سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال انجام دیدارهای تدارکاتی برای تیم‌های پایه را کسب تجربه دانست و گفت: بازیکنان هرچقدر در شرایط بازی قرار بگیرند، تجربه بیشتری کسب کرده و پی به مشکلات فنی خود می‌برند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، فریدون معینی در خصوص وضعیت تیم‌های پایه فوتبال ایران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: اردوهای داخلی و خارجی تدارکاتی را برای تیم‌های زیر ۱۶ و ۱۹ ایران سال در نظر گرفته‌ایم تا این دو تیم در رقابتهای قهرمانی آسیا عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

وی درباره اردوهای آماده‌سازی تیم نوجوانان به سرمربیگری حمید علیدوستی، تاکید کرد: این تیم تمرینات خود را در کمپ تیم‌های ملی پیگیری می کند و هم اکنون بازیکنان مستعدی که در مرحله استعدادیابی نهایی به میزبانی بوشهر و کرمانشاه انتخاب شدند، در کمپ تیم‌های ملی زیر نظر کادرفنی تمرین می‌کنند تا برترین بازیکنان به اردوهای اصلی راه یابند.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: اردوهای این تیم به مدت یک ماه آن هم به دلیل برگزاری امتحانات، تعطیل خواهد بود و سپس اواسط تیرماه به ازبکستان سفر خواهند کرد تا دو دیدار تدارکاتی با این تیم برگزار کنند. ضمن اینکه تیم نوجوانان در اوایل سال ۹۴ در تورنمنت ژاپن، بازی‌های خوبی را برگزار کرد که این امر به روند آماده سازی و کسب تجربه بازیکنان کمک بسزایی می‌کند.

وی در مورد برنامه‌های تیم جوانان تاکید کرد: این تیم نیز هم اکنون در رم به سر می‌برد تا یک بازی تدارکاتی با اعضای تیم جوان ایتالیا برگزار کند و سپس در تورنمنت سه جانبه ازبکستان حضور خواهد داشت تا محک بخورد و آمادگی بالایی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشد.

معینی یادآور شد: در این تورنمنت تیم‌های ایران، قطر و ازبکستان به مصاف هم می‌روند. معتقدم این بازی‌ها به کسب تجربه بازیکنان کمک زیادی کرده و فرصت خوبی برای کادر فنی تیم‌های پایه خواهد بود تا بازیکنان خود را ارزیابی کرد و با رفع نقاط ضعف و قوت بازیکنان خود، در بازی‌های آسیایی موفق ظاهر شوند.

وی درباره تیم فوتبال زیر ۱۴ سال تاکید کرد: این تیم نیز تمرینات آماده‌سازی خوبی را زیر نظر کادرفنی خود پشت سر گذاشته و روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه به تاجیکستان می‌رود تا در فستیوال آسیایی زیر ۱۴ سال شرکت کند.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در پایان هدف از حضور تیم‌ها در تورنمنت ها و یا بازی‌های تدارکاتی را کسب تجربه دانست و گفت: در بازی‌های داخلی بیشتر تمرکز کادر فنی بر مرور کارهای تاکتیکی و اجرای استراتژی تیمی است اما در بازی‌های تدارکاتی و سخت، هدف ارزیابی مشکلات فنی بازیکنان است. در این بازی‌ها کسب نتیجه برای‌مان اولویت آخر است و بیشتر به فکر کسب تجربه و بهبود شرایط تیمی هستیم.

Euro Football Fantasy with Prizes
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.