مسئولان فدراسیون تنیس ایران با هدف جذب مربی خارجی برای تیم‌های پایه با مربی پرتغالی وارد مذاکره شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون تنیس روی میز، به دنبال بررسی‌های صورت گرفته در کمیته تیم‌های ملی برای جذب مربی خارجی جهت نظارت و ارتقای سطح کیفی تیم‌های رده‌های سنی پایه و بحث استعدادیابی در استانی سراسر کشور، از سوئز مانوئل دسوزا مربی پرتغالی دعوت شد تا با حضور در ایران و بازدید از امکانات آکادمیک و ارزیابی بازیکنان نوجوان شرایط را برای فعالیت در ایران بررسی کند.

وی بلافاصله پس از حضور در ایران از مسابقات لیگ آینده سازان در قزوین بازدید کرد و شرایط تنیس پایه را مورد بررسی قرار داد و سپس با برگزاری جلسه‌ای این مربی با تجربه پرتغالی با مسئولان فدراسیون تنیس کشورمان وارد مذاکره شد. با پایان این جلسه و انجام مذاکرات اولیه وی از امکانات حاضر در آکادمی‌های تنیس بازدید و بر سر تمرینات تیم‌ های ملی حاضر شد.

مانوئل دسوزا تا سال ۱۹۹۵ به عنوان سرمربی تیم ملی دیویس کاپ پرتغال و از سال ۱۹۹۲ الی ۲۰۱۱ نیز به عنوان مسئول کمیته‌های فنی فدراسیون کشورهای پرتغال، قطر، اردن، موزامبیک، عراق، تونس و مصر فعالیت داشت و همچنین به عنوان مربی  هدایت ۲ تنیسور پرتغالی و روسی که دارای رنک های ۸۶ و ۲۳ دنیا بودند را بر عهده داشت.

وی در آخرین فعالیت خود به مدت ۲ سال و تا سال ۲۰۱۴ مسئول کمیته فنی فدراسیون قطر بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.