تمرین امروز تیم ملی در حالی برگزار شد که کی‌روش بازیکنان را به دو دسته تقسیم کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تمرین تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دو دیدار مقابل تیم‌های ملی کویت از سری رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا و دیدار دوستانه مقابل گینه از ساعت ۱۱ امروز در زمین اصلی ورزشگاه آزادی آغاز شد.

در تمرین امروز که با حضور ۲۹ بازیکن برگزار شد، ملی‌پوشان فوتبال ایران با اتوبوس وارد ورزشگاه شده تا مهیای آغاز تمرین امروز تیم ملی شوند.

نکته قابل توجه اینکه در تمرین امروز بازیکنان ملی‌پوش سپاهان از جمله رحمان احمدی، احسان حاج صفی، یعقوب کریمی و علی کریمی و همچنین کریم انصاری‌فرد بازیکن ملی ‌پوش تراکتورسازی نیز حضور داشتند ضمن اینکه هاشم بیک‌زاده بازیکن مصدوم استقلال نیز با حضور در جمع ملی‌پوشان به انجام کارهای درمانی مشغول شد.

به این ترتیب امروز ۲۹ بازکن از جمع ۳۴ بازیکن دعوت شده به تیم ملی در تمرین حضور داشتند و ۵ بازیکن دیگر از جمله رضا قوچان‌نژاد، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، علیرضا حقیقی و دانیال داوری طی روزهای آینده به جمع ملی‌پوشان اضافه خواهد شد.

*قبل از آغاز تمرین صحبت‌های بیت‌آشور با جواد نکونام در خصوص نحوه آماده‌سازی تیم ملی و تمرین در زمین اصلی ورزشگاه آزادی از نکات قابل توجه تمرین امروز بود.

*ملی‌پوشان که با لباس‌های تمرین در زمین حاضر شده بودند با نشستن روی نیمکت مربیان کفش‌های خود را تعویض کره و آماده حضور در زمین چمن شدند.

آماده‌سازی زمین چمن از جمله چیدن وسایل تمرین از دقایقی قبل از آغاز تمرین توسط کادر فنی تیم ملی و دستیاران کی‌روش انجام شده بود و با حضور بازیکنان به سرعت کار آغاز شد.

در وسط زمین دروازه‌ای گذاشته شده بود تا بازیکنان به فوتبال فشرده بپردازند و در نیمی دیگر از زمین نیز بخش دیگری از وسایل تمرینی از جمله نیزه‌ها و قیف‌ها چیده شده بودند ضمن اینکه در بخش دیگری از زمین چمن دو تور برای بازی تنیس‌فوتبال نصب شده بود.

*یحیی‌ گل‌محمدی سرمربی نفت تهران به همراه دستیارانش از جمله مجتبی حسینی از ابتدای تمرین در ورزشگاه آزادی حضور داشتند تا شائبه حضور گل‌محمدی به عنوان یکی از دستیاران کی‌روش بیش از پیش قوت بگیرد که البته خود گل‌محمدی این موضوع را تکذیب کرده و فقط دلیل آمدنش را تماشای دیدن تمرین بازیکنانش عنوان کرد.

*از ساعت ۱۱ به مدت ۱۰ دقیقه بازیکنان به صورت دلخواه به کار پرداخته و از ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه به بعد بازیکنان تیم ملی با دویدن در طول زمین بدن‌های خود را گرم کرده و آماده شدند.

*ملی‌پوشان فوتبال ایران امروز با لباس‌های یک دست سفید کار را آغاز کردند با این حال تعدادی از آنها از لباس‌های مشکلی به عنوان لباس گرم استفاده کردند. کادر فنی نیز مانند دیروز با گرمکن‌های سورمه‌ای کار را زیر نظر داشتند.

*دروازه‌بان‌های تیم ملی از همان ابتدا از سایر بازیکنان جدا شده و زیر نظر دن‌گاسپار مربی دروازه بان‌های تیم ملی به تمرین پرداختند.

*هاشم بیک‌زاده که همچنان از مصدومیت رنج می‌برد در دقایق نخست با پزشک تیم ملی صحبت کرده و سپس در اختیار مهدی صفایی مربی جدید بدنساز تیم ملی که از وی به عنوان قهرمان کیگ‌بوکسینگ جهان نام برده می‌شود قرار گرفت و در ابتدا با وی چند دور اطراف زمین چمن را قدم زده و در نهایت در گوشه‌ای از زمین با صفایی مشغول به صحبت شد.

به نظر می‌رسد صفایی که قرار است از لحاظ کارهای جهشی، استقامتی روی واکنش بازیکنان تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی کار خود را آغاز کند در این کمپ با صحبت با بازیکنان قصد دارد آنها را از لحاظ روحی و روانی آماده سازند.

*از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه بازیکنان به دو گروه تقسیم شده و یک گروه ۹ نفره شامل جواد نکونام، سیدجلال حسینی، مجتبی جباری، خسرو حیدری، پژمان منتظری، مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان، مهرداد بیت‌آشور و مهرداد پولادی زیر نظر مارکار آقاجانیان به دو تیم تقسیم شده و به بازی تنیس‌فوتبال پرداختند.

گروه دیگر نیز در نیمی از زمین فوتبال زیر نظر کی‌روش به دو تیم سبز و نارنجی تقسیم شده و با حضور دروازه‌بان‌ها به فوتبال تحت فشار مشغول شدند که در این بین کی‌روش بارها از بازیکنان خواست روی حفظ توپ و بازی یک ضرب متمرکز شوند که این دو بخش به صورت جداگانه برگزار شد.

*قبل از برگزاری فوتبال تحت فشار بازیکنان گروه دوم زیر نظر بدنساز کارهای سرعتی و استارت‌های کوتاه و بلند تمرین کردند.

*از ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه تمرینات تیم ملی وارد فاز تازه‌ای شد و بازیکنانی که به تنیس فوتبال مشغول بودند زیر نظر میکو بدنساز تیم ملی به انجام کارهای بدنی مشغول شدند اما سایرین همچنان زیر نظر کی‌روش فوتبال بازی می‌کردند که در این بخش مارکار آقاجانیان نیز به کی‌روش اضافه شد.

*نکته قابل توجه اینکه رحمان احمدی همچنان زیر نظر مربی دروازه‌بان‌ها جداگانه به تمرین پرداخت.

*از ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه ۹ بازیکنی که از ابتدا از جمع سایر ملی‌پوشان جدا شده بودند به انجام کارهای تاکتیکی مشغول شده و تمرینی شبیه تمرین آقاوسط را برگزار کردند. این ۹ نفر نیز به دو گروه مشکی و آبی تقسیم شده و در مساحت تقریبی ۳۰ تا ۴۰ متری با یکدیگر به انجام پاس‌های یک ضرب مشغول شدند. نکته قابل توجه اینکه مجتبی جباری با پوشیدن کاور نارنجی بازیکن هر دو تیم بود و هر تیمی که قصد پاس‌کاری داشت از او به عنوان بازیکن پاسور استفاده می‌کرد. در این تمرین بازیکنان ما با پاس‌های تک ضرب باید سعی می‌کردند دروازه‌های یکدیگر که محوطه آن با نیزه مشخص شده بود را باز کنند.

*در بخش دیگری از زمین ملی‌پوشان با حضور هر سه دروازه‌بان به فوتبال خاتمه داده و به انجام سانتر از جناحین مشغول شدند که در این بخش دو بازیکن با فاصله کم زمانی از هم از یک جناح توپ را سانتر می‌کردند تا سایر بازیکنان با توجه به وظایفی که دارند به دفاع و حمله بپردازند.

به خاطر فشرده بودن این تمرین و حضور بازیکنان زیاد در محوطه ۱۸ قدم چندین بار ملی‌پوشان با هم برخورد کرده که این موضوع منجر به مصدومیت جزئی آنها شد.

با این حال مشکل خاصی به وجود نیامده و آنها به کار ادامه دادند.

*مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال از همان ابتدای تمرین با لباس شخصی و بر خلاف دیروز که با لباس ورزشی به تمرین تیم ملی آمده بود وارد ورزشگاه شده و کار را زیر نظر گرفت.

*تمرین امروز تیم ملی تحت‌الشعاع باد شدیدی بود که در ورزشگاه آزادی به وزیدن گرفته و در این اوضاع حتی چندین بار کار مسئولان تدارکات را نیز با مشکل مواجه کرد آنها طی چند نوبت مجبور شدند وسایل تمرینی که باد برده بود را در سر جای خود برگردانند.

*یک صحنه از تمرینات فوتبال امیرحسین صادقی که قصد تعویض جناح بازی را داشت با توپ محکم به کمر کی‌روش کوبید که این موضوع مشکل خاصی را برای سرمربی تیم ملی به وجود نیاورد.

*از ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه و پس از گذشت حدود یک ساعت و نیم از تمرین گروه اول که به نظر می‌رسد ترکیب اصلی تیم ملی را این تعداد شامل می‌شود به سمت دیگر از زمین رفته و دو به دو مشغول پاس‌کاری شدند. در این تمرین همچنان میکو مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی نظارت داشت.

*از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه گروهی که به کار به دفاع و حمله مشغول بودند به مدت ۵ دقیقه دیگر فوتبال بازی کردند و ساعت ۱۲ و ۳۵ دقیقه جای دو گروه تغییر کرده و گروه ۹ نفره شامل نکونام، حسینی، جباری، حیدری، منتظری، شجاعی، تیموریان، بیت آشور و پولادی به نصفه دیگر زمین رفته و این تعداد همچنان در دو گروه مشکی و آبی به حمله به دروازه پرداختند و گروه دیگر نیز با همان لباس‌های زرد و نارنجی به ۴ تیم تقسیم شده و تنیس فوتبال پرداختند البته این تعداد تا ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه با سرد کردن بدن‌های خود به تمرین پایان دادند و این در حالی بود که گروه دیگر همچنین مشغول تمرین بودند. در این قسمت نیز دروازه‌بان‌ها به صورت گردشی در درون دروازه می‌ایستادند.

*به نظر می‌رسد گروه ۹ نفره‌ای که از همان ابتدا از سایر بازیکنان جدا شدند و تمرینات سبک‌تری را نسبت به سایرین انجام دادند در مقابل کویت به میدان نرفته و کی‌روش روی این تعداد برای بازی تدارکاتی با گینه نظر داشت.

*ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه بازیکنانی که همچنان در زمین مشغول تمرین بودند به کار با توپ ادامه داده که در این بخش کی‌روش نظارت ویژه‌ای بر روی آنها داشته و بارها با قطع کردن بازی تذکرات لازم را به آنها داد.

دیدار تیم‌های ملی ایران و کویت از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه دوشنبه در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.