اسفندماه امسال انتخابات فیفا برگزار می شود و شیخ سلمان بحرینی، رئیس AFC و هم پیمان کفاشیان، در انتخابات کاندیدا خواهد شد.

آریا صالحی - خبرگزاری خبرآنلاین؛کاندیداتوری او به خاطر محرومیت پلاتینی بود. شیخ بحرینی با رئیس یوفا ارتباط بسیار نزدیکی دارد. با اعلام محرومیت ۹۰ روزه پلاتینی و شایعات درباره احتمال محرومیت چند ساله اش، شیخ سلمان کاندیدا شد. او حتی به مسئولان ایرانی گفت: «اگر پلاتینی بیاید من انصراف می دهم اگرنه در انتخابات می مانم.» 

بدین ترتیب تکلیف ماندن یا انصراف او از انتخابات را محرومیت پلاتینی مشخص می کند. در صورتی که شیخ سلمان در انتخابات بمانند، شاید رای بیاورد. این حرفی است که کفاشیان می گوید و تاکید دارد، شیخ بحرینی با توجه به حمایت آسیایی ها و بخشی از آفریقا، اتفاقا شانس زیادی برای ریاست فیفا دارد. البته این تحلیلی است که شیخ احمد کویتی از انتخابات فیفا دارد. درحالی که اروپایی ها بعد از حذف پلاتینی روی نام دبیر یوفا برای جانشینی مرد فرانسوی به جمع بندی رسیده اند. اینفانتینوی سوئیسی حالا آرای اروپا و آمریکا را دارد و این یعنی نزدیک به ۱۰۰ رای و خیلی بیشتر از حامیان هر دو شیخ عربی.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.