خزانه‌دار کمیته ملی المپیک می‌گوید در بودجه پیشنهادی به مجلس کمیته نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش بودجه داشته است و ما پیگیر هستیم تا آن را افزایش دهیم.
محمدعلی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره کاهش بودجه پیشنهادی کمیته ملی المپیک نسبت به سال ۹۳، گفت: کمیته ملی المپیک ردیف اصلی و متفرقه دارد. در ردیف اصلی ۱.۵ درصد رشد داشتیم، اما بودجه ما در ردیف متفرقه ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که دنبال افزایش بودجه کمیته ملی المپیک برای سال آینده هستید یا خیر، اظهار داشت: باید در کمیسیون‌ها پیگیر باشیم که هستیم. شاید بتوانیم در فرآیندی که طی می‌شود تا این بودجه به تصویب برسد، آن را افزایش دهیم. نگاه به ورزش باید کارشناسی باشد، وقتی می‌گوییم برای المپیک ریو ۲۰۱۶ بودجه لازم داریم، مسئولان سال ۹۵ را در نظر می‌گیرند که اعتبار خاصی برایش در نظر گرفته می‌شود، اما ماهیت ورزش با سایر پروژه‌ها فرق دارد.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک افزود: اگر می‌خواهیم در سال ۹۵ نتیجه بگیریم باید از همین حالا در فازهای مختلف به فدراسیون‌ها پرداختی داشته باشیم. نگاه دوستان این است که مسابقات در سال ۹۵ برگزار می‌شود و اعتراض ما هم همین است.

شجاعی در پاسخ به این سوال که نمی‌شود وظیفه پرداختی به فدراسیون‌ها برعهده وزارت ورزش باشد، کمیته در این باره مسئولیتی برعهده نگیرد، تصریح کرد: در اساسنامه کمیته بحث واریزی بودجه به فدراسیون‌ها دیده شده و ورود به ورزش قهرمانی یکی از وظایف کمیته است، اگر واریزی بودجه به فدراسیون‌ها از سوی کمیته نباشد نگاه به قهرمانی را از کمیته گرفته‌ایم.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که بودجه‌ای در اختیار فدراسیون‌ها قرار خواهید داد یا خیر، عنوان کرد: فعلا برنامه‌ای برای این کار نداریم، چون هزینه ستادی کاروان بازی‌های آسیایی برعهده کمیته بود که در اعتبارات سال ۹۳ دیده نشده بود و ما ناگزیر به پرداخت آن بودیم.

شجاعی در پایان درباره اینکه کمیته در سال ۹۳ به فدراسیون فوتبال چقدر کمک کرده، گفت: ما ۸۵۰ میلیون تومان کمک کردیم که البته مبلغ زیادی نبوده است. فدراسیون‌ها براساس برنامه‌ها، اردوها و مسابقاتی که دارند برایشان اعتبار در نظر گرفته می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.