معاون پارلمانی وزیر ورزش گفت: مدیریت قبلی باشگاه پرسپولیس تعهدات جبران‌ناپذیری داشت که به هم ریختگی مالی به همین دلیل است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، امیر خادم پس از جلسه هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که هفته گذشته در باشگاه پرسپولیس افتاد و من به علت حضور در انتخابات فدراسیون جهانی در ایران نبودم طبیعتاً پس از بازگشت جلسه‌ای را با اعضا فراهم کردیم زیرا وزارت ورزش هم خیلی در جریان این اتفاقات نبود. جلسه در خصوص اتفاقاتی بود که جامعه ورزش و هواداران پرسپولیس را متأثر کرده بود.

وی ادامه داد: قالب و چارچوب این جلسه به این سمت رفت که تفاهم و قطعیتی برای جابه‌جایی صورت گرفته و مسئولان قصد داشتند این کار را انجام بدهند همچون سپاهان که این جابه‌جایی رخ داد اما متأسفانه مشخص شد در شبی که این تصمیم گرفته شده بازخورد بدی در فضای بیرونی و افرادی که قرار بوده جابه‌جا شوند به وجود آمده که آن هم به دلیل انتقال نامناسب این موضوع بوده است و همین مسئله زمینه‌ساز تنش شد.

خادم تصریح کرد: دایی فرد بزرگ، قابل احترام است که در این قضیه متأثر شد. در یکی دو روز گذشته جلساتی برگزار شد و به این تفاهم رسیدند که در انتقال این مسئله مشکلاتی بوده و قصد زیر سؤال رفتن حرمت قهرمان و چهره ملی نبوده است امیدوارم که این مسئله هم هرچه زودتر حل شود. اعتقاد خود من و وزارت ورزش بر این است که اخلاق را در مرحله اول مورد توجه قرار دهیم این شکل برکناری اتفاقات غیراخلاقی بود که البته این موضوع داخلی نبوده و کار غیراخلاقی از بیرون صورت گرفته بود.

وی تأکید کرد: در خصوص انتخاب کادر فنی جدید هم صحبت کردیم با توجه به اینکه زادمهر فرد فوتبالی است و همچنین مشاوره با دیگر اعضا و پیشکسوتان پرسپولیس در مجموع گزینه‌های موجود درخشان به عنوان سرمربی معرفش شد و همه اعلام کردند که از او حمایت می‌کنند تا شرایط مناسبی داشته باشند. مسئولین هم اعلام کردند که در آینده با حمایت‌های خود تلاش می‌کنند شرایط بهتری از هفت هشت هفته گذشته فراهم کنند که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: دیگر مسئله‌ای که در مورد آن صحبت کردیم عدم ثبات مالی این باشگاه بود که در مورد آن معترض بودیم. ما در شش ماه گذشته ۱۴ میلیارد به باشگاه تزریق کرده‌‌ایم که متأسفانه هنوز آرامش در فضای مالی نمی‌بینیم. البته بدهی پرسپولیس ۷۰میلیارد است که طبیعتاً یک شبه قابل حل نیست. سوء مدیریت و بهم ریختگی مالی در باشگاه وجود دارد که به علت تعهدات جبران‌ناپذیری است که از مدیریت قبلی فراهم شده است.

وی افزود: قرار شد جلسات دیگری با اسپانسر برای دیدن نحوه عملکرد آنها به تعهدات‌شان داشته باشیم.

وی افزود: یک نکته‌ای باید به آن اشاره کنم این است که فارغ از اتفاقاتی که در پرسپولیس و استقلال می‌افتد این حواشی همیشه وجود دارد. ما کاری که انجام دادیم برای موفقیت در یک یا دو فصل نیست، ما به دنبال به وجود آوردن ثبات در استقلال و پرسپولیس بودیم تا اگر قرار است خصوصی‌سازی انجام شود، در شرایطی راحت‌تر و آسان‌تر این کار صورت بگیرد.

خادم در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:‌ اگر قرار است فصل بعد خصوصی‌سازی شود آن‌وقت دیگر وزارت ورزشی وجود ندارد تا بخواهد شرایط را سبک و سنگین کند. این استارت اولیه برای فراهم کردن شرایط خصوصی‌سازی بود اما متأسفانه با وجود اینکه خیلی‌ها می‌گویند باید خصوصی‌سازی انجام شود و اظهار نظراتی دارند، برخی صحبت‌ها مطرح می‌شود، چرا که شرایط خود را در خطر می‌دانند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: آنها با تفکرات وزارت ورزش شرایط خود را در خطر می‌بینند و به همین خاطر برای نرسیدن به نتیجه فعالیت می‌کنند تا این پروژه شکست بخورد. هواداران هم به خاطر این فضا متأثر می‌شوند. زمانی که در ابتدای تزریق پول به باشگاه‌ها بودیم وقتی که با اطرافیان پرسپولیس و استقلال صحبت می‌کردیم آنها می‌گفتند هر آن چیزی که می‌خواستند اتفاق افتاده است و با در نظر گرفتن سقف قراردادی که برای تمام باشگاه‌ها یکسان بوده است، آنها نفرات مدنظر خود را جذب کرده‌اند، اما امروز که این اتفاق افتاده است او صحبت‌ها را مطرح می‌کند. در دنیا شاید هر مربی نتواند نتیجه بگیرد و اینکه بخواهند شوکی به تیم وارد کنند مسئله‌ای طبیعی است. در پرسپولیس هم نتایج تحمل شد تا اینکه کادر فنی بتواند به خودش بیاید، سپس تغییر و تحولاتی هم که صورت گرفت شرایط اینطور شد. حرف ما تکراری است اما باز هم می‌گویم ما می‌دانیم چه کردیم و وزارت ورزش به کار خود اعتقاد دارد، تا واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی که فکر کنم مزایده آن زمستان برگزار می‌شود، این تصمیم را گرفتیم.

وی افزود: در جلسه‌ای اعتراض وزیر ورزش را به این اتفاقات اعلام کردیم. فکر کنم باید تصمیم درستی در این راستا گرفته شود، همین حالا اعلام می‌کنم هیچ فردی به ما پیشنهادی را ارائه نکرد به غیر از افرادی که بدون پشتوانه انتقادات بی‌دلیلی را مطرح می‌کنند، هیچ فردی هم نبود که در مورد مجموعه‌ای با بیش از ۷۰ میلیارد تومان بدهی و دارای شرایط بی‌ثبات و لطمه خورده از اعتصاب پیشنهادی ارائه کند که چطور آن شرایط را کنترل کنند. چه افراد مدعی و چه زحمت‌کشان ورزش پیشنهادی تاکنون به ما پیشنهادی نداده‌اند.

خادم در ادامه در مورد اینکه برخی می‌گویند او مسبب این شرایط است، خاطرنشان کرد: دقیقاً همینطور است، متاسفم کسانی که این حرف را می‌زنند شرایط امروز را به وجود آوردند و ما باید این وضعیت غیر ثابت و متزلزل را حفظ کنیم. آنها هیچ پیشنهاد منطقی را به ما ندادند که نه من که غیر فوتبالی هستم آن را رد کنم بلکه افراد ورزشی هم پیشنهادی ندیدند که بخواهند بررسی کنند تا ببینید آیا تصمیمی که ما گرفتیم بهتر بوده یا پیشنهادی که آنها می‌دهند خوب است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در ادامه صحبت‌های خود در مورد اینکه برخی می‌گویند این کارها برای سنگ‌اندازی جهت واگذاری باشگاه پرسپولیس و استقلال است، عنوان کرد: چه کسی این حرف را زده است؟

همان خبرنگار اعلام کرد این صحبت حسن زمانی عضو سابق هیأت مدیره استقلال است که خادم در جواب گفت: پس او امروز نیست و معلوم شد این حرف‌ها برای چه است. زمانی رئیس دفتر علی لاریجانی است، زمان انتخاب هیأت مدیره باشگاه‌ها علی لاریجانی پیغام داد هرچند برخی خود را به منتسب به من اعلام می‌کنند شما هیچ توجهی نکنید کار خودتان را انجام دهید. ما به این آقا و افراد دیگر پیشنهاد دادیم اگر اسپانسری می شناسید برخلاف زمان حضورتان در باشگاه که هزینه ساز بودید اعلام کنید که پاسخی ندادند و توقع داشتند در هیأت مدیره هم قرار بگیرند و اکنون این حرف‌ها می‌شود حرف اهالی فوتبال برایم سنگین است و متاثر می‌شوم چرا که می‌دانم این حرف از روی دلسوزی است و به خاطر مسئله‌ای است که آنها می‌دانند. چون شرایط آنها را می‌دانم. حرف‌شان مهم نیست و اصلا توجه نمی‌کنم.

معاون حقوقی وزارت ورزش در مورد اعتراض عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال به خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: کل پروژه اکنون در وزارت اقتصاد است نه وزارت ورزش. کارگروه‌هایی از سازمان بازرسی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مستقر هستند که از سوی وزارت اقتصاد معرفی شدند و سازمان خصوصی‌سازی پیشنهاد داده که عملکرد آنها بررسی شود. اگر کسی ناراحت است که چرا باید نسبت به گذشته پاسخگو باشد شاید به این دلیل است که فکر می‌کند حرف ما این است اما این حرف بازرسی است و مسیر آن هم تعیین شده است. آقای پورحسینی رئیس خصوصی‌سازی چند بار در این باره صحبت کرده‌اند و ایشان بهتر از من می‌تواند در مورد این مسائل صحبت کند.

خادم در مورد اینکه آیا درست است که اسپانسر در تغییر و تحولات هیات مدیره و مدیریت باشگاه پرسپولیس نقش داشته باشد، گفت: هیات مدیره تصمیم‌گیر است و هریک از اعضای هیات مدیره می‌توانند نظری داشته باشند و ما نمی‌خواستیم هیات مدیره صوری باشد بلکه می‌خواستیم یک هیات مدیره واقعی داشته باشیم و اگر نسبت به این مسئله ایرادهایی است ما این کار را انجام دادیم زیرا در سال اینده که باشگاه‌ها به طور کامل خصوصی می‌شوند اشکالات آن مشخص شود و مانع از بین رفتن دو باشگاه شویم.

خادم در مورد اینکه باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال سقف بودجه را رعایت نکردند، گفت: سازمان لیگ باید در این خصوص پاسخگو باشد. وزارت ورزش از جایگاه ستادی که دارد از سازمان لیگ خواسته که کاهش در قراردادها را شاهد باشیم و ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش هزینه داشته‌ایم. در فصول گذشته ۳۰ درصد قراردادها افزایش پیدا می‌کرد اما در فصل ۹۳-۹۴ نه تنها قراردادها افزایش پیدا نکرد بلکه شاهد کاهش هم بوده‌ایم اما اگر برخی تیم‌ها تخلفی کردند مجری آن فدراسیون و سازمان لیگ است که می‌تواند اعمال قانون کند.

وی در مورد اینکه رحیمی از سوی وزارت ورزش پیشنهاد شده بود اما نتوانست آرامش را به باشگاه برگرداند، گفت: ما با رحیمی بارها جلسه داشتیم و از ایشان انتظار بیشتری داشتیم. انتظار داشتیم که مسائل را بهتر مدیریت کند. ایشان فردی ارزشمند برای کشور بوده است. من در اوایل کشتی‌ام بودم که ایشان مدیریت می‌کرد. در فدراسیون هندبال و اصفهان مدیریت کرده است و یک فرد باشخصیت است. انتظار داشتیم چارچوب‌ها را حفظ کند. ایشان از طرف وزارت ورزش معرفی شده بود و هیات مدیره هم برآن صحه گذاشت اما با وجود هزینه ۱۴ میلیارد تومانی آرامشی را در باشگاه نمی‌بینیم و این محل اشکال بود و مورد نظر ما و حامیان تیم هم نبود که چنین اتفاقاتی رخ دهد. اگر ما می‌خواستیم بیشتر از رحیمی حمایت کنیم در آن‌صورت نقش هیات مدیره را خنثی می‌کردیم که به خیلی از موضوع‌ها معترض بود.

خادم تصریح کرد: من هفته گذشته نبودم اما اخبار را شنیدم و تصورم این بود که سیاسی خودش رأسا اقدام به تغییرات کرده است اما امروز دیدم که هیات مدیره متفق‌القول این کار را کرده‌اند و فقط سیاسی اظهار نظر کرده است و این تصمیم جمعی هیات مدیره بوده.

وی در مورد صحبت‌های رحیمی گفت: رحیمی حضور ندارد و بهتر است که حرف‌های ایشان را بشنویم و اینگونه نباشد که ما یک چیزی بگوییم بدون اینکه رودرو باشیم و این مسئله باعث می‌شود که بحث‌های غیراخلاقی مطرح شود. این تصمیم هیات مدیره بوده و بهتر است در جلسه رودرو در مورد مصداق‌های مدیریتی و مسائل مختلف با حضور رحیمی صحبت کرد. رحیمی و همه رحیمی‌ها قابل احترام هستند و موظف هستیم که حرمت ایشان را حفظ کنیم.

خادم در مورد اینکه وزیر ورزش از شیوه برکناری دایی ناراحت بود، گفت: بله من با ایشان جلسه داشتم و ناراحتی ایشان را خودم دیدم. گودرزی وزیر ورزش بیش از اندازه صادق است و هرچه در دل دارد بر زبانش می‌آید، معمولا هر موضوعی که می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم ایشان قبلا در مورد آن صحبت کرده‌اند. گودرزی در جریان اتفاقات پرسپولیس بود اما اینکه بخواهد در مورد بودن و یا نبودن فرد خاصی نظری داشته باشد اینگونه نبود من به خود دایی هم گفتم که خواست هیات مدیره و خواست ما این است که قراردادش اصلاح شود زیرا قرارداد درستی نبود اما ایشان هم می‌گفتند من این پیشنهادها را داده‌ام و مدیریت وقت می‌توانست آن را قبول نکند و حرف ایشان هم درست بود اما از نظر مدیریتی ما به عنوان وزارت ورزش فکر می‌کردیم که این اعداد و ارقام در توان فوتبال ما برای پرداخت به یک مربی نیست و در نهایت این باشگاه بود که تصمیم گرفت، البته وزارت ورزش و وزیر ورزش می‌خواستند که قرارداد تصحیح شود که نشد اما تغییرات در مورد یک سرمربی یک تصمیم فنی است که در حیطه کار ما نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.