سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به سازمان لیگ پیشنهاد داد اجازه ندهد تیم‌های بی‌پول در لیگ حضور داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بهروز مکوندی در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیم‌های استقلال و نفت مسجد سلیمان، اظهار داشت: ما در شرایطی قرار داریم که همه بازی‌ها برای ما حساس و حائز اهمیت است در انتهای جدول هستیم و به تک تک امتیازات نیاز داریم تا در آستانه پایان بازی‌ها که شرایط سخت‌تر می‌شود از انتهای جدول فاصله بگیریم، چرا که فرصت زیادی نداریم.

وی افزود: اگر بازی‌های فعلی را از دست بدهیم، نمی‌توانیم به بازی‌های بعدی امید داشته باشیم و مطمئنا از دست دادن امتیاز ما را به سقوط نزدیک می‌کند. تلاش ما برای یک بازی خوب است و می‌خواهیم حداکثر امتیاز را از بازی‌های‌مان از جمله بازی با استقلال بگیریم تا از سقوط کردن فاصله بگیریم.

سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان خاطرنشان کرد: تمام بازی‌هایی که پیش رو داریم سخت است. بازی‌مان با تیم‌هایی است که در بالای جدول حضور دارند و به دنبال کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی هستند. دیگر حریفان‌مان نیز رقیبان ما در انتهای جدول محسوب می‌شوند که مطمئنا کسب امتیاز از این بازی‌ها سخت است. باید تلاش کنیم که امتیازی از دست ندهیم تا سال آینده هم نماینده خوبی برای استان باشیم.

مکوندی درباره احتمال تغییر زمان برگزاری مسابقات هفته بیست و سوم لیگ و جابه‌جا شدن بازی‌های این هفته گفت: طبق برنامه‌ای که داریم باید ۱۴ فروردین با نفت تهران بازی کنیم اما اکنون برنامه لیگ به شرایط کشور ما وابسته شده که بازی‌های آسیایی و مسابقات تیم ملی تغییرات زیادی را در برنامه لیگ ایجاد می‌کند. من فکر می‌کنم اگر طبق برنامه قبلی‌مان پیش برویم، بسیار بهتر است و این‌گونه مربیان می‌توانند تیم‌شان را بهتر آماده کنند. تغییرات هر روزه برای اینکه مربی تیمش را با شرایط وفق دهد، کار را سخت می‌کند و این‌گونه ما باید در طول فصل چند بار بدنسازی کنیم و به یک‌باره می‌گویند که مسابقات این هفته برگزار نمی‌شود. به نظرم اگر برخی تیم‌ها ضرر کنند اما برنامه درست پیش برود به سود فوتبال ما خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات مالی تیمش و اینکه قرار است تا روز شنبه بازیکنان به بخشی از مطالبات خود برسند، خاطرنشان کرد: ما به دلیل مشکلات مالی بهترین زمان تمرین را از دست دادیم و بازیکنان‌مان به دلیل اعتصاب یک هفته تمرین نکردند. تیمی هم که یک هفته تمرین نکند به نقطه صفر باز می‌گردد و در شرایطی که ما ۲ هفته زمان داشتیم تا خودمان را برای بازی با استقلال برسانیم متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و تعهداتی که اجرایی نشد بازیکنان یک هفته به تمرین نیامدند.

سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان افزود: آقایان قول دادند که مشکلات حل شود و البته باید بگویم این مشکلی که برای تیم ما وجود دارد برای همه فوتبال ایران است و مشکلات مالی گریبان همه را گرفته است. به نظرم اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از روز اول باشگاه‌هایی که مشکل دارند برخورد کند و اجازه بازی کردن در لیگ را به آنهایی که توانایی مالی ندارن، ندهد. فوتبال ما پیشرفت بیشتر می‌کند.

وی تاکید کرد: به این شکل ما تنها در نقطه‌ای که هستیم، باقی می‌مانیم و به بدهی‌های‌مان اضافه نمی‌شود. با شرایط موجود در فوتبال ایران و مشکلات مالی من وضعیت خوبی را پیش‌بینی نمی‌کنم و باید بگویم بهتر است تیم‌ها را در لیگ برتر کمتر کنیم اما به تعهدات مالی عمل شود که این‌گونه موفق‌تر خواهیم شد.

مکوندی در پاسخ به این سوال که ۵ میلیارد بودجه پیش‌بینی شده چه زمانی به باشگاه می‌رسد، گفت: مشکل اساسی تیم ما بعد از صعود به لیگ برتر به وجود آمد چرا که خصوصی و از زیر مجموعه وزارت نفت خارج شدیم. در جلسه‌ای که قرار شد من سرمربی باشم اعلام کردم حتی اگر از امروز هم کارمان را شروع کنیم از سایر تیم‌ها عقب هستیم چون ما تازه لیگ برتری شده‌ایم و بقیه تیم‌ها سال هاست در مسابقات حضور دارند. متاسفانه برنامه‌ریزی ما دیر انجام شد و سپس تبدیل به موسسه فرهنگی شدیم که دیگر وزارت نفت نمی‌توانست به صورت مستقیم پولی به ما تزریق کند به همین دلیل مشکلات ما بیشتر و بیشتر شد.

وی ادامه داد: تیم نفت مسجدسلیمان ضعیف‌ترین تیم لیگ برتری به لحاظ بودجه‌ای است که ۱۰ میلیارد بودجه برایش پیش‌بینی شده اما تا به امروز ما چیزی ندیده‌ایم. طبق جلسه‌ای هم که آقای رضائیان با مسئولان داشته ‌اند قرار شده بودجه اقتصادی به ما داده شود که این بودجه ۵ میلیارد است اما در پرداخت این پول مشکل وجود دارد که هنوز پرداخت نشده و مسئولان به دنبال راهکار قانونی هستند که پول را به باشگاه برسانند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )