سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: علاوه بر آشنایی با برنامه‌های دراز مدت فدراسیون فوتبال ژاپن در بحث مربیگری، از اطلاعات و دانش به روز شرکت‌کنندگان استفاده کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، فریدون معینی درباره دوره بین‌المللی مربیگری در ژاپن اظهار داشت: در این دوره مباحثی چون توسعه فوتبال جوانان در ژاپن، آکادمی JFA، سیاست‌های بنیادی JFA، موارد مربوط به فعالیت‌های مختلف به صورت تئوری و عملی در رده سنی زیر ۱۲ سال، زیر ۱۵ سال و زیر ۱۸ سال، مشاهده و آنالیز بازی دو تیم شونان - ویزبل کوب و کیوتو - اوساکا در لیگ این کشور، تشکیل کارگروه و ارائه نتیجه آنالیز برنامه‌ها، ارائه ویژن کشورها در مورد توسعه جوانان، فعالیت‌های مربیگری در بحث حمله و دفاع مطرح شد و مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این دوره علاوه بر آشنایی با برنامه‌های دراز مدت فدراسیون فوتبال ژاپن در بحث مربیگری، از اطلاعات و دانش به روز شرکت‌کنندگان استفاده کردیم. در واقع متدولوژی یادگیری و نحوه برقرار کردن ارتباط با نسل جوان در آموزش با فوتبال پایه از مهمترین نکات مطرح شده در این دوره بین‌المللی بود.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تمامی موارد و اطلاعات در این دوره را جمع‌بندی کرده و در اختیار مربیان و مدرسان خواهیم گذاشت تا بهترین استفاده را ببرند. ایران از لحاظ استعداد و درک فوتبال هیچ مشکلی نداشته و در شرایط خوبی قرار دارد، اما از لحاظ سخت‌افزاری و آموزش همه‌گیر با مشکل روبه‌رو هستیم که امیدوارم با رفع این مشکلات، بستر رشد و توسعه در فوتبال پایه و در مجموع فوتبال کشور را فراهم کنیم و در نهایت شاهد موفقیت این رشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.