بازیکن تیم فوتبال داماشیان معتقد است فوتبال گیلان به دلیل عدم برخورداری از حمایت‌های مالی مناسب در سطوح بالا با مشکل جدی مواجه می‌شود.

بازیکن تیم فوتبال داماشیان معتقد است فوتبال گیلان به دلیل عدم برخورداری از حمایت‌های مالی مناسب در سطوح بالا با مشکل جدی مواجه می‌شود. میعاد یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پیرامون صعود داماشیان گیلان به لیگ دسته یک با پیروزی مقابل فولاد نوین خوزستان در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، اظهار داشت: از اول می‌دانستیم که مقابل فولاد کار سختی داریم و این تیم کیفیت بالایی دارد. با توجه به این موضوع در بازی رفت استراتژی خودمان را روی پیروزی با تعداد گل مناسب تنظیم کردیم. در بازی رفت ۲ گل به ثمر رساندیم و در بازی برگشت به دلیل شرایط آب‌و هوایی و گرمای هوا، می‌دانستیم کارمان سخت است. با اینکه با نتیجه یک بر صفر شکست خوردیم؛ اما به لطف گل زده بیشتر توانستیم به لیگ یک صعود کنیم و دل هواداران را شاد کنیم. خوشحالم که نتیجه زحمات همه بچه‌ها و تیم به ثمر رسیدن یکی از گل‌های حساس در بازی رفت توسط من بود.

وی با اشاره به حضور هواداران داماشیان در اهواز و نقش حمایت آنها در صعود تیم گیلانی به لیگ دسته یک، افزود: داماشیان چه زمانی که به فینال جام حذفی رسید و چه زمانی که منحل شد و کارش را از دسته ۵ دوباره شروع کرد همیشه با حمایت هواداران روبه‌رو بوده است. می‌دانستیم که در این بازی سرنوشت ساز لیگ دسته ۲ ما را تنها نمی‌گذارند و همینطور هم شد در اهواز شاهد حضور آنها بودیم. دست تک تک‌شان را می‌بوسیم و این صعود را به آنها تقدیم می‌کنیم.

بازیکن تیم داماشیان درباره دغدغه هواداران بابت مسائل بودجه‌ای این تیم در لیگ یک، عنوان کرد: وقتی تیمی به رده بالاتر از فوتبال صعود می‌کند، طبیعتاً شرایط فرق می‌کند. قیمت و هزینه بالاتر می‌رود و توان پرداخت به صورت شخصی وجود ندارد. امسال در لیگ یک رقبایی مانند مس کرمان، خیبر خرم آباد و چادرملو وجود دارند که با هزینه‌کرد مناسب به دنبال صعود و به اصطلاح تا دندان مسلح هستند. شاید در سطوح پایین‌تر سرمایه‌گذار یا مالک شخصی با فداکاری از جیبش پرداخت کند و خیلی متحمل فشار نشود اما در لیگ دسته یک و برتر هزینه بسیار گزافی را طلب می‌کند. استان گیلان متأسفانه مانند اصفهان و کرمان آنچنان صنعتی نیست که بگوییم صنعتی‌ها از ما حمایت کنند. شهر و استان ما این تجربه را با سپیدرود و ملوان داشته است. فصل گذشته ملوان در بعضی بازی‌ها با ۳ یا ۴گل اختلاف بازنده می‌شد. فکر می‌کنید مشکل چه بود؟ تفاوت میزان بودجه تیم‌ها بود. وقتی تنها یک بازیکن تیمی ۲۵ میلیارد دریافتی داشته، در لحظه‌ای غفلت تأثیر خود را می‌گذارد. مشکل تیم‌های گیلانی در سطوح بالاتر حمایت مالی است. امیدواریم مسئولان استان از حالا که رقابت‌ها شروع نشده به حمایت از همه تیم‌ها از جمله داماشیان و ملوان فکر کنند.

یزدانی ادامه داد: یادم است در یکی از فصل‌ها که در لیگ یک بازیکن داماشیان بودم، بازیکنان تنها ۱۵ درصد از مطالبات خود را دریافت کرده بودند. واقعاً اگر این اتفاق در هر شهر دیگری می‌افتاد، نماینده آن شهر سقوط می‌کرد اما به علت علاقه مردم و شور و هیجانی که هواداران به بازیکنان دادند، تیم در لیگ برتر حفظ شد. از هر کسی که صدای مرا می‌شنود یا مسئولی که مصاحبه‌ام را می‌خواند و می‌تواند حمایت کند، خواهش می‌کنم داماشیان را از جهت مالی تنها نگذارند.

وی با اشاره به نقش فرشاد پیوس در صعود تیم، گفت: فرشاد پیوس کارش را بلد است. او قبلاً با سپیدرود و چوکا به لیگ یک صعود کرده بود و توانست با داماشیان این کار را تکرار کند. او فوتبال گیلان را به خوبی می‌شناسد، از پتانسیل بازیکنان این خطه آگاهی دارد و افتخار آفرین هم می‌شود. قبلاً در سپیدرود با هم همکاری داشتیم و فوتبال مرا به خوبی می‌شناسد. در کنار فوتبال واقعاً هر شهری رفتیم مردم علاقه خودشان را به پیوس نشان دادند. این موضوع نشان می‌دهد پیوس علاوه بر مربی بزرگ بودن، مردمی هم هست. ایشان هم در انتخاب تیم‌هایشان به حضور هواداران و مردمی بودن توجه ویژه‌ای دارد. حضور هواداران باعث می‌شود روحیه و انگیزه پیوس چند برابر شود. شاید یکی از علل مهم موفقیت پیوس در استان گیلان، حضور هواداران آنها است.

بازیکن داماشیان گیلان در پایان گفت: از هواداران خوب تیم تشکر می‌کنم که در هر شرایطی ما را تنها نگذاشتند. از مسئولان خواهش می‌کنم دلگرم به این صعود نباشند. ما با تیم‌هایی مانند مس، فجر، خیبر و چادرملو باید رقابت کنیم، امیدوارم از نظر مالی به تیم کمک شود. مالک و حامی تیم تنها نماند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.