رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم فوتبال امید همیشه دو آفت داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال امید در کمپ تیم‌های ملی پیش از سفر این تیم به مسابقات غرب آسیا و حضور در کشور عراق، گفت: این اولین سفر تیم امید است و خوشبختانه در اولین سفر به کربلا خواهند رفت. می‌دانید ما جزو غرب آسیا نیستیم و جزو کافا (آسیای مرکزی) هستیم ولی تلاش کردم تیم امید در مسابقات غرب آسیا شرکت کند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: هماهنگی خوبی با کمیته ملی المپیک داریم. تلاشم این بود که نظر کمیته ملی المپیک را داشته باشم.

تاج با برشمردن مشکلات تیم امید تاکید کرد: همیشه دو آفت باعث عدم موفقیت تیم امید شده است. اول عدم هماهنگی بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک. یکی هم عدم هماهنگی تیم امید با تیم ملی بزرگسالان.

وی با بیان اینکه تلاش کرده است این دو مشکل برطرف بشود، اظهار کرد: تلاش کردیم نظر تیم ملی بزرگسالان را داشته باشیم و بین این تیم و امید هم افزایی و هماهنگی وجود دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به اختلافاتی که برای تعیین سرمربی تیم امید رخ داده بود و همچنین ناراحتی حبیب کاشانی یادآور شد: به دوستانم گفتم که این هفته با حبیب کاشانی مذاکره می‌کنیم و حمایت او را هم داشته باشیم. برای اینکه تیم امید نتایج خوبی بگیرد باید ظرفیت تمام کشور را پای کار بیاوریم. خودم امیدوارم و این هماهنگی بین تیم امید و بزرگسالان را در این سال‌ها ندیده بودم.

تاج یادآور گفت: بازی‌های تیم امید در فیفادی نیست. کنفدراسیون آسیا پیشنهاداتی به کمیته مسابقات فیفا که خودم عضو آن هستم، داده است. دنبال این هستیم مسابقات زیر ۲۳ ساله‌ها در فیفادی برگزار بشود ولی الان نیست. ان شاءالله این اتفاق رخ بدهد. باشگاه‌ها باید همکاری کنند. دو بسته پیشنهادی هست. یکی اینکه اگر تیمی سه یا دو بازیکن برای تیم امید داد، یک پیشنهاد برای بازیکنان داشته باشیم و بتواند بازیکنان دیگری بگیرد. در واقع برای آن تیم امتیاز در نظر می‌گیریم و تشویقی است نه تنبیهی.

وی درباره مصاحبه تند محمد مایلی کهن بعد از انتخاب رضا عنایتی و اینکه قرار بود محرم نویدکیا سرمربی تیم امید بشود، گفت: من با مایلی کهن صحبت نکردم ولی ادعای او درست است. آقای مایلی کهن با محمدرضا ساکت صحبت کرده بود. نویدکیا یکی از گزینه‌های فدراسیون بود. پرداختن به این موضوع گرفتاری را حل نمی‌کند. فکر و ذکر مایلی کهن، کمیته ملی المپیک، ساکت، بنده و شما باید صعود تیم امید به المپیک باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره قوانین جدید برای قرارداد بازیکنان و ضمانت اجرایی این آیین نامه اظهار کرد: سئوال خوبی است. دیدم در تلویزیون عده‌ای موافق و مخالف هستند. این کار، کار درستی است. نباید انتظار داشته باشید همه از همه تصمیمات دفاع کنند. باید مجال پاسخگویی ایجاد بشود. سه موضوع برای ما مطرح است. یکی اینکه حتماً شما مثل من از طراز مالی باشگاه‌ها خبر ندارید. من طراز مالی باشگاه‌ها را دانه به دانه دیده‌ام. هیچ باشگاه سود دهی وجود ندارد. فیرپلی مالی یکی از آیتم‌هایش این است که هزینه‌ها را کنترل کرد. یکی هم این است که درآمدها را زنده کرد. درآمد باشگاه‌ها از کجاست؟ می‌توانیم حق پخش را بگیریم؟ حق پخش را دارند در برنامه هفتم حذف می‌کنند. امیدوارم مجلس به ما کمک کند و این را در برنامه هفتم بگذارد یا حداقل به شکلی بشود که این گرفتاری‌ها حل بشود چون جزو صدور مجوز حرفه‌ای است و اتفاقاً فردا هم جزو صورت جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است.

تاج گفت: ضمانت اجرایی این است که کمیته انضباطی دو بند دارد که اگر تیمی خارج از سیستم قراردادی را ثبت کند، تیم مقابل می‌تواند.... این فردا روی آن بحث می‌شود. هیچکدام از این حرف‌ها تصویب نشده است. اگر کسی خارج از آن ثبت کند، هم مربی هم بازیکن، طرف مقابل می‌تواند اعتراض کند و نتیجه ۳ بر صفر بشود. دومین ضمانت این است که باید جریمه‌های مالی در نظر بگیریم تا کسی خارج از این ثبت نکند. یک بار این تجربه را داشتیم که برای قرارداد بازیکنان بود. ما الان برای بازیکن قرارداد نداریم. بعضی از دوستان اینها را کنار هم می‌گذارند. آن طرح شکست خورده بود. الان بحث سقف قرارداد است.

ادامه دارد...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.