سرمربی تیم راه‌آهن گفت: من فوتبال بازیکنان را متحول می‌کنم و بازیکنان قدیمی راه‌آهن هم به بازیکنان جدید گفته بودند که ممکن است لطیفی پول ندهد اما عمر فوتبالتان را زیاد می‌کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی لطیفی در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های راه‌آهن و ذوب‌آهن در مورد تاخیر ۲۵ دقیقه‌ای‌اش در این نشست گفت: باید از همه شما عذرخواهی کنم. واقعیت این است که الان هم مدیر رسانه‌ای، هم مربی و هم سرپرست خودم هستم. وقتی پولی نداشته باشید همین می‌شود. الان شرایط طوری است که تمام بازیکنان و حتی مربیان ما مانند دستگاه‌های چند کاره هستند و یک نفر کار چند نفر را انجام می‌دهد.

وی درباره وضعیت راه‌آهن خاطرنشان کرد: شرایط تیم ما نیازی به توضیح ندارد و همه وضع تیم ما را درک می‌کنند نمی‌خواهم به گذشته بپردازم و فقط از بازی هفته پیش با فولاد صحبت می‌کنم. دیداری که بر خلاف تصور خیلی‌ها که فکر می‌کردند با ۶،۷ گل اختلاف بازنده خواهیم بود با لطف خدا و تلاش بچه‌ها نمایش خوبی داشتیم به طوری که نیمه اول کاملا در اختیار ما بود. این نشان می‌دهد بازیکنان راه‌آهن با وجود وضعیت نامناسب مالی خودشان را باور دارند.

سرمربی راه‌آهن ادامه داد: صادقانه باید بگویم وضع مالی مناسبی نداریم و همه از مشکلات مالی ما خبر دارند اما خوشبختانه با بازیکنان با شرف و با گذشتی که داریم این مشکل حل شدنی است. واقعیت این است که پیش از آغاز مجدد لیگ ۳،۴ پیشنهاد داشتم اما وقتی دیدم بازیکنان به پیشنهاداتشان پشت کرد‌ه‌اند من هم در این تیم ماندم تا کارم را انجام دهم. همین‌جا باید از مدیریت باشگاه و نماینده دادستانی تشکر کنم که اجازه ندادند راه‌آهن از بین برود و این تیم را سرپا نگه داشتند.

لطیفی تصریح کرد: با تلاش و گذشت بازیکنان سعی می‌کنیم کمبودهایمان را جبران کنیم و به حل مشکلات بپردازیم و به آینده امیدوار باشیم. همانطور که قبلا هم گفته‌ام و قول دادم راه‌آهن در لیگ خواهد ماند هر چند کار سختی خواهیم داشت که جز با تلاش و فداکاری به آن نمی‌رسیم. ما از نظر مالی صفر هستیم اما بازیکنانم گذشت می‌کنند تا در کنار این مسئله و انجام کارهای تاکتیکی و تکنیکی به هدفمان برسیم.

وی گفت: وقتی کارم را با راه‌آهن شروع کردم حداقل ۳ هفته از بقیه تیم‌ها دیرتر استارت زدیم، اما با توکل بر خدا و تلاش بچه‌ها و کارهای تاکتیکی به شرایط مسابقه رسیدیم شاید هیچ‌کس نمی‌کرد راه‌آهن جمع شود و وقتی این کار را کردیم دشمنان به ما حمله کردند تا به خواسته‌هایشان برسند. الان شرایط طوری شده که شمشیرها را بسته‌اند و شاید هیچ کس باور نمی‌کرد که بتوانیم به این صورت تیم را جمع و جور کنیم.

لطیفی در پاسخ به این سوال که تکلیف قراردادهای ۱۲ هزار تومانی بازیکنان راه‌آهن و پرونده این مسئله که به کمیته اخلاق رفته بود چه شده است، گفت: پرونده خاصی نبود. ما باید قراردادهای صفرتومانی می‌بستیم اما به جای این کار قراردادهای ۱۲ هزار تومانی بستیم. واقعیت این است که وقتی با بازیکنان مد نظرمان مذاکره کردیم به آنها نگفتیم پول نداریم بلکه یک روز مانده به پایان نقل و انتقالات این حرف را به آنها زدیم و بازیکنان هم چاره‌ای جز ماندن نداشتند. این مسئله رندی نیست بلکه صداقت ما را نشان می‌دهد هر چند بازیکنانمان گوشه رینگ بودند و چاره‌ای جز این نداشتند.

وی اضافه کرد: بعد از این مسئله و به خاطر اعتقادی که بنده دارم به نیت ۱۲ امام به جای صفر تومان قراردادهای ۱۲ هزار تومانی با بازیکنان بستیم. نکته جالب اینجاست که همین بازیکنانی که جذب کرده‌ایم در مصاحبه‌هایشان گفته‌اند مهمترین دلیلشان برای حضور در راه‌آهن علی لطیفی بوده چون شنیده بودند که من فوتبال بازیکنان را متحول می‌کنم. حتی بازیکنان قدیمی راه‌آهن هم به بازیکنان جدید گفته بودند که ممکن است لطیفی پول ندهد اما عمر فوتبالتان را زیاد می‌کند.

لطیفی درباره بازی فردای تیمش درباره بازی با ذوب‌آهن اظهار داشت: ما برابر ذوب‌آهنی بازی خواهیم کرد که بدون شک یکی از دو تیم خوب فوتبال ایران است. این هم از شانس من است که دو بازی ابتدایی‌ام در لیگ مقابل فولاد و ذوب‌آهنی باشد که جزو خوب‌های لیگ هستند. ذوب‌آهن در حفظ توپ و مالکیت تیم قدرتمندی است و به فینال جام حذفی هم رسیده است. نکته جالب اینجاست که در نیمه فصل اول و هنگامی که ذوب‌آهن در قعر جدول قرار داشت من مصاحبه کردم و همانطور هم گفتم ذوب‌آهن یکی از بهترین تیم‌های ایران است.

سرمربی راه‌آهن تصریح کرد: تنها چیزی که بین ما و ذوب‌آهن قابل مقایسه است بازیکنان است. ما از نظر بازیکن هیچ کمبودی نداریم.

وی در ادامه ضمن تمجید از سعید آذری مدیر عامل ذوب‌آهن که به گفته خودش توانسته در زمان بحران این تیم را نجات دهد ادامه داد: خوشحالم ما هم تاحدودی توانستیم با مدیریت بحران راه‌آهن را نجات دهیم. من به بازیکنانم و تیم مدیریت باشگاه نمره ۲۰ می‌دهم. شاید خیلی‌ها معتقد باشند که ما فردا مقابل ذوب‌آهن شانسی نخواهیم داشت اما برای برد به میدان می‌رویم.

لطیفی در پایان عنوان کرد: زمانی که سرمربیگری راه‌آهن را قبول کردم به مدیریت باشگاه گفتم به ۴ هفته (بازی) زمان احتیاج دارم. فردا دومین بازی من با راه‌آهن است و بعد از ۴ هفته قول می‌دهم که کمتر تیمی توان این را داشته باشد که راه‌آهن را شکست بدهد. همین‌جا قول می‌دهم پس از ۴ هفته فوتبال راه‌آهن یک سر و گردن بالاتر از شرایط فعلی و برخی از تیم‌ها باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.