مدیرعامل باشگاه مس کرمان با بیان اینکه مربی اخلاق است گفت: اگر واقعا به دنبال این بودیم که با مسائل پشت پرده شرایط تیم‌مان را بهبود بخشیم در این روز‌های بحرانی اقدام به این کار می‌کردیم.
محمدرضا امیر سیف‌‌الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره حرف‌و‌حدیث‌های پیرامون حمایت‌ داوران از این تیم، گفت: مس کرمان نزدیک به ۸۰۰ روز در مسابقات لیگ برتر و در ادامه لیگ یک در ته جدول بود و در ۶۵۰ روز نتوانست برد خارج از خانه داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر واقعا به دنبال این بودیم که با مسائل پشت پرده شرایط تیم‌مان را بهبود بخشیم در این روز‌های بحرانی اقدام به این کار می‌کردیم. در نیم فصل اول تیم ما در ۱۰ بازی ۵ باخت و ۴ مساوی کسب کرد و وقتی من در نیم فصل مدیریت باشگاه را برعهده گرفتم ۳ مربی را برکنار و دو مربی دیگر را جانشین آنها کردم. ۷ بازیکن را کنار گذاشتیم و نفرات جدیدی جایگزین آنها کردیم، حتی سرپرست تیم هم عوض شد و فکر می‌کنم این تغییرات برای بهبود روند نتیجه‌گیری یک تیم کافی باشد.

مدیرعامل مس کرمان تصریح کرد: متاسفانه این فرهنگ غلط در فوتبال ایران باب شده که اکثر تیم‌هایی که نتیجه نمی‌گیرند مربیان آنها داوری را در این زمینه مقصر می‌دانند و همین مربیان وقتی تیم‌شان روی اشتباهات داوری می‌برد، صحبت از تاکتیک و برنامه‌ریزی خوب خود می‌کنند. این دسته از مربیان و همچنین مدیران هیچ وقت شهامت گفتن اینکه مرتکب اشتباهی شده‌اند را ندارند و فقط به فکر توجیه هستند.

سیف‌الدینی خاطرنشان کرد: من سال‌هاست که به عنوان مربی اخلاق و ورزش در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنم و به مسائل اخلاقی بسیار پایبند هستم. همیشه به شاگردان خود این توصیه را دارم که اخلاق ورزشکاری را در سرلوحه همه کارهای خود قرار دهند. متاسفانه تیم‌هایی که نمی‌توانند در زمین فوتبال نتیجه بگیرند با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به دنبال این هستند که باخت‌های تیمشان را تقصیر داور بیندازند و این کار اصلا درست نیست.

مدیرعامل مس کرمان افزود: نمی‌گویم داورمان اصلا اشتباه نمی‌کنند، آنها هم تلاش می‌کنند قضاوت عادلانه‌ای داشته باشند و ممکن اشتباهاتی هم داشته باشند. مربیان و مدیران ما هم ممکن است در تصمیمات خود اشتباه کنند و بهتر است آنها آن قدر شهامت داشته باشند که به اشتباهات خود اعتراف کنند و به فکر توجیه نباشند.

وی تاکید کرد: اعتقاد من این است که فوتبال ورزش کثیفی نیست بلکه خیلی لذت بخش و پاک است و باید افراد کثیف را از آن حذف کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.