رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون عربستان که به اجبار اخراج شده بود بار دیگر دست به افشاگری زد و اظهار داشت نباید سیاست وارد ورزش شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از آنکه فدراسیون عربستان بهانه‌تراشی‌های خود را برای عدم حضور در ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مطرح کرد، چند جابه جایی قدرت در مسئولیت‌‌های مختلف در داخل فدراسیون عربستان رخ داد. از جمله این مسئولان خالد البابطین رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بود. او پس از برکناری‌اش از سمت ریاست مصاحبه تندی را علیه فدراسیون عربستان انجام داد و آنها را متهم به سیاسی کردن فضای فدراسیون کرد و گفت: این‌ها می‌خواهند دهان‌مان بسته بماند! سیاستمداران مداخله مستقیم به امور فدراسیون می‌کنند!

آخرین اقدام رئیس کمیته انضباطی عربستان شکایت به فیفا بود تا حق خود را بگیرد زیرا معتقد است که به صورت ناعادلانه از سمتش اخراج شده است و دست‌های خارجی منجر به این کار شده است. این شکایت او حتی می‌تواند فوتبال عربستان را تعلیق کند.امروز البابطین رئیس کمیته انضباطی برای محافل ورزشی عربستان نامه‌ای را نوشت و مردم را خطاب قرار داد و گفت: بدون اینکه اجازه‌ای به فرد بدهند، آدم را تعلیق و اخراج می‌کنند! یعنی اخراج من شان و منزلتش پایین‌تر از تعلیق تیمی در یک بازی یا بیشتر است زیرا تیم‌ها هم می‌توانند به حکم کمیته اعتراض کنند اما من نه!

وی افزود: فوتبال وسیله‌ای برای برقراری ارتباط فرهنگ‌هاست پس باید از این فرصت استفاده کنیم تا کرامت انسان در فرهنگ خود را بیان کنیم. گرفتن حق دفاع از فردی آن هم مقابل کمیته انضباطی با فرهنگ انسانیت سازگاری ندارد.

این چندمین باری است که رئیس کمیته انضباطی عربستان اعتراض خود را بر سیاسی بودن فضای ورزش سعودی‌ها و بسته نگه‌ داشتن دهان‌ها اشاره کرده است.

این مدارک و اسناد نشان می‌دهد که ورزش عربستان کاملا آلوده به سیاست است پس فیفا باید دست به کار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.