عدم جبهه‌گیری نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی و حمایت از تیم ملی، افزایش مخاطب رادیو ورزش و اضافه شدن برنامه‌های جدید و متنوع از موضوعاتی بود که در نشست خبری مدیر رادیو ورزش عنوان شد.

به گزارش خبرنگار سریس تلویزیون و رادیو ایسنا، حمید قاسمی گفت: رادیو ورزش در قبال یک فرد جبهه‌گیری نمی‌کند و حمایت از تیم ملی رسالت این شبکه است. استراتژی شبکه این نیست وقتی با گروه‌هایی موافق نیست با گروه‌های مخالف گفتگو کند. حق مخاطب است که نظرات مخالف و موافق را بشنود و سپس خود به جمع‌بندی برسد.

وی گفت: چشم‌انداز رادیو برای سال ۱۳۹۸ این است که ظرفیت‌های بالقوه که شش درصد است را با افزایش نسبی دو درصد در هر سال به ۱۲ درصد برسانیم. اگر به این درصد برسیم از نظر تعداد مخاطب برای رادیو خیلی زیاد است.

وی درباره جذب مخاطب اظهار کرد: رادیو در این فضای پررقابت و پرهیجان رسانه‌ای در ورزش، باید تغییرات و نوآوری را ایجاد کند تا مخاطب را اقناع کند و پاسخگوی نیاز مخاطب باشد.

قاسمی کارهایی که بدین منظور انجام شده است را حفظ بخش‌های پرمخاطب، افزایش ۳۷ عنوان برنامه جدید و تغییر در ساعات برنامه‌های پرمخاطب عنوان کرد.

وی افزود: دلیل اولیه مخاطب برای انتخاب رادیو اطلاع‌رسانی است؛ بدین منظور بخشی را اضافه کردیم که رأس هر ساعت اطلاعات را از طریق کارشناسان مربوطه به دست بیاورد. برنامه تازه‌ها به مدت پنج دقیقه هر ساعت اطلاعات را تکرار می‌کند.

مدیر رادیو ورزش همچنین درباره‌ی برنامه‌های جدید رادیو ورزش گفت: در بخش جهان ورزش، سعی کردیم آن‌هایی که ظرفیتش را داشتند حفظ کنیم. برنامه «روز ورزش» را با توجه به استقبال مرم در صبح‌های جمعه، از دو به چهار ساعت افزایش دادیم. برنامه‌ای به نام انعکاس که جنبه‌ی خود ارزیابی دارد و در آن رسانه‌های دیگر ما را نقد می‌کنند را هم تولید و پخش می‌کنیم.

از دیگر بخش‌ها پرداختن به نقد کتاب، نویسنده کتاب، خواننده، ناشر و افراد مختلفی است که به نوعی بتوانند در این زمینه صاحب‌نظر باشند. دور یک میز، تشکیل شده از گروه‌های کانونی و متمرکز با حضور چهار متخصص با یک موضوع مشخص و مورد نیاز است که در مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی آنتن می‌رود.

وی گفت: کمیته‌های کارشناسی در هر رشته با حضور جمعی از خبرگان و نخبگان آن در مورد یک پدیده خاص مثل حضور یک مربی خارجی، نحوه برخورد با او و ... گفت‌وگو می‌کنند که با وجود تضاد آرای کارشناسان در سطح جامعه، نگاه کارشناسانه‌ای نسبت به آن موضوع‌ها داشته باشند.

مدیر رادیو ورزش افزود: استراتژی ما این است که شفاف‌سازی کنیم، نقاد باشیم، انصاف در دستور کار قرار بگیرد، توهین نباشد، گفت‌وگوی منطقی ملاک استدلال برتر باشد.

قاسمی در پایان از ضعف و کمبود گزارشگر خوب گفت و افزود: در این زمینه باید رادیو تقویت شود و نیاز به کمک دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.