه‌ساز آماده‌سازی بازیکنان خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید ایران در بین رقیبان کم‌ترین بازی تدارکاتی را داشته است و تلاش کادر تیم ملی هم این بوده که لیگ کم‌تر متوقف شود. برنامه تیم ملی از یک سال قبل در اختیار باشگاه‌ها قرار گرفته است و تمام توقف‌ها از قبل به باشگاه‌ها ابلاغ شده است. ما از همه باشگاه‌ها که همکاری کرده‌اند تشکر می‌کنیم و همچنین از صدا وسیما و رسانه‌ها ممنونیم که در بازی با قطر و چین نهایت حمایت معنوی را از تیم ملی انجام دادند.

مدیر تیم‌های ملی درباره بازی ایران و کره جنوبی و اینکه احتمال دارد زمان بازی تغییر کند، گفت: دو ماه است که شخص مهدی تاج و سازمان تیم‌های ملی پیگیری‌های زیادی در این باره انجام داده‌اند و حتی کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون تلاش‌های زیادی انجام داده است. ما جلسه حضوری هم در فیفا انجام دادیم و حتی در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم این مسئله را پیگیری کردیم، اما متأسفانه چون بازی در زمان فیفادی است و از آنجایی که بعد از بازی با کره، فیفادی تمام می‌شود و عملاً بازیکنان ملی هیچ کشوری در اختیارش نیست با معضل بزرگی روبرو می‌شویم. به هر حال حرمت تاسوعا و عاشورا مهم‌ترین اصل است، اما واقعیت این است که باید این موضوع را به یک پروژه تبدیل کنیم تا کمیته بین‌الملل برای سال‌های آینده تلاش کند تا این موضوع را از قبل پیش‌بینی کند. این موضوع در دوره فدراسیون جدید در دستورکار قرار گرفته تا ما بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم تا روزهای خاصی مثل تاسوعا و عاشورا و حتی ۲۸ صفر، فاقد برنامه‌های فوتبالی و ورزشی باشند.

ساکت در موردش شکایت تولیدکننده البسه تیم ملی از فدراسیون فوتبال و اینکه خواهان دریافت غرامت زیادی شده است، اظهار داشت: کمیته بازرگانی فدراسیون فوتبال جواب این مسئله را داده است، قرار نیست پاسخ‌هایمان را رسانه‌ای کنیم، اما مستندات کافی برای عدم اجرای تعهدات از سوی اسپانسر لباس وجود دارد.

وی درخصوص انتخاب ویلیامز برای بازی ایران و ازبکستان و انتقادهایی که کی‌روش در این‌باره داشته، بیان داشت: دیدگاه کی‌روش این بود که باید در چینش داوران دقت شود، ما معتقد هستیم افکار عمومی ایران روی این داور حساسیت دارد، امیدوار هستیم این داور قوانین را درست اجرا کند و خواستار ناظر ویژه برای این بازی هستیم. باید حساسیت‌های اجتماعی به گوش فیفا و ای اف سی برسد، وگرنه بحث تغییر داور به‌طور جدی مطرح نبوده است.

مدیر تیم‌های ملی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش از این لباس‌ها راضی است یا نه، افزود: در این فرصتی که ما داریم این بهترین برند بود؛ چراکه شرایطش استاندارد است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.