رئیس سازمان لیگ گفت که بازیکنان به هر اندازه‌ای که بخواهند می‌توانند با باشگاه‌‌ها قرارداد ببندند به شرطی که مجموع قراردادهای باشگاه‌ها از سقف بودجه آنها بالاتر نباشد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج در مورد قرارداد سیدمهدی رحمتی با باشگاه پیکان گفت: ما امسال سقف قرارداد نداریم یک بازیکن به هر اندازه که بخواهد می‌تواند قرارداد ببندد. یکبار قانون سقف قرارداد را اجرا کردیم که موجب رواج دروغگویی شده بود و آن را برداشتیم ولی بناست که طبق آیین‌نامه AFC باشگاه‌ها سقف بودجه‌ای را که به سازمان لیگ اعلام می‌کنند، رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر تمام باشگاه‌ها بودجه‌شان را اعلام کرده‌اند و در میان آنها تقریباً سه باشگاه بودجه بالای ۱۵ میلیارد دارند و سایر آنها بودجه‌ای حدود هفت هشت میلیاردی دارند. بودجه باشگاه پیکان که مهدی رحمتی را جذب کرده است نیز ۱۴ میلیارد است. بنابراین میزان پرداخت به هر بازیکن ایرادی ندارد به شرطی که جمع قراردادها از سقف بودجه بالاتر نباشد.

رئیس سازمان لیگ گفت: اگر قرارداد اعلامی با پولی که به بازیکن پرداخت می‌شود مطابقت نداشته باشد با آن برخورد می‌شود. بازرسان و حسابرسان قانونی و همچنین وزارت کشور و سازمان لیگ روی این موضوع نظارت دارند.

تاج در مورد وضعیت لیگ فصل آینده گفت: سازمان لیگ در فصل گذشته لیگ را منظم برگزار کرد و بازی‌ها را به موقع به پایان رساند. شاید خود کی‌روش هم خیلی باور نداشت که در همان زمانی که مدنظر داشت، لیگ ما به پایان برسد. ما توانستیم ۴۸ روز زودتر از موعد قانونی و همچنین یک ماه پیش از پایان آخرین لیگ در دیگر کشورها بازی‌های‌مان را به پایان برسانیم و نتیجه‌اش هم این شد که کی‌روش توانست اردوهای خوبی را برگزار کند. 

وی اضافه کرد: فکر می‌کنم امسال میانگین دوندگی لیگ ما بالاتر برود، زیرا سازمان لیگ با تصمیم و چاره‌اندیشی اهالی فن به این نتیجه رسید که لیگ را جوان‌تر کند تا اتفاقی که برای تیمی مانند اسپانیا افتاد، برای ما رخ ندهد. 

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.