سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: برگزاری دیدار دوستانه نوجوانان ایران و ژاپن برای ما حائز اهمیت است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، فریدون معینی در خصوص عملکرد تیم نوجوانان در تورنمنت بین المللی زیر ۱۷ سال در بلاروس گفت: این تیم در مسابقاتی شرکت کرد که از لحاظ فنی بسیار مفید بود. بازیکنان ما رده سنی زیر۱۵ سال بودند اما بازیکنان تیم‌ها به غیر از تیم چین در رنج سنی زیر ۱۷ سال، قرار داشتند. در واقع حضور در این تورنمنت یک نوع کلاس آموزشی و تجربی برای بازیکنان تیم نوجوانان محسوب می‌شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای این تیم، قرار است تا فروردین‌ماه نوجوانان به ژاپن سفر کنند تا با تیم نوجوانان ژاپن چند بازی دوستانه برگزار کنند. حضور در این کشور  و رقابت پرداختن با تیم قدرتمند ژاپن برای بازیکنان نوجوان ایران بسیار حائز اهمیت است، چرا که کادرفنی به نکات ضعف و قوت تیم خود پی می‌برد. معتقدم در بازیهای تدارکاتی و اردوهای مختلف، تیم‌ها می‌توانند به رفع مشکلات فنی، تاکتیکی و تکنیکی خود پی ببرند و آن را حل کنند.

سرپرست کمیته جوانان در ادامه در خصوص شرایط تیم جوانان اظهار داشت: برنامه اصلی تیم جوانان این است که ابتدا بازیکنان مستعد را در استان‌ها شناسایی کرده و بعد از آن روی بازیکنان برنامه‌ریزی می‌کنیم. مطمئنا این احتیاج به زمان دارد تا در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا به مشکل برنخوریم.

معینی یادآور شد: روز گذشته (جمعه) جلسه خوبی با پیروانی داشتیم و برنامه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادیم تا استعدادیابی مناطق را آغاز کنیم و بتوانیم برای آینده فوتبال جوانان پایه‌ریزی کنیم، چراکه این بازیکنان آینده فوتبال ما خواهند شد. مهمترین هدف ما داشتن بازیکنان حرفه‌ای است. برهمین اساس یکسری استعدادیابی نهایی درباره تیم‌های جوانان و نوجوان خواهیم داشت. در ضمن در خصوص تیم امید هم به خاطر برگزاری منظم لیگ برتر و لیگ یک بازیکنان آماده‌ای در این سطح داریم.

وی با اشاره به اینکه مشکل بازیکنان لیگ نوجوانان در تیم جوانان هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه رده سنی تیم جوانان در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا باید متولدین ۱۱ دی ماه ۷۵ (اول ژانویه ۱۹۹۷) باشند، در حالی که بازیکنان رقابت‌های لیگ جوانان کشور ما یکسال بزرگتر هستند. در واقع ما از این لیگ هیچ بهره‌ای نمی‌بریم و نمی‌توانیم از بازیکن جدیدی در لیگ استفاده کرده و باید با همین بازیکنان کار را ادامه دهیم. البته ناگفته نماند کادرفنی جوانان کار استعدادیابی خود را در سراسر کشور آغاز کرده است. این بازیکنان را کاملا شناسایی می‌کنیم و روی آنها برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.